A Társaság üzemeltetésében levő 10 nagyobb vitorláskikötő és 22 közforgalmú kikötő igenis szerves részét képezi a Balaton régió turisztikai desztinációjának.
Alapvetően téves a kiindulási alapja, amikor a balatoni vitorlás versenyeredményeket és a vitorláskikötők üzemeltetését összekapcsolja, hiszen az egyik gazdasági tevékenység, ahol a tulajdonosok által  - esetünkben -  befektetett milliárdos beruházás megtérülését, a kikötői kapacitás bővítését kell szem előtt tartani, míg a szakosztályok saját bevételeikből, támogatásokból gazdálkodva, erejükhöz mérten tudnak eredményesek lenni. A két tevékenységet nem lehet összemosni. A Balatoni Hajózási Zrt. fenntart sportegyesületet, a BHSE vitorlás szakosztálya részben a Társaság támogatásával, részben tagdíjakból és szponzorációból működik. Az írásban hivatkozott rangsorbeli ötödik hely a MAHART-beli időkben lehetséges volt, de hol van a MAHART? Ma, a 280 fős társaság fontos része a sportegyesület, az anyagi lehetőségekhez mérten maradt talpon, megjegyezve: nyaranta több száz gyermek részére szervez vitorlás táborokat Siófokon.
 
Téves az a megállapítás, hogy a BHZrt. a sportág legnagyobb haszonélvezője, ferdítés, torzítás mindez, hiszen  a kikötők építése, üzemeltetése, mégpedig jó, szabályszerű, az adóhatóság és a kikötői, vízi rendészeti, környezetvédelmi hatóságok által ellenőrzött módon történő üzemeltetése gazdasági kérdés. Más kérdés a sport támogatása, amit a Társaság lehetőségéhez mérten tesz meg. Bombasztikus, valótlan megállapítás az, hogy helyrehozhatatlan károkat okoz a Társaság, ha nem Gerő úr által elképzeltek szerint támogatja az utánpótlást. Nem volt olyan rég, amikor az alapvető infrastruktúra hiánya okozott napi kellemetlenséget, ennek felszámolásában alapvető feladata volt és jelenleg is van tennivalója egy gazdasági vállalkozásnak. Élhető közösségek nálunk is találhatók, több klub működik az ügyvezetés kifejezett hozzájárulásával, hiszen az egyesületi székhely megjelölése nem is történhetne a tudtunk és beleegyezésünk nélkül. Kikötőink más és más földrajzi, infrastrukturális adottságokkal rendelkeznek, más bérlői összetétellel. Egyes kikötőinkben nagyon is aktív a bérlői társadalom, pl. Balatonföldvár, Balatonlelle, Fonyód, Keszthely, Szigliget, Badacsony. Ez köszönhető a vitorlázók sportszeretetének, helyi egyesületeknek, a helyi kikötői létesítményeknek: étterem, büfé.
 
Elfogult, torz a cikk azon része is, amely összeveti a BHZrt. és a BLYC feltételeit, működését. Soha nem kívántunk „számháborúzni", hazugság az ezzel ellentétes állítás, mi a magunk útját járva készítjük elő az Uniqa Balaton Regatta 2011. évi versenyeit, azt szeretnénk, ha minél több ügyfelünk, vendégünk venne ezen részt a kikötőinkből és a Balaton más kikötőiből érkezőket is szívesen látjuk, hiszen a verseny nyílt. Nincs csörte, versengés, mindez hazug állítás. Ellenben igaz az, hogy a kikötőinkből mások által szervezett versenyek is indulnak, ez a jövőben is így lehet, ha a feltételek korrektek.
Valamennyi kikötőinkben rendezünk helyi versenyeket, gasztronómiai rendezvényeket, túl a 2010. évben megtartott (9 futamon összesen 707 hajó állt rajthoz) megmozgató Uniqa Balaton Regatta népszerű versenysorozaton.
Tekintettel arra a tényre, hogy a Társaság a 22 Balaton parti Önkormányzatok tulajdonában van, így kikötőink számos helyi rendezvénynek válnak helyszínévé, így sem valós az az állítás, miszerint a kikötőink álmosak, nem sok közösségépítő hozadékkal rendelkeznek.
Nagyobb kikötőinkben működnek más vitorlásegyesületek is a siófoki székhelyű Balatoni Hajózási Sport Egyesület mellett, akik szintén aktív klubként számos versenyt rendeznek kikötőinkben: pl. Siófokon, Fonyódon, Szigligeten, Balatonlellén, Balatonföldváron.
 
