Vendée Globe 2024-25, hatvanharmadik nap - karnyújtásra a cél
2025. January 12.
Jeges fürdő, sarki fény, Jean király visszatérése és az elsők számára látótávolságba kerülő befutó.
Jó volt? vagy nem volt olyan jó? Most megmondhatod!
Sok, a verseny iránt érdeklődő szurkoló tapasztalhatta: már az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtja utáni pillanatokban sem működött az internetes nyomkövetés, befagyott a kép, nem frissült az adat, és gyakorlatilag a verseny nagyobbik része alatt problémákkal szembesült az, aki a küzdelem állására volt kíváncsi. A rendezői nyomkövetés a verseny első néhány órája után helyreállt, és a közvetítőkhöz is eljutottak az adatok, de a nézők csak a második nap láthatták újra a követett hajókat a nyomkövetőn. Különösen érthetetlen volt mindez annak a fényében, hogy már a tavalyi Kékszalag alatt is hibásan működött a rendszer. Németh Gábort, az Airmoniq ügyvezetőjét arról kérdeztem: miért nem sikerült idén sem a nyomkövetés?
A Magyar Vitorlás Szövetség nyilvánosságra hozta azon vitorlázók listáját, akik 2014-es teljesítményük alapján kiérdemelték, hogy megmérkőzhessenek a megtisztelő Év vitorlázója címért.
Nemrég arra kértünk, hogy szavazz. Most megmondjuk mire hányan szavaztak. Íme az eredmények!
Most megmondhatod mennyire tetszik, vagy nem tetszik az új porthole.hu! Csak néhány kérdés az egész.
A Nautic osztályban az elmúlt két évben jelentős átrendeződés történt. Gazdát cserélt az aktív hajók fele: az Apache, a Stalker (korábban Jégvirág, Kacor Király), a Szent Ágota, a Classica, és a NAUgye (korábban Mahimahi) is. Ezeken a hajókon új kormányosok jelentek meg a régi csapatukkal, vagy új csapatok kezdtek el felépülni. Több „régi” egységben is jelentős változások kezdődtek: a Zabigyerek és a Taxi is a legénység megerősítésébe kezdett. Talán csak a Fanatic, a Carpe Diem és a Geronimo nem változtatott jelentősen a korábbi összetételén.
A várakozásokon felüli sikereket hozott a J/70 osztály első magyarországi szezonja. Az osztály taglétszáma a kezdetekhez képest több mint a kétszeresére nőtt, ami jól mutatja a hajótípus iránti érdeklődést és elkötelezettséget. Külön öröm, hogy a tapasztalt versenyzők és a vitorlássportba nemrég bekapcsolódott fiatalok is egyből ráéreztek a „jéhetvenezés” izére, ami lendületes kezdetet hozott és nagyban hozzájárult a fejlődéshez.
A kiemelkedő tavalyi év után a finnesek bebizonyították, hogy nem voltak véletlenek a tavaly elért eredmények! Az olimpiai státusz elvesztése nem volt hatással az osztályra, sőt, kiemelkedően sokan érkeztek újonnan az osztályba, és ez a felfutás a következő években is megfigyelhető lesz majd.
Az aktív és sikerekben gazdag 2024-es év után a PÖFF SE nem ül a babérjain. Épp hogy véget ért november elején a Nacra15 világbajnokság, (ahol a 11 éves Litkey Trisztán kormányos és 16 éves legénysége Kovács Áron a 82 fős mezőnyben az előkelő 13.helyen végeztek) folytatódik a munka és a felkészülés a következő szezonra. Litkey Árpád és családja a telet olasz testvér klubjukkal, a Circolo della Vela Anzio Tirrena-val együttműködve töltik a Tirrén tenger partján. Az állandó jelenlét nem csak a Nacra15 csapatoknak, de más magyar vitorlázóknak is lehetőséget ad a téli vitorlázásra. Finn, A-Cat, WASZP vagy akár Wing Foil szerelmesek is gyakran megfordulnak a PÖFF-nél az olasz bázison. A PÖFF SE téli programjáról részletes beszámolót kapott a hunsail.hu.
2025. January 12.
Jeges fürdő, sarki fény, Jean király visszatérése és az elsők számára látótávolságba kerülő befutó.
2024. October 7.
Tizenegy éve finnezek amiből tizet nyugodtan le is tagadhatnék. Az a fajta vagyok aki minden megszerzett tudás után többet szeretne tanulni
...2020. October 30.