A július 26-án rajtoló 50. Kékszalag Erste Nagydíjon induló Hagara és Steinacher tegnap még a Forma 1 két pilótájával, Ricciardoval és Verstappennel melegített a vitorlás csapat 40 lábas katamaránján és GC32-es versenyhajóján.
 
A Balaton egyik legújabb kikötője, az Alsóörs Marina adott otthont az exkluzív rendezvénynek. A csendes és modern kikötőben élénk vitorlásélet zajlik egész szezonban: utánpótlás-neveléstől elkezdve a nagyhajós vitorlázókon át a Kékszalaggyőzelem-esélyes high tech hajókig a vitorlázás minden rétege képviselteti magát.
 
Ausztria két legsikeresebbnek választott nyári sportolója, Hagara és Steinacher egy rövid gyorstalpaló után máris versenyhelyzetbe került. Ugyanis a két száguldó fenegyerek versenyre hívta őket az általuk is hamar megszeretett festői szépségű Balatonunkon. Egy gyors rendeződés után már meg is volt a két csapat: Hagara és Ricciardo a GC32 fedélzetén, míg Steinacher és Verstappen az X40-esen várta az összecsapást. Az extrém helyzethez hűen már a rajt pillanata is izgalmakkal telire sikerült.
 
„Soha életemben nem vitorláztam, de ez tényleg nagyon király és gyors volt!” – mesélte Verstappen. „Sokat tanultam Romantól és Hans Petertől, úgy gondolom elég jó bevezetés volt ez az élmény a vitorlázás világába.”
 
Miután az X40-es csapat gyorsan lepattant a rajtvonalról, a futam kezdetét vette. A Forma 1 versenyével ellentétben itt a szél az üzemanyag, és a Balaton ideális szellőjében a katamaránok 33 csomós (61 km/órás) sebességgel is suhantak a vízen.


 
„Jó volt Maxot és Danielt a hajókon látni. Mindketten nagyon erősek és keményen húztak mindent.” – mesélte