Elegánsan versenyezni - "méteres" világbajnokságok 2023-ban
2023. September 19.
Ha vannak a vitorlázásban klasszikus ÉS elegáns osztályok, a "méteres" típusok biztosan közéjük tartoznak. Érdekes bennük, hogy hiába régi a
...Kíváncsiak vagyunk, mennyire tetszik, agy épp nem tetszik az új porthole.hu.
Nemrég arra kértünk, hogy szavazz. Most megmondjuk mire hányan szavaztak. Íme az eredmények!
Jó volt? vagy nem volt olyan jó? Most megmondhatod!
A Magyar Vitorlás Szövetség nyilvánosságra hozta azon vitorlázók listáját, akik 2014-es teljesítményük alapján kiérdemelték, hogy megmérkőzhessenek a megtisztelő Év vitorlázója címért.
Bombát robbantott a World Sailing tanácsának négy, a 2024-es olimpiai programról szavazó – közöttük a magyar – tagja: azt állítják, nem úgy szavaztak a finn dinghy sorsát eldöntő voksoláson, ahogy az az ülés jegyzőkönyvében szerepel. Korrekciót kértek, ha a WS nem helyesbít, az MVSz több más országgal együtt jogi lépéseket tervez tenni.
Ízlelgessük kicsit! Zarándoklat? Tengeren?
A zarándoklatok lényegét jobb, ha leginkább mint társas meditációt próbáljuk megérteni, függetlenül attól, hogy talán az összes nagy világvallás saját hitéleti megmozdulásként szeretné kisajátítani. Az európai keresztény kultúra spirituális hagyományai a zarándoklat céljaként nem csak az elérendő szent helyet, de magát az odavezető, viszontagságos utat is kijelölték.
Az elmúlt évben ötrészes sorozatban kalauzoltuk végig az olvasót a balatoni klasszikus flotta német vérvonala, a seefahrtkreuzerek, azaz tengeri cirkálók kialakulásának és hazai elterjedésének történetén. Az ismeretterjesztésen túl folyamatosan fontosnak tartottuk felhívni a figyelmet kallódó nemzeti értékeink megmentésének fontosságára. A most zárult 2023-as Összevont Cirkáló Zárt Osztály bajnoksága jó alkalmat ad arra, hogy felhívjuk a figyelmet az értékmentés fontosságára.
2017 óta ez a nyolcadik modell, amelyet a Beneteau az Oceanis márkanév alatt dob piacra, és mindegyikről elmondható, hogy kategóriája referenciájának tekinthető. Pedig egy modell megújítása mindig kihívást jelent, különösen akkor, ha az a piac egyik legkelendőbb modellje, mint amilyen az Oceanis 38.1 (volt) kilenc éves pályafutása alatt. Marc Lombard hajótervező és a Nauta Design (hajóbelső) előtt tehát komoly feladat állt, pedig az elvárás egyszerű volt: nagyobb térfogat és jobb teljesítmény! Utóbbi főleg azért okozhatott nehézséget, mert az Oceanis sorozat tagjait az 1986-os bemutatkozás óta eleve kiváló vitorlás képességek jellemzik.
Termést érlel a tűztövis. Tetszik vagy sem, közeledünk a nyár végéhez. Így szokott ez lenni minden esztendőben. Illik bepótolni restanciámat, miszerint ígéretemhez híven megtesztelem Balatonfüreden az új, fogyasztást mérő energiafelvételt biztosító csatlakozási rendszert.
2023. September 19.
Ha vannak a vitorlázásban klasszikus ÉS elegáns osztályok, a "méteres" típusok biztosan közéjük tartoznak. Érdekes bennük, hogy hiába régi a
...2022. August 14.
A tavalyi szezon persze nem ért véget az EB-vel, két Balatoni verseny várt még ránk így a hajókat vissza se hoztuk az Agárdi bázisra. Tihany
...2020. October 30.