Mint arról korábban beszámoltunk, a selejtezők során tizenkét csapatból nyolcat csináltak, köztük volt a hazai brigád, melynek mesébe illő a története: két éve augusztusban százötvenen jelentkeztek a felhívásra, miszerint a Team BDA tagokat keres. Ebből a tömegből kilencen vették a legjobban a szűrőket, köztük Mustafa Ingham (futball), Philip Hagen (úszás), Shomari Warner (boksz és rögbi) és Danny Pell (rugby) is. Ellenük szólt, hogy korábban sosem ültek hajón, azt se tudták, mi az a vitorlázás, mellettük, hogy tudtak keményen edzeni, és már a kezdetektől megvolt a szükséges erejük az AC45-ös kezeléséhez. Hozzájuk csatlakozott Mackenzie Cooper, Peter Dill, Owen Siese, Dimitri Stevens és Cecilia Wollman (utóbbi volt Bermuda legfiatalabb sportolója a 2016-os Olimpián). A csapatba Stevens, Siese, Ingham, Cooper, Dill és Hagan került be. Stevens: a selejtezők során még nem hoztuk a legjobb formánkat, mégis tovább jutottunk, ezért nagyon bízunk benne, hogy ha minden összejön, nagyon jól szerepelhetünk a Döntőben.


Június 20.: három futamot teljesített a nyolc egység, a Land Rover BAR Academy két második és egy első hellyel uralta a napot, és ezzel nagyon is meg voltak elégedve. Rob Bunce, szkipper: a tökéletes rajtokra törekedtünk, utána pedig igyekeztünk egyenletes teljesítményt nyújtani. Nem akarunk megnyerni minden futamot, sokkal fontosabb minél többször az első háromban végezni. Az volt a fontos, hogy senkitől se zavartatva vágjunk neki a pályának. A bermudai egység győzelemmel nyitott, de aztán két közepes futam következett, hatodik helyen várták a folytatást.


Az összetett állás az első nap után:

  1. Land Rover BAR Academy (GBR) (28 pont)

  2. Team Tilt (SUI) (21)

  3. Team France Jeune (21)

  4. Artemis Youth Racing (SWE) (20)

  5. NZL Sailing Team (18)

  6. TeamBDA (BER) (18)

  7. SVB Team Germany (15)

  8. Spanish Impulse by IBEROSTAR (15)

Mackenzie Cooper, szkipper, Team BDA: nehéz leírni azt az érzést, amit a futamgyőzelem jelentett. Büszkeség töltött el, valószínűleg sohasem fogom elfelejteni. Az eddig tapasztaltak alapján kijelenthető, hogy bármi megtörténhet, hisszük, hogy akár nyerhetünk is. Mint látható, a másodiktól a hatodik helyig nem volt épp nagy a különbség a csapatok között, ami izgalmas záró napot vetített előre (újabb három futammal).


Június 21.: igazából talán senki sem tudja, mi történhetett az éjszaka, de a kiwik megtáltosodtak. Mint fentebb látható, ötödik helyen várták a szerdát, és nem mondhatjuk, hogy addig csillogtak volna. Ehhez képest nyerték mindhárom futamot, amivel jelentős kavarodást okoztak a tabellán, pláne, hogy az utolsó menetben a britek az ötödik helyen lötyögtek a befutó felé, azzal pedig bukták volna az összetett győzelmet. Ám a Sors közbeszólt: az utolsó szakaszon feljöttek a második helyre, ami részben azért vált lehetővé, mert az SVB Team Germany érintette a bóját. Rob Bunce, szkipper: igencsak sötét gondolatok kavarogtak a fejemben, ahogy zajlott a futam. Imádkoztam, hogy legalább egyetlen apró lehetőséget kapjunk, és egyszer csak elkezdett formálódni valami előttünk. Így az új-zélandi csapat második lett, a dobogó harmadik fokára a Team Tilt (Svájc) állhatott fel. Roman Hagara, az Ifjúsági AC sportigazgatója: az első ilyen verseny kilenc résztvevője ma a „nagy” csapatok tagja. Ott van például a 2013-as győztes Peter Burling, aki most a kiwik kormányosa. Érdemes megjegyezni a mostani rajtlistát, könnyen lehet, hogy a következő AC-n már ezek a srácok is ott küzdenek majd a Kupáért.

Youth America's Cup 2017, végeredmény:

  1. Land Rover BAR Academy (50 pont)

  2. NZL Sailing Team (48)

  3. Team Tilt (42)

  4. Artemis Youth Racing (37)

  5. Team France Jeune (35)

  6. Spanish Impulse Team (34)

  7. SVB Team Germany (33)

  8. Team BDA (33)

Így ért véget a bermudai tündérmese.

 

Kövesse velünk az America’s Cup eseményeit a Porthole-on!

A BMW Magyarország támogatásával rendszeres összefoglalókkal jelentkezünk az AC fordulóiról!