A sérülés észlelése után Szabi mindent megtett, hogy biztonságos megoldást találjon, amely lehetővé tenné számára a verseny folytatását. Sajnos azonban egyik lehetséges javítás sem tűnt elég biztosnak ahhoz, hogy stabilizálja az árbocot, különösen az Indiai-óceán veszélyes vizeire készülve. A döntésben az is közrejátszott, hogy a hajó már korábban is komoly károkat szenvedett, köztük a nagyvitorla súlyos szakadását és az A7 orrvitorla elvesztését.

A D2-es kábel a rig egyik legérzékenyebb eleme, támogatja a vorstagot, a J2-es orrvitorlát, valamint a nagyvitorlát is kettes reffnél. A sérülése nagy eséllyel az árboc elvesztéséhez vezethet viharos szélviszonyok között. A technikai csapat véleménye szerint a probléma egy korábbi balesetre vezethető vissza, amikor a hajó oldalára dőlt, és az árboc csúcsa vízbe ért. Ez az eset belső sérülést okozhatott a kábelben, amely azóta a hajó folyamatos vibrációja miatt fokozatosan súlyosbodott. Tovább rontotta a helyzetet a sérült A7 vitorla, amely a vorstag köré csavarodva extra terhelést rótt az egész állókötélzetre.

Szabolcs jelenleg Fokváros felé tart, ahová várhatóan december 17-én érkezik.

„Ez volt életem egyik legnehezebb döntése” – nyilatkozta Szabolcs. „Évekig keményen dolgoztam azért, hogy elindulhassak a Vendée Globe-on, az volt az álmom, hogy megkerüljem a Földet. Most visszalépni hihetetlenül fájdalmas.”

A New Europe csapata büszke Szabolcs kitartására és arra az elszántságra, amellyel a rajthoz állt és a kihívásokat kezelte. Bár a verseny most idő előtt véget ért, Szabolcs bátorsága és példamutató szellemisége továbbra is inspirálja a magyar vitorlázókat és támogatókat.

A projekt közösségi oldalain hamarosan további hírekkel jelentkezünk Szabolcs fokvárosi érkezéséről és a hajó állapotáról.