Nézzük az esélyes 100 lábas maxikat:

Wild Oats XI

Tulajdonos az ausztrál bormágnás, Robert Oatley, szkipper Mark Richards, a hajó a McConaghy Boats műhelyben készült 2005-ben, és az építés befejezése utáni egy hónapon belül sikerült megnyernie a Sydney-Hobart-ot. A Wild Oats XI a legsikeresebb vitorlás a Sydney-Hobart 70 éves történetében, jelenleg a rekordtartó is, 1 nap 18 óra 23 perc 12 másodperc alatt teljesítették a távot 2012-ben. Folyamatos fejlesztések történnek az újabb címvédés érdekében, hydrofoil szárny, új vitorlák, dönthető kíl. Fontos megemlíteni, hogy a hajón navigál Juan Vila, a 2007-es America Kupa győztes Alinghi navigátora. Részletek ITT.

Ragamuffin 100

Syd Fisher, legenda, a legsikeresebb ausztrál vitorlázó, a Ragamuffin megálmodója, az America Kupa ötszörös kihívója (rekord!) aki idén negyvenhatodik Sydney-Hobart-jára készül a maga 87(!) évével. Mindkét szám rekordnak számít! Az első Ragamuffin 1968-ban született, amivel a legtöbb pontot érte el az azévi 68-as Australia Cup-on, azóta számos új hajója viseli a Ragamuffin nevet, párat megemlítve: Ragamuffin 52, Ragamuffin 90 és Ragamuffin 100! A Sydney Hobart versenyek során sikerült 2 abszolút győzelmet, 6 abszolút második és 5 abszolút harmadik helyet elérnie. Navigátor: Matt Humphries, a valaha volt legfiatalabb Volvo Ocean Race kormányos (Dolphin and Youth, 1993). Részletek ITT.

Comanche

Jim Clark, a Netscape milliárdos tulajdonosa, a hajó megálmodója és egyben tulajdonosa, építő a Hodgdon Yacht. A szuperjacht megépítése dollár milliókba került, és célja a következő években nem csupán a híres versenyek megnyerése, hanem számos offshore rekord megdöntése is. A végsebesség 40 csomó körüli. A hajó tervezői és építői abban bíznak, hogy a Comache által felállítani tervezett rekordokat a későbbiekben csak valami új technológiával épített versenyvitorlás lesz képes megdönteni. Részletek ITT.

Perpetual Loyal

Tulajdonos és kormányos: Anthony Bell, típus: Juan-K 100. Bell célja többek között, hogy ezzel a programmal pénzt gyűjtsön a Loyal Foundation számára, akik adományokkal segítik a rászoruló gyerekeket. A TP Cookson Boats által épített, eredeti nevén Maximus szupermaxi vitorlás 2005 februárjában került vízre. A hajó a legmodernebb technikákkal készült és számos extra berendezést tartalmaz. Első évében megnyerte a híres Fastnet Race versenyt. 2009-ben negyedik, 2010-ben második, 2011-ben megnyerte a Sydney-Hobart-ot egy nagyon szoros csatában (kevesebb mint 3 perccel) a Wild Oats XI előtt. A legénységet erősíti Tom Slingsby, America Kupa győztes, olimpiai- és világbajnok vitorlázó. Részletek ITT.

Rio 100

Tulajdonos: Manouch Moshayedi, típus: Bakewell White 100. Amerikai visszatérő az eredetileg 98 lábasnak épített Zana, amely azóta versenyzett Konica Minolta és Lahana néven is. 2003-ban kapta a Rio nevet és módosították a hosszát 100 lábasra. Hétszer vett részt a versenyen különböző neveken, különböző tulajdonossal, várhatóan az idei lesz az utolsó Sydey-Hobart-ja, mert a hajó új otthona Kaliforniában lesz. Részletek ITT.

Big Boat Challenge - Sydney Harbor

A Sydney-Hobart előtti utolsó erőfelmérő a Wild Oats XI győzelmét hozta az új szupermaxi Comanche előtt. A különbség több mint egy perc volt a célban a két vitorlás között, ugyanakkor a verseny alatt a Comanche is vezetett, igaz ehhez szükséges volt a Wild Oats XI genakker problémája. A verseny érdekessége, hogy a Comanche legénységét erősítette James Spithill, America Kupa győztes kormányos, a 2014-es év vitorlázója. A versenyen induló harmadik 100 lábas maxi, a Perpetual Loyal a némi csalódást okozó negyedik helyen ért célba.

Nagyon nehéz megjósolni, ki lesz az idei győztes, viszont az szinte biztos, hogy a felsorolt öt maxi fog küzdeni az abszolút elsőségért. Hajrá!

További információk: www.rolexsydneyhobart.com