Milyen terveitek voltak a 2010 -es szezonra?
Tervünk az volt hogy mindent megnyerünk.
Na jó viccet félretéve. Igyekeztünk a lehető leggyorsabb és leghatékonyabb hajót, csapatot felállítani. Röviden ez volt a terv.
De!
Nehéz dolgunk volt. Először is, mert egy komplett új csapatot jött össze (az új csapat alatt értem hogy 14 fő ből 3 fő volt aki a 2008 as szezonban is vitorlázta a hajót. Emiatt mindenkinek új volt az élmény, másrészt a gépen komoly átalakítások voltak menet közben. Pl a keret megszélesítésre került és a bulbát lecseréltük svertre.
A parton sem tétlenkedtünk. Létrehoztunk egy oldalt a Facebook -on. Ott napi szinten lehet rólunk, a hajóról olvasni, képet és videókat nézegetni.


Milyen lett a 2010-es mérleg?

Úgy jellemezném, hogy szerencsére a támogatóink megadtak minden olyan anyagi, tárgyi és erkölcsi segítséget, hogy nekünk legénységnek kizárólag csak a  vitorlázással, és a sebességgel keljen foglalkozni. Aminek azt gondolom meg is látszik az eredménye.


Volt e támogatási gondotok, ha igen hogyan vészeltétek át az évet?

Az előző kérdésben kitértem rá hogy minden feltétel adott volt ahhoz hogy jól szerepeljünk a versenyeken.
De persze támogatóból sohasem elég. Ha érted a célzást :-)

 
Melyek voltak a kedvenc versenyeitek, és mirért?
Talán a BYC által, a szalag előtt egy héttel rendezett verseny, ahol közel 47 perc alatt teljesítettük a Füred-Kenese-Siófok-Tihany-Füred távot.
Szerettük, mert addigra összeállt a csapat. Összeszoktunk. Mindenki felpörgött. És persze a Kékszalagra készültünk. Azon a versenyen a szél meglehetősen erős volt, amit addig hiányoltunk, mert a korábbi hetek alatt igen ritka eseménynek számított, tehát itt volt lehetőségünk minden manővert gyakorolni erős szélben versenykörülmények között is.
Ami nem csak jó érzés volt hanem meglehetősen gyors is.

 
Melyik versenyt nem szerettétek, és miért?
Nem volt olyan amit ne szerettünk volna.
Az egész csapat egy emberként küzdött, és hajtott a cél ért.
Nem ismertük a Nem-et.
Vitorlázni szeretünk, és nem valami egyéb okért tesszük azt. A jutalom mindig az hogy a hajón lehetünk.
Volt olyan edzésünk, amikor úgy indultunk neki, hogy az eső miatt a hajó elejéből nem láttam a kormányost, vagy a vonta motorosból a hajót.
És ugye itt nem lehet felvenni a jó kis termo bélelt viharkabátokat, csak egy lycra, és spraytop. Ha fázol? Mozogj.
De ezt is nevetve viseltük, és indultunk a víznek.
Megjegyzem mindenki annyira fanatikusan, célirányosan tette a dolgát, hogy nem is jutott eszünkbe indokot keresni az el nem indulásra.

 
Volt -e valamilyen emlékezetes esemény, amire szívesen gondoltok?
Emlékezetes esemény?
Az egész év. Nem tudom szétválasztani egyiket sem a másiktól.
Mert melyik nagyobb élmény?
A korábban említett BYC verseny, vagy  Pünkösdi verseny napján tartott edzés ahol Keszthelyről a tihanyi csőbe 1 óra 50 perc alatt értünk fel.
Vagy a legelső napi edzés, edzés ahol felszakadt a gross alba csigát tartó sekli. Ekkor 28 csomót mutatott a kézi GPS-em menetsebességnek. Igaz rövid volt. de gyors.
Itt a keretet víz alá nyomva szó szerint sarkon fordultunk, fékeztünk, hogy ne történjen nagyobb baj.
Vagy amikor Finaczi Gyurkabá a hihetetlen jó humorával szórakoztatott minket percről perce az edzések alatt.
A mai napig idézzük a mondatait. Köszönjük Gyurkabá a felejthetetlen napokat!
 

Változott e a csapat összetétele?
A Csapat év közben lényegében nem változott.
Az eredeti összeállítás szerint vitorlázunk ma is. Persze mindig vannak vendégek velünk. Vannak barátok, rokonok, vagy csak olyanok akik nagyon szeretnének velünk jönni egy-egy versenyre. Őket lehetőség szerint elvisszük.
 

Mennyire voltatok elégedettek a hajóval, voltak technikai problémák?
A hajóval 110% -ig elégedettek vagyunk. Mondhatni ez már szerelem.
Mindenki a sajátjának érzi, és ha kell a vérét is adná érte.. Vagy a bordáját.. ;-)
Technikai problémák mindig vannak. Ez egy technikai sport. Sokkal inkább az a kérdés hogy ezt hogyan kezeli a csapat. Megáll, leül, belefárad, és megfásul, nem oldja meg a legjobb tudása szerint. Vagy ráugrik, és egy percet sem hagyva magának másra csak a hiba megszüntetésére koncentrál.
Példának említeném, hogy célunk volt a hajót szó szerint csúcsra járatni, és az anyagfáradásokat vagy gyenge pontokat figyelni.
Ezzel talán egy kellemetlenség adódott. Eltört a baum egy ejtésnél.
Egy erős szeles verseny volt. (talán pont az évadnyitó?) Kivontáztunk a kikötőből, és az észak-keleti szélben, élesen mentünk 18- 20 csomó környékén, majdnem párhuzamosan a parttal Füred felől Csopak irányában bal csapáson. Ekkor jött a vezényszó: ejtünk. Majd egy hatalmas Reccs. Mindenki a keretet nézte, azt hittük az adta meg magát, és a lábunk alatt kerestük a Grand Kanyon méretű repedést. Nem találtuk. De a Gross valahogy olyan furcsán állt.
Na akkor vonta vissza és irány a part. Egy órán belül már szállításra készen volt a hibás alkatrész. Következő pénteken már ismét edzést tartottunk a vízen.

Volt még egy érdekes eset. Persze ez nem hiba volt.
Aligára tartottunk egy hajóavatóra amikor a motorosunk felakadt egy orvhalász hálójában.
A csigával felszedett egy jó nagy ( teli! krumplis-zsák méretű) adag nejlon hálót, amit nyakig a vízben ülve (aprilis-május) kellet levagdosni késsel.
Nem volt őszinte a mosolyunk.

Fotó: Csuday Gábor
Fotó: Csuday Gábor

Lesz e a télen átalakítás?
Még nem tudjuk.
Az biztos hogy a hajót annál jobban szeretjük, mint hogy nekiálljunk fűrészelni.

 
Vannak-e már terveitek 2011-re? Milyen versenyeken szeretnétek elindulni,
pl kékszalag? Esetleg külföldi szereplés?

Terveink vannak. Mint minden csapatnak.
Szeretnénk külföldre menni versenyezni, rekordokat döntögetni, és szeretnénk valami újdonsággal is előállni. Valami igen nagy dobással. De erről többet nem szeretnék egyenlőre mondani, mert csak terv. De bárhogyan alakul, szeretnénk nagyon sokat vitorlázni. Szeretnénk jól érezni magunkat a vízen. Szeretnénk sokszor felállni a dobogóra. És szeretnénk büszkének lenni hogy a csapat része vagyunk.

 

Boti
Principessa bowman
Dicsőség és Kondi

Ui:
Ne szemetelj!
Vigyázz a Balatonra, óvjad azt!

 

Pénzes Botond