Négy hajóosztály számára írta ki az Alba Regia SC az idei utolsó hazai ranglistaversenyt, az Építők Kupát, a négyből aztán az első futam rajtjánál három osztály képviselői jelentek meg, így az ILCA 7 osztály versenye érdeklődés hiányában elmaradt. A többi osztályban viszont összesen 73 egység nevezett és legalább egy futamot mindegyikük teljesített is.

A versenyen rajthoz álló 19 finnes számára talán némiképp újdonságot jelentett, hogy a futamokat trapéz pályán rendezték – ők jellemzően up & down pályát teljesítenek -, ám zökkenőmentesen alkalmazkodtak a ritkábban tapasztalt feltételekhez. Persze, a finnek és az ILCA osztályok csak elvétve versenyeznek azonos pályán.

Az első napon – bár a pályára menet még könnyebbnek mutatkoztak a körülmények – az előrejelzéseknek megfelelően kemény időjárásban ment le három futam. A finnek számára már az első futamban be lehetett mutatni az Oscar lobogót, és eltekintve a második futam rajtjától végig szabad pumpálás lehetőségével teljesítették a napot. Sőt, a második futam közepétől az irányát Füreden meglepően stabilan tartó észak-északnyugatias irányból fújó – a 305 fokra tett pályatengelyeken alig-alig kellett változtatni - szél átlagos erőssége tartósan 19-20 csomó körül mozgott.

A verseny folytatása az első napinak szöges ellentéte volt, amennyiben a második napon csak a szelet mérő pályatűző motorosok hagyták el a kikötőt, ők is jobbára inkább a közelben, Alsőörsön rajtolt Szüreti Regatta állásáról tudtak beszámolni, semmint pályaversenyzésre alkalmas szélről. Hol innen, hol onnan lengedezett az átlagban legfeljebb 4 csomó körül értéket elérő erősségű szél, így ez a nap futam nélkül maradt.

Hasonlóan kezdődött a verseny harmadik napja is, masszív, 2 órás parti halasztással töltötték a nap első felét a mezőnyök. Az előrejelzések azonban nem sokkal dél utánra már használhatónak tűnő áramlásról számoltak be, ami a Tihanyi-félsziget nyugati oldaláról származó információk szerint nem sokkal 12 óra előtt meg is érkezett. Délben elindult a rendezőhajó nyomában a mezőnyökkel, majd a 230-237 fokról fújó 7,5-8,2 csomó erejű szélben nem sokat teketóriázva el is indította a verseny negyedik futamát.

Szorította a rendezőséget a lehetséges figyelmeztető jelzés utolsó napi 14:30 órás limitje is, így az addigi rajtsorrendet megváltoztatva az addig másodikként rajtoló, de rendre elsőként befutó ILCA 6 osztályt rajtoltatta elsőként az ötödik futamban. A pályához nem kellett nyúlni, így az ILCA 6 után időben nekivágtak a finnesek is, majd a limitidő lejárta előtt 5 perccel az ILCA 4 mezőny is el tudott rajtolni. Mindehhez persze az is kellett, hogy – nem csak ezen a napon – minden osztály rendkívül fegyelmezetten rajtolt, UFD egy sem volt, a fekete zászló elő sem került és összesen egyetlen általános visszahívást kellett bemutatni, ám akkor a szél fordult el a rajt előtt nem sokkal és a rajtvonalon is igazítani kellett.

Az idei szezon így minden résztvevő osztály számára érvényes ranglistaversennyel zárult.

A részletes eredményeket itt lehet nézni.