MVM Finn Országos Bajnokság, Balatonfüred, 2015-09-16-20

Erste Private Banking Dragon Flottabajnokság, Balatonföldvár, 2015-09-18-20

Keszthelyi József Attila Vitorlás SE Évadzáró, Keszthely, 2015-09-19

Mályi tavi Évadzáró, 2015.09.19.

Repülőhollandi Európa Bajnokság - Aranyérem

Soling Európa Bajnokság – miénk a második hely!

Melges 24 Holland Bajnokság – jó magyar helyezések

Egy elmaradt múlt heti beszámoló: Gentleman’s Race, Keszthely

Kisfilm a Merkantil Bank Laser Európa Kupa és Quantum Sails BYC Kupáról


MVM Finn Országos Bajnokság, Balatonfüred, 2015-09-16-20

Eredményesen és Berecz Zsombi abszolút győzelmével zárult az MVM Finn Országos Bajnokság és Nemzetközi Verseny a hétvégén, Balatonfüreden, az MVM Sportegyesület rendezésében.

A bajnokságra összesen negyvenkilenc Finnes érkezett, ezen belül hárman külföldről, köztük Berecz Zsombi egyik edzőtársa, a szintén a világ élmezőnyében vitorlázó horvát Milan Vujasinovic.

 A bajnokságot az erősebb szeles futamok jellemezték, de azért a résztvevők kisebb szélben is levitorláztak pár futamot.

 

Részletes beszámoló:

http://porthole.hu/cikk/10590-berecz-zsombor-nyerte-a-mvm-finn-orszagos-bajnoksagot

 Fotóalbumok:

https://www.facebook.com/events/1064032493659806/1089384614457927/?notif_t=plan_mall_activity

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10153580124493972.1073742197.308535198971&type=3

Erste Private Banking Dragon Flottabajnokság, Balatonföldvár, 2015-09-18-20

 Fantasztikus versenyt hozott a Johan Anker Kupa

  Elképesztő versenyt és kiváló hangulatot hozott az idei Johan Anker Kupa, a magyar Dragon osztály évadzáró versenye. Előbbiről a 14 hajóból álló nemzetközi mezőny, utóbbiról az Erste Private Banking támogatása és a Spartacus, mint rendező klub vendégszeretete gondoskodott. Vasárnap a díjkiosztón Tenke Péter „hazai” csapata örülhetett a legjobban, hiszen idén ők nyerték a Johan Ankerről, a sokoldalú norvég hajótervezőről elnevezett díjat, aki többek közt a Dragont is megálmodta 1929-ben.  De haladjunk sorjában.

Pénteken a regisztrációnál kiderült, hogy összesen 14 egység nevezett az Erste Private Banking Dragon Flottabajnokságra, amely a Johan Anker Kupa elnyeréséért zajlik. A 12 magyar csapat mellett az indulók között köszönthettük Tim Pearsont Írországból, aki az észt Alar Volmerrel és Bazsó Gáborral alkotott egy „vegyes csapatot. Tim mellesleg a Nemzetközi Dragon Szövetség (IDA) főtitkára, aki azért járt a Balatonnál, hogy felmérje a rendezési feltételeket a 2018-ban Balatonfüreden tartandó Európa-bajnokság előtt. A nemzetközi Dragon flottát ezen kívül Jevgenyij Kazakov észt-ukrán-orosz csapata tette teljessé.

 Az időjárás pénteken nem tűnt túl kedvezőnek: a hajók nagy része csak vontán ért Balatonföldvárra, s a délutánt a szélcsend miatt egy rögtönzött flottagyűléssel töltötték, illetve egy rögtönzött beszélgetés keretében Tim Pearson beszélt az érdeklődőknek az osztály jövőjéről. Fél hat körül Erdélyi Béci versenyrendező azután úgy gondolta, hogy már nincs esély futamra, így megkezdődhetett az est második része. Ez a résztvevők nagy örömére a Tenke Péter felajánlotta szarvaspörkölt és a Bujdosó borainak elfogyasztásával telt, méghozzá kiváló hangulatban. A Balatonfüredre igyekvőket a Huba motoros kilenc óra körül visszavitte az északi partra, amiért külön köszönet jár a klubnak.

 Másnap, szombaton azután megkezdődött az igazi verseny. 10 órakor már vízen volt a csapat, s rövid halasztás után 10-12 csomós északnyugati szélben indultak a futamok. A szél többé-kevésbé egész nap kitartott, s élvezetes csatákat hozott. Az első futamot a Náray Vilmos vezette Freyja nyerte a „hazai” menő, Tenke Péter 7Arts nevű hajója, és a Tim Pearson-féle vegyes csapat előtt, akik Gömbös Lóránd Jampecén vitorláztak. A második futam az ír-észt-magyar hajóé lett, a harmadikban Tenkéék diadalmaskodtak, miközben a Jampec a túlzottan jól sikerült rajt miatt kapott OCS-en búslakodhatott. A negyedik futamot Tim Pearsonék besöpörték, azúttal viszont a Freyja betlizett, csak hetediknek ért célba.

„Éreztük, hogy vissza kellene mennünk, de szerintünk mások is kint voltak” – mondta Tim Pearson a négy futam után, amikor kieső híján erősen lemaradtak a rendkívül egyenletesen és szépen vitorlázó 7Arts mögött. „A harmadik futam is meglehetett volna, de a második cirkálószakaszban, amikor lekereszteztük Tenkééket, elkövettük azt a hibát, hogy nem fordultunk eléjük, hanem csak felettük. Kicsúsztak alólunk, s a rendkívül gyors Jampec is megelőzött” – ismerte fel hibáját Náray Vilmos. Az első nap után Tenkéék tehát magabiztosan vezettek. Persze a mezőny második felében is komoly csaták folytak, s éles harc dúlt a Yorikke és a Nemecsek csapatai között a legjobb klasszikus hajó címéért.

Ám a nap még nem zárult le – a főszponzor Erste Private Banking vendégei egy gyönyörű szombatot töltöttek a Spariban, s a bátrabbak még elindulhattak egy VIP-futamon is, amelyet az időközben leálló és keletre forduló szélben a földvári kikötő előtt rendeztek. Tenkéék egyébkén ezen is diadalmaskodtak a Freyja és a Jampec előtt.

 Este a szponzor vendégeivel közös grillparti zárta a gyönyörű napot, ám a nyolc futamra kiírt versenynek még nem volt vége. Vasárnapra a meteorológia viharos északnyugatit jósolt, ráadásul a Szüreti Regatta mezőnyével is számolni kellett, akik jó eséllyel átvitorlázhattak majd a Dragon-pályán, hiszen befutójuk éppen Balatonföldvár előtt volt.

 Reggel a viharosból nem sok látszott, a hajók könnyű szélben vitorláztak ki a pályára. Az első futam rajtjára azonban már 15-18 csomós szél fújt, amely a harmadik futam végére néhány pöffben a 25 csomót is elérte. Az első hátszél végén a Szüreti Regatta mezőnyéből az RSM DTM repült át elsőként a Dragonok között, aztán jött sorra a többi hajó is – szerencsére azonban sikerült úgy elhelyezni a két célvonalat, hogy a túraversenyzők többnyire nem keresztezték a Dragon-pályát.

 Az erősödő szélben először a magára talált Jampec diadalmaskodott, ám a hatodik és a hetedik futamban a Freyja nyert. A hetedik futam után a rendezők úgy döntöttek, hogy nem várják meg, hogy harminc csomóra erősödjön a szél, és 12 óra körül partra küldték a mezőnyt.

 Összesítésben végül az az érdekes helyzet állt elő, hogy mind a Jampec, mind a Freyja három-három futamot nyert, ám a Johan Anker Kupát – egy pont előnnyel – mégis az egyenletesen vitorlázó 7Arts vihette haza. Az Erste Private Banking Dragon Flottabajnokság győztese 2015-ben tehát a 7Arts: Tenke Péter, Varga István és Goszleth Marcell. Második lett a Freyja (Náray Vilmos és Richárd valamint Sármay Balázs), harmadik pedig a Jampec, legénysége Tim Pearson (IRL), Alar Volmer (EST) és Bazsó Gábor. A legjobb klasszikus a Nemecsek csapata lett, Tóth Zsolt kormányzásával, dr. Kozma László és ifj. Kozma László legénységgel.

Az idei Johan Anker Kupa remekül bemutatta a Dragonnak, ennek az örökifjú hajóosztálynak a szépségét. Remekül vitorlázható erős szélben is, s a közel egyforma sebességű hajók a pályán kiélezett, nagyon taktikus harcot vívnak egymással. Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy az itthoni EB 2018-ig újabb csapatokat vonz majd ebbe a flottába.

 

Keszthelyi József Attila Vitorlás SE Évadzáró, Keszthely, 2015-09-19

5-6 bfrt erősségű szélben rajtolt a mezőny a Keszthely előtt vizeken, csodás napsütésben, a Keszthelyi József Attila Vitorlás SE Évadzáró vitorlásversenyén. Az erős szél bizony próbára tette a hajókat és a legénységeket egyaránt, de jó is volt ez így, kellett még egy utolsó pörgés, izgalom! Az egyenletes egy irányba fújó szél, legalább a rendezést nem nehezítette, a versenyt egy háromszög pályán bonyolították. A nevezett 16 hajónak végül 2 futamost sikerült megrendezni. A délután 4 órakor megtartott eredményhirdetést pedig  jó hangulatban egy finom csülkös káposzta vacsorával zárták a versenyzők.

Eredmények:

http://www.hunsail.hu/hu/versenyek/keszthelyi-jozsef-attila-vitorlas-se-evadzaro

Mályi tavi Évadzáró, 2015.09.19.

Kellemes napos időben került sor a Justitia VSE által rendezett mályi tavi Évadzáró versenyre.
3-4 Bf Északkeleti szélben mindhárom betervezett futamot sikerült megrendezni. Új szint hozott a versenybe a nemrég megalakult Deboti SE nevezése, kik a különösen fontos Optimist hajóosztályban adtak le nevezést.
Eredmények:
Optimist: 1. ifj Sztermen Gusztáv, Justita VSE
              2. Urbán Benedek, Deboti SE
              3. Kasza Csótai Botond, Deboti SE
Kalóz: 1. Dr Nyeste Gábor - Berki Győző, BYC - Justita VSE
          2. Berki Bence - Papp Ádám, Justita VSE
          3. Denjén Sándor - Dr Daragó Ferenc, Justita VSE
Finn: 1. Boros Ferenc, MMVSC
        2. Juhász László, Justita VSE
        3. Veres Csaba, Justita VSE

 

Nemzetközi Sikerek:

 Repülőhollandi Európa Bajnokság - Aranyérem

 A Majthényi Szabolcs, Domokos András kettős aranyérmes lett az umagi vitorlázó Repülőhollandi Európa-bajnokságon.

 A hajóosztály világklasszis magyar párosa mögött a holland Enno Kramer, Ard Geelkerken holland duó végzett másodikként. Majthényiék a csütörtöki két futamgyőzelmükkel nagy lépést tettek a végső siker felé, akkor átvették a vezetést, és előnyüket növelték a szombati zárónapig.

 A 70 hajót felvonultató Európa-bajnoki mezőnyben Süli András és Papp Dávid hatodikként végzett, Ziegler János és Czeizel Balázs 13., Gáborjáni-Szabó Gábor és Argay Béla a 14., Kardos Antal és Polgár Csaba pedig a 16. lett.

 Majthényi Szabolcs és Domokos András első világbajnoki aranyukat 1994-ben nyerték. Azóta szinte minden évben szállítják a győzelmeket.

 

Soling Európa Bajnokság – miénk a második hely!

 A Litkey-Vezér-Oroszlán csapat 2. helyen végzett a jubileumi 50. Soling Európa-bajnokságon Németországban a Müggelseen

 Nagy név, nagy csapat nyerte a jubileumi 50. Soling Európa-bajnokságot. A számukra hazai vizen, a berlini Müggelsee-n újra Solingba ült az egykori NDK vitorlássportjának legendás versenyzője, a háromszoros olimpiai bajnok, egyszeres olimpiai ezüstérmes, America's Cup győztes Jochen Schümann, aki jelenleg például az Esimit Europa 100 lábas Maxi Yacht skippere.

A hajóban ott volt vele állandó solingos mancsaftja Bernd Jaekel, míg a harmadik volt világ- és olimpiai bajnok társuk Thomas Flach helyett Ingo Borowski vitorlázott velük.

Nem felejtették el a solingozást! A kilencfutamos versenyen csak egyetlen alkalommal engedtek hajót maguk elé a célban, nyolc futamon ők győztek.

Az ezüstérmet viszont kitűnő, hozzájuk hasonlóan magabiztos vitorlázással a Litkey Farkas - Vezér Károly - Oroszlán Gábor hármas érdemelte ki. Az utolsó futamon már rajthoz sem kellett állniuk annyira fölényesen lettek másodikak az Szergej Picsugin nevével fémjelzett ukrán csapat előtt.

Kitűnően szerepelt a Varjas Sándor - Kovácsi László - Meretei Gábor alkotta trió is, hiszen ők végeztek a negyedik helyen a 6 nemzet 24 hajóját felvonultató mezőnyben.

A Wossala György - Németh Pepe - Joó Kristóf csapat a 15. helyen fejezte be a versenyt. Az ő eredményességüket egy korai rajtos és egy óvott futamuk rontotta.

Szűcs István - Gyulai Gábor - Szűcs Péter a 21. helyen végeztek-

 

Melges 24 Holland Bajnokság – jó magyar helyezések

5., 6. és 8. helyen végeztek a magyar egységek a European Sailing Series sorozatba tartozó medembliki versenyen.

Péntektől három nap alatt nyolc futamot vitorlázott 7 nemzet 18 hajója a medembliki Melges 24 Nyílt Holland Bajnokságon. Minden kiutazott magyar csapat jól helytállt.

Az FGF Sailing Team Bakóczy Róbert kormányzásával az 5. helyen végzett úgy, hogy megnyerték a hatodik futamot, és kétszer értek célba a 2. helyen.

Két ponttal végeztek mögöttük az egyenletesen jó teljesítményt nyújtó Csoltó Ákosék (Ponente), míg a Jedi Business Czégai Péter vezetésével az összetett versenyt a 8. helyen zárta.

A regattát a European Sailing Series-t vezető brit Miles Quinton vezette csapat nyerte a holland Ronald Veraar és a svájci Michael Good által kormányzott hajók előtt.

 

 Egy elmaradt múlt heti beszámoló: Gentleman’s Race, Keszthely

Kevesen vállalkoznak arra, hogy hajójukkal egyedül vitorlázzanak, a versenyzésre még kevesebben mondanak igent.

De szeptember 12-én Keszthelyen, talán a jó időnek is köszönhetően, 13 vitorlázó, 13 hajóval vágott neki a kiírt távnak, hogy eldöntsék ki a legjobb „egykezes” vitorlázó.

A pálya érdekes, nem szokványos versenypálya: három fix pont van minden évben kitűzve ugyanoda és a szél irányának függvényében jelöli ki a rendező az irányt, hogy ne csak egy lóverseny legyen. A különböző sebességű hajóknak a yardstick lista alapján kell büntetőköröket megtenni választható helyen és időben, így növelve a taktikázás lehetőségét.

Ezt a lehetőséget csak fokozta a bizonytalan szél, rendesen felborítva a papírformát. Voltak, aki az elején letudták a büntetőket, volt aki egyből a következő pályajelhez vitorlázott. Csak a végén derült ki, hogy kinek „jött” be az elgondolása, hiszen szinte senki sem tudta, hogy az ellenfélnek még mennyit kell mennie. A jobbos pálya is gondot jelentett a beidegződések miatt, két hajónak újra, helyes irányból is venni kellett a pályajeleket és ez kihatott a végeredményre is.

Végül a Spárta nevű hajó futott be először érvényesen, aztán az Aloha és a Takacs.hu. Aztán érkeztek a többiek is szépen sorban.

Este egy közös vacsora várt a hat órás verseny teljesítőire és szervezőire.

 

Kisfilm a Merkantil Bank Laser Európa Kupa és Quantum Sails BYC Kupáról

https://www.youtube.com/watch?v=KfVT0M8dcgw