Talán kevesebb nézőt vonzott és kisebb büdzséből jött létre, de vegyük úgy, hogy a nagy Oracle és Team New Zealand csatáját láthatjuk a képeken. Legénységenként legalábbis biztosan volt annyi adrenalin. A képeken trapéz nem látható, arra nem volt szükség.

De álljon itt a szervező beszámolója: 

PÁROS VITORLÁSVERSENY A TISZÁN

A vasárnapi verőfényes napsütés és a kellemes déli szél ideális volt a vitorlázásra. A Tiszayacht kikötőből induló, két repülő hollandi típusú vitorlás legénysége városnéző versenyre indult.     

Céljuk a város déli oldalán a Boszorkánysziget majd a Maros-torkolathoz történő visszavitorlázás volt. A Bertalan hídig egymást előzgetve vitorláztunk, majd a kanyarodó folyón a mederbe egyre jobban befújó szél fokozta a tempót. A Malina-part előtt fodrozódó vízfelület még távolabbra csalogatott bennünket, de gondolva a délutánra gyengülő szélre az árvízi emlékmű vonalában visszafordultunk. ( Itt már több mint 4 km-re voltunk a kikötőtől, és bár az alacsony vízállásnál nem nagy a Tisza sodrása, a vitorlásban nem jól mutat az evezés.) Az első hajó kormányosa úgy látta elég gyorsak, és a Lapos előtt, a belső rövidebb íven „pillangóztak", nem húztak spinnakert. A másodikként forduló hollandiban a szelesebb külső ív felé vették az irányt és felhúzták a hátszélvitorlát ami meg is hozta az eredményét, a Belvárosi híd után ismét az élre álltak. A Bertalan híd vonalától már ismét cirkáltunk.

 

Völgymenetben a széles híd széltakarása nem jelent gondot, mivel a folyó átsodorja a hajót a híd alatt, hegymenetben viszont csak a szélfordulókra jól időzítve lehet átkelni. Ez mindkét hajónak csak többszöri nekifutásra sikerült. A Maros-torkolatig tartó két kilométeres folyószakaszon a gyengülő szél már csak zebracsíkok formájában volt jelen, és az iránya minden befúvás előtt élesedett, majd azt elhagyva tompult. Ez a vitorlák folyamatos állítgatását igényelte. A vitorlások ezen a szakaszon már nem csak egymással, hanem a folyó sodrásával is versenyeztek. Bár a futamidő jelentősen elmaradt az eddigi rekordtól (1:04:33), a szél kitartott, a két vitorlás célba ért. A futamidőket másodperc pontossággal a hajókban elhelyezett GPS dokumentálja: Kipper György, Túri Mihály  (3:07:30), Csesznok Tamás, Rehák József, Csesznok Anna (3:49:14).

A 2006-tól több sportágban teljesült, fotókkal, videókkal illusztrált 494 futam eredménye megtekinthető itt

És a film: