Mi is épp csak megnéztük a Póstást és mentünk tovább Fűzfőre a BS-Fűzfő kikötőjébe, ahol az autóból kiszállva egyből megütötte a fülünket a felhúzókötelek csattogása... Tagadhatatlan kikötői hangulat! Itt sem volt még nagy a mozgás, de egy-egy hajó körül azért már volt élet. Így találkoztunk Ágostházy Imrével és családjával, akik a Gandalf tavaszi helyzetfelmérését végezték éppen. Lesz vele tennivaló, de egy fahajóval mindig van. Így van ez jól. Kicsit beszélgettünk arról, hogy mi lesz a fűzfői kikötővel, hiszen a tulajdonosváltással egy időben gyors átalakításról is érkeztek hírek. Az öböl szélesítése és mindkét partján vitorláskikötő kialakítása, a horgászok "elköltözése" a kikötő előtti vízterületre, és így tovább. Az információk szerint jelenleg engedélyeztetés alatt vannak a tervek. A helyzetet bonyolítja, hogy az öböl végében ma is üzemelő vízkivételi mű teljesít szolgálatot. Tény, hogy a három konténeren kívül, tavaly az éttermet is átalakították. Lassan azért fejlődik a kikötő.

A BS-Fűzfőből a csaknem szomszédos Marina Fűzfőbe vezetett az utunk. Itt is vidáman csobog már a víz, a tél emlékét csupán a hullámvédek túloldalán hirdeti egy apró jégtócsa, ami még dacol a napsugarakkal. A kikötő éttermében a nagy ablakokon besütő napsütésben melegedve ebédeltünk és igencsak úrrá lett rajtunk a tavaszi hangulat. Nehezen vettük rá magunkat az indulásra. Több hajót csiszolgattak, algagátlóztak. Olyat is láttunk ami szemmel áthatóan már csak a daruzásra várt. Persze azért a legtöbb hajót még itt is alszik, de már nem sokáig...

A télnek vége, jöhet a tavasz!

További képek a galériában!