A Szabi Ocean Racing facebook oldalán egy rövid videóban mondott köszönetet Neptunnak a láthatóan derűs és kiegyensúlyozott Weöres Szabolcs, hogy "befogadta országába", és tengerész szokás szerint meg is ajándékozta az óceánok istenségét: jóféle magyar pálinkával és szalámival. Jutott köszönetképpen a tengernek, a hajónak - és a végén persze a java a kapitánynak maradt.
Néhány napja a további kilátásokról és a versenytaktikáról is megosztott néhány gondolatot Szabolcs.
"Következő lépések:
1. Egyenlítő átlépése után: A délkeleti passzátszél irányába folytatom az utat.
2. Stratégiai tervezés:
A következő jelentős kihívás a Szent Helena magas nyomású zóna (Szent HelenaHigh) elkerülése. Hagyományosan déli irányból célszerű kerülni, mert így a nyugati szelek kedvezőbbek. Alternatív lehetőség az északi irányú kerülés, azonban ez szembeszeles szakaszt jelentene, ami kevésbé hatékony.
Taktikai kérdések:
Mennyire szükséges délre tartani? Van-e lehetőség az időjárás függvényében rövidíteni az útvonalon? Az ellenfelek útvonalterveinek elemzése alapján jelenleg várhatóan növekedni fog a hátrányom Dél-Afrikáig. Ennek csökkentésére egy kedvező időjárási ablak jelenthet esélyt a következő hetekben.
Remények és kilátások:
Az időjárás-előrejelzés változásait folyamatosan követem, bízva abban, hogy egy kedvezőbb helyzet fordít a jelenlegi hátrányomon.
Zárszó:
A következő napok kritikusak az Egyenlítő átlépését és a passzátszelek elérését illetően. Az éjszakai zivatarok figyelmet és gyors reagálást igényelnek."
A trackert figyelve az látszik, hogy a zavart szeles-szélcsendes zóna az idén Szent Ilona szigetétől délebbre található, és pillanatnyilag a mezőny közepének kell megküzdenie az ottani körülményekkel. A mezőny elején pedig már a déli óceáni szakaszra készülnek, a hajó, a kötélzet átvizsgálása mellett a lelki felkészülés is fontos a földkerülő verseny talán legkegyetlenebb szakasza előtt. Weöres Szabolcs számára a havária utáni talpraállás óriási lelki pluszt adhatott, hogy egy ilyen nehéz, szinte kilátástalan helyzetből is ki tudott jönni, a saját erejéből. Az egyik legfontosabb kérdés lehet, hogy vajon a Las Palmasnál megvarrt vitorla bírja-e majd a déli vizek megpróbáltatásait. Talán megnyugtató, hogy a javítás egy esetleges reffelés esetén a bereffelt részre esik. 35-40 csomós szélben meg minden bizonnyal reffelni kell majd...
Szabi legfrissebb, november 30-i információja pedig éppen a nagyvitorla megerősítéséről szól:
"Ma úgy döntöttem, hogy megerősítem a nagyvitorlát, miután alaposan átgondoltam és egyeztettem a tervezőkkel. A fő terhelés iránya alapján arra jutottam, hogy a vertikális erőhatások miatt szükség van további megerősítésre, amit horizontális irányban kellett elvégezni.
Ez nem egyszerű feladat, hiszen nagy felületekről van szó, és a ragasztóanyaggal, a SikaFlex-szel is szűkösen állok. Szerencsére azonban találtam megoldást: az A7-es vitorla egy korábban szétszakadt darabjából vágtam ki javítóanyagot, ügyelve a megfelelő szálirányra. Ebből két megerősítést (vagy „foltot”) készítettem, amelyeket SikaFlex segítségével ragasztottam fel a nagyvitorlára.
Bízom benne, hogy ezzel a módosítással elég erős lett a vitorla, és kibír minden irányú terhelést!"
Szabi a saját versenyét futja, a hajóját ismerve az időn belüli célbafutás óriási siker lehet. A személyes, belső sikere pedig önmaga még jobb megismerése a lehető legszélsőségesebb körülmények között. Az óceán végtelen erejének megtapasztalása, amely a legjobbaknak megengedi, hogy együtt élhetnek vele. Ha Neptunnak ízlett a magyar pálinka és a szalámi, nem lesz gond...