Dicsőség és Kondi!
Principessa Sailing Team
Pénzes Botond
Pénzes Botond
Alább olvasható a 46. Kékszalagot feladni kényszerülő Principessa beszámolója. Mi történt pontosan? Itt kiderül.
Szép videofelvételek a 42. Kékszalag versenyről, a Persona (30-as cirkáló) fedélzetéről, a Nekem 8 8mOD fedélzetéről, a VitorlásTV.hu és a Sprinterx2 jóvoltából.
Mint minden évben idén is nagyon vártuk ezt a kiemelkedő versenyt. A hajón az az összeszokott csapat dolgozott együtt, amely már sok versenyen vett részt. Ennek megfelelően nem volt szükség külön szervezésre, csak az élelmezésre kellett figyelnünk. Ami kissé kellemetlen volt, hogy a motorunk szivattyúja tönkrement, így nem használhattuk. Mivel időben indultunk ez végül nem okozott nehézséget.
Elvitathatatlan tény, hogy a Kékszalag több mint rekordkísérlet, több mint verseny, több mint túraverseny és több mint egy baráti túra. A Kékszalag egy intézményesült esemény melyen a hazai vitorlázás arányaihoz mérten hihetetlen mértékben motivált tömegek teszik próbára - kölcsönösen - a saját maguk és a rendezők tűrőképességét.
Az ILCA mezőnyök számára három, a kalózosok számára kétnapos versenyen nagyon komoly kihívásokkal kellett szembenézni a Héjj Ádám vezette rendezőségnek. Bár látszatra volt szél, valójában azonban versenyzésre alkalmas körülmények csak a verseny kisebb részében adódtak, s ezeket a rövid időszakokat a rendező maximálisan ki is használta. Így jött össze minden osztály számára három-három futam, ami első blikkre kevésnek tűnik, de ezúttal ebben az időszakban nem volt reális lehetőség több menet megrendezésére.
Május 10-én és 11-én rendezte meg a Steering The Course női csapatversenyt az Alsóörsi Marina, társszervezőként a Magyar Vitorlás Szövetséggel és elmúlt években a női csapatversenyek megszervezésében nagy szerepet játszó Penge VSE-vel.
A tavalyi évben a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) csatlakozott a versenysorozatot szervező klubokhoz – KMPVSE, Kereked VSE, Spartacus Vitorlás Egylet és BYC – annak érdekében, hogy segítse a One Design Balaton Tour (ODBT) magas színvonalú lebonyolítását. Az együttműködés rendkívül sikeresnek bizonyult, így a 2025-ös évben még nagyobb lendülettel folytatódik a közös munka.
A világ-, és Európa-bajnok Érdi Mári (MVM) és az olimpiai negyedik helyezett Vadnai Jonatán (BYC) május 12-én, hétfőn kezdi meg a versenyzést Kína olimpiai vitorlásközpontjában. Hajóosztályuk, az egy személyes dingi, az olimpiai vitorlázás legnépesebb mezőnye, a női és a férfi kategóriákban itt zajlanak a legkeményebb csaták. Érdi Mári hajóosztályában, ILCA 6-ban 40 nemzet 99 versenyzője nevezett, Vadnai Jonatánnak az ILCA 7 mezőnyben 40 nemzet 138 vitorlázójával kell megküzdenie. A csingtaói világbajnokság egyben a Los Angelesig tartó új olimpiai ciklus legfontosabb nyitánya, olyan erőfelmérés, ahol az eddigi sztárok mellett megjelennek a trónkövetelők, azok a fiatal versenyzők, akik most kezdik meg a sikeres olimpiai szereplésig tartó fáradságos utat.
2025. May 5.
Ahogy legutóbb láthattátok a szezon már javában dübörög Agárdon de az első kanyar se volt ingyen, a hajót amiben parádéztam még elő kellett
...2020. October 30.