Nem gondoljuk azt sem, hogy a TVSK-val megkezdett egyeztetések a pünkösdi Regatta ellen lennének, főleg nem gondoljuk azt, hogy ezt egy újságírónak kellene minősíteni a szervezés, előkészítés időszakában. Nem volt olyan rég, hogy a Pünkösdi regattához nem vették igénybe a Phoenix kikötőt, a biztonságos feltételek igényelték a zárt kikötőben való szervezést, ennek kiteljesítéséről folynak megbeszélések, de nem ellenséges hangnemben.
A nagy sikerű és már több évtizedes múltra visszatekintő vitorlásversenyeknek is otthont adnak kikötőink: pl. Spartacus által szervezett nemzeti-és nemzetközi versenyek Balatonföldváron, TVSK által szervezett Pünkösdi és Szüreti Regatta (Balatonföldvár, Keszthely, Badacsony), Beszédes Kupa, Pempő Kupa (Siófok)
 
Ha a résztvevőknek jó, akkor mi köze van egy kibicnek ahhoz, hogy miként szervezzük a versenyeket, milyen parti szolgáltatásokat nyújtunk és kivel?
Kikötőinkben működnek vitorlásiskolák, szauna is megtalálható az idei évben fejlesztésre, bővítésre került balatonboglári kikötőben.

Társaságunk szervezi 2011-ben már 12. alkalommal a Balaton legnagyobb hajókiállítását a Balaton Boat-ot is, amit nem pusztán profitorientált céllal hívtunk életre, hanem a szakmát, a vitorlázást szerető emberek találkozóhelyeként, fórumaként, az újdonságok megismertetéséül is szolgál.
Fontos pontosítani azt a tényt is, miszerint a „legnagyobb nevező létszámot nem is Bahart kikötőben realizálja a sorozat." Ez így nem pontos: a Bahart balatonlellei kikötőjében indult a 2010-es szezonban a legtöbb hajó, szám szerint a 2 napos versenyen: 98 és 91 hajó.
 
Ma a Társaság ügyvezetése készíti a 2011. évi üzleti tervét, ennek keretében a kikötői üzletág tennivalóit, előkészülünk a következő év versenyeire, együttműködünk mindenkivel, aki bennünket megkeres és kölcsönösen előnyös feltételeket kínál, döntésre készítjük elő  azokat a fejlesztéseket, amelyek a BLYC-ből kiszorultak elhelyezését teszi lehetővé, egyeztetünk a balatoni mederhasználati kérdéskör hosszútávon is elfogadható megoldásán, ez egyébként ennél a kicsinyes, érthetetlen támadó írásnál ezerte fontosabb, jobban befolyásolja a jövőt, segítünk a Kékszalag szervezőinek, tettük ezt az előző versenyeket szervezőkkel, a BHSE pedig készül a Pempő kupa méltó rendezésére, készül a hajóflotta korszerűsítésére, a nyári gyermektáborokra. A mai lehetőségekre figyelemmel örülni fogunk, ha az egyesületünk 15. lesz a rangsorban, vagy holtversenyben leszünk a 14-15. helyen, ahogy ez 2010-ben is történt. Mérsékelt tagdíjaink ezt teszik lehetővé.
Egyvalamire nem vágytunk és nem vágyunk: ilyen rosszindulatú, torz, hamis újságírói megjelenésre, nem fogunk háborúzni sem  - eddig se tettük - , üzemeltetjük a kikötőinket, számlát és nyugtát adunk minden szolgáltatásról, a befolyt bevételekből jut fejlesztésre is.

Valamennyi partnerünknek áldott ünnepeket és 2011. Évre jó szelet!

Dr. Horváth Gyula

vezérigazgató

Dr. Horváth Gyula