Nem kényeztette el az időjárás a résztvevőket, mindössze július 3-án csütörtökön, a kezdőnapon jött be a tipikus Garda-tavi termikus déli, az Ora, ezután az időjárás bizonytalanná vált, a közeledő hidegfront délután menetrendszerű zivatarokat, viharokat hozott, a köztes időjárási lukakban gyenge-közepes északiban lehetett versenyt rendezni. Nem volt könnyű a hat flottának a három pályán az azonos számú kvalifikációs futamot összehozni, a kilenc helyett végül öt futam alapján dőltek el a döntők csoportbeosztásai.

A mieink közül arany csoportos lett a Fehér Boróka - Fehér Szonja páros (AMVK), a kvalifikáció után 11. helyen álltak (kétszer is nyertek futamot). Csekovszky Mór és Zarándy Martin (SVE) a 22. volt (szuper egyenletesen mentek, csak tízen belüli helyeik voltak), Kis-Szölgyémi Soma és Juhász András (AMVK) a 38. (úgy, hogy ők is kétszer nyertek futamot), Lange Péter és Lange Richárd (AMVK) a 41. helyen várta a folytatást. Ezüst csoportos lett Náray Ágoston és Bárány Domonkos (VGYE/SVE), a 84. helyen álltak.

A döntők első napja futamok nélkül telt, a megszokott bizonytalan szél és a délutáni viharok miatt, ám az utolsó két napra, hétfőre és keddre, megjött az erős északi, ebben minden csoportnak négy-négy kemény futamot sikerült megtartani.

Fehér Boróka és Fehér Szonja kiváló vitorlázással a női kategória Európa-bajnoki ezüstérmesei lettek! Abszolútban a 32. helyen végeztek, az arany csoportban elért 7. és 9. helyük imponáló az erős fiú és vegyes mezőnyben.

„Ez a verseny nem volt "tipikus Garda”. A futamok nyolcvan százaléka északiban volt, ráadásul az utolsó két napon a rendezőség biztosra ment, 7.30-ra írták ki az első rajtot, ez 5.30-as felkelést jelentett. A döntő futamok kemény szélben, nagyon erős mezőnyben, a legjobb 45 hajó között mentek le, mi tagadás, elfáradtunk. Az Európa-bajnoki ezüstnek nagyon örülünk, és ha több futamon fújt volna a jobban begyakorolt déli szél, abszolútban is jóval előrébb végeztünk volna. Úgy látszik, az európai időjárás változásával egyre több lesz a megszokott mintától eltérő széljárás, ehhez sok edzéssel kell alkalmazkodnunk” – mondta Fehér Boróka a díjkiosztó után.

„Fizikailag megterhelő volt az utolsó két nap, de legalább ennyire embert próbáló volt a megelőző két, futam nélküli nap is. Próbálkozott a rendezőség versenyt tartani, de mire kiértünk, meghalt a szél, aztán vonta vissza a kikötőbe a vihar elől menekülve… kifáradt mindenki” – mondta Pertl Dániel, a Spartacus 29er csapatának edzője, az Európa-bajnoki hetedik helyezett páros mestere.

„Csekovszky Mór és Zarándy Martin sikere az egyenletes teljesítményüknek volt köszönhető. Ezt a taktikát nagyon szépen hozták a kvalifikáció során, és az arany csoportban, a legjobb 45 páros között is. A terv az volt – és ezt nem mindig könnyű megcsinálni – hogy a top 8-10 hajóval kell menni, és amint lehetőség adódik rá, innen előrelépni. Ezt az elképzelést hideg fejjel, okosan meg tudták valósítani, és az arany csoportban, a legjobbak között is, a nyolc futamból négyben tízen belül végeztek.”

Alábbi képünkön az abszolút első tíz helyezett látható, a mieink a nemzeti zászlóval...