Elegánsan versenyezni - "méteres" világbajnokságok 2023-ban
2023. September 19.
Ha vannak a vitorlázásban klasszikus ÉS elegáns osztályok, a "méteres" típusok biztosan közéjük tartoznak. Érdekes bennük, hogy hiába régi a
...Mert egy vitorlázó mindenre képes!
… szendereg a város, melyről mind tudjuk jól, Tápéval határos. Azaz, mit is mondok, csak szendergett volna, ha arra nem téved pár kóbor poéta. Marie Marel sorai jutnak eszembe, amint nagy nehezen, mindenféle építkezések és útlezárások közepette végre betekergek a Vitorláskikötőbe.
Tizenkettedik éve, hogy a vitorlázás, a vízi sportok és a Tisza szerelmesei már az újév első napján hódolnak szenvedélyüknek, és vitorlásba, kajakba, kenuba, sárkányhajóba ülnek.
„… jól vigyázz a szívedre, ne menj, ne menj a Boszorkány-szigetre! Odajár a szegedi lány valahány, ott ragad rá a boszorkány tudomány.” Bölcs tanács, az szent! Ennek figyelembe vételével, vízitúránk folyamán, azért kockáztassuk meg Szeged városában a megállást. De hogyan, miféle lehetőségünk kínálkozik arra, hogy itt töltsünk pár napot?
"Lassú munkához idő kell" mondogatta nagyapám minden alkalommal amikor hivalatali és egyéb ügyekben megváratta az a bizonyos rendszer és ez most rám is érvényes, de az élet kegyetlen a gyárban dolgozni kell. Szóval volt egy ilyen Finn dingi Masters Európa Bajnokság Tihanyban amiről már két beszámolót is olvashattatok itt az oldalon, nem is igen szándékozok hozzáfűzni semmit de végre-valahára elkészültem a filmmel, illik valamit idebiggyeszteni körítésnek, hogy ne csak úgy lógjon a levegőben.
Az elmúlt évben ötrészes sorozatban kalauzoltuk végig az olvasót a balatoni klasszikus flotta német vérvonala, a seefahrtkreuzerek, azaz tengeri cirkálók kialakulásának és hazai elterjedésének történetén. Az ismeretterjesztésen túl folyamatosan fontosnak tartottuk felhívni a figyelmet kallódó nemzeti értékeink megmentésének fontosságára. A most zárult 2023-as Összevont Cirkáló Zárt Osztály bajnoksága jó alkalmat ad arra, hogy felhívjuk a figyelmet az értékmentés fontosságára.
2017 óta ez a nyolcadik modell, amelyet a Beneteau az Oceanis márkanév alatt dob piacra, és mindegyikről elmondható, hogy kategóriája referenciájának tekinthető. Pedig egy modell megújítása mindig kihívást jelent, különösen akkor, ha az a piac egyik legkelendőbb modellje, mint amilyen az Oceanis 38.1 (volt) kilenc éves pályafutása alatt. Marc Lombard hajótervező és a Nauta Design (hajóbelső) előtt tehát komoly feladat állt, pedig az elvárás egyszerű volt: nagyobb térfogat és jobb teljesítmény! Utóbbi főleg azért okozhatott nehézséget, mert az Oceanis sorozat tagjait az 1986-os bemutatkozás óta eleve kiváló vitorlás képességek jellemzik.
Termést érlel a tűztövis. Tetszik vagy sem, közeledünk a nyár végéhez. Így szokott ez lenni minden esztendőben. Illik bepótolni restanciámat, miszerint ígéretemhez híven megtesztelem Balatonfüreden az új, fogyasztást mérő energiafelvételt biztosító csatlakozási rendszert.
A hazai tervezésű és gyártású Flaar hajókról viszonylag sokat tudunk. Sok nagyhajós verseny egytestű kategóriáját nyerte a 37 lábas Trentasette, önálló versenyosztály a Flaar 18-as, nagyon sikeres a szóló és két személyes tókerülőkön az egyedi 26 lábas 8m OPEN vitorlás, és most itt a jó hír a vadonatúj, az idei Kékszalagon bemutatkozott Flaar 24-ről. Kevesebbet tudunk viszont tervezőjükről, Déry Attiláról. Éppen Tótvázsony, a Flaar 24 épülő, új gyártóhelye felé autózva sikerült telefonon elérnem Attilát, a Flaar Kft. társtulajdonosát. A beszélgetés előtt azonban itt az apropóként szolgáló hír:
2023. September 19.
Ha vannak a vitorlázásban klasszikus ÉS elegáns osztályok, a "méteres" típusok biztosan közéjük tartoznak. Érdekes bennük, hogy hiába régi a
...2022. August 14.
A tavalyi szezon persze nem ért véget az EB-vel, két Balatoni verseny várt még ránk így a hajókat vissza se hoztuk az Agárdi bázisra. Tihany
...2020. October 30.