
Minitől Ultimig, vegyesfelvágott - Parti Halasztás podcast
2025. December 17.
Térben, időben és hajóméretek között ugrálva több témát is érintettünk ebben a 18 percben.

Továbbra is az időjárás a legnagyobb ellenfél. Félidőn túl a kalóz Magyar Bajnokság, ahol eddig 5 futamot sikerült befejezniük a résztvevőknek. Az élen szoros a verseny, 5 futam után pontegyenlőséggel egy német és egy cseh párossal holtversenyben az első helyen várja a holnapi folytatást a Fluck Benedek - Székely-Gyökössy Szabolcs páros.

A kalóz osztály megint egyre népszerűbb tavainkon, olyannyira, hogy Litkey Farkas is úgy döntött, megméretteti magát. Persze nem ő lesz az egyetlen nagy név idén.
Újabb három futamot sikerült befejezni a 420 bajnokság második napján a továbbra is északról fújó szélben, azaz meglehetősen labilis környezetben. A nap végére átrendeződött a lista, ami a versenypályán elért eredmények mellett a beadott 11 óvásnak is köszönhető.
A teljes verseny elejétől a végéig vezetve nyerte a 2025. évi Optimist bajnokságot a Procelero SE versenyzője, Siklósi Lóránt klubtársa, Csalló Bulcsú és a BYC vitorlázója, Keszler János előtt. Révfülöpön a bajnokság öt napja alatt változatos szelekben összesen nyolc futamot sikerült megrendezni.
Meglepetésre Vida Péter fiatal csapata abszolút 3. helyezett lett, kiérdemelték az ifjúsági különdíjat is.
Végre megkezdhette a versenyzést Ay Luca és Ay Blanka (THE) lány 420 hajóosztályban kedden, az ifjúsági világbajnokság második napján, Vilamourában, ahol két futamot rendeztek a 20-25 csomós, part felől fújó északnyugati szélben, másfél-két méteres hullámzásban.
Az ILCA hajóosztályok részére az idei évben 6 db Ranglista verseny megrendezését sikerült megszervezni és ezen felül zajlott az Országos Bajnokság Balatonfüreden.
A Sudár Regatta az egyik legnépszerűbb vitorlás hajó a Balatonon. A nyolc méter hosszú test ideális a Balatonra, erős és gyenge szélben is jó vitorlázó tulajdonságokkal rendelkezik, ráadásul 2-3 fővel kényelmesen megvitorlázható. Izgalmasak, szorosak a versenyek, hiszen One Design hajóosztály vagyunk. Tizenhárom egység vett részt idén legalább egy (hivatalos) versenyen, a legtöbben, tíz hajó a Kékszalagon.
A tavalyi év kihagyása után Enikő és a sors különös összjátékának köszönhetően visszatértem a Kalózos vérkeringésbe. Ennek egyik érdekes sörfoltja volt a Lipnoi EB, mely után körvonalazódott bennünk egy prágai/pilseni kirándulás lehetősége. Erre észszerű lehetőség adódott a potsdami mikulás regattáról visszafelé, tehát máris csak az odafelé út problémáival és a hajó német versenyre való alkalmasságának elérésével kellett foglalkozni. Eggyel kevesebb réteg a frissen csiszolt decken (Thomasznak külön köszönet, ex M16), sötét éjszakába nyúló szerelések és a kis hajó máris útra kész.
2025. December 17.
Térben, időben és hajóméretek között ugrálva több témát is érintettünk ebben a 18 percben.

2025. November 8.
És elérkezett, megszakadt az idei Balatoni balszerencse illetve balfaszság sorozatom ráadásul egy olyan vitorlázással ami az utóbbi évek egy
...2020. October 30.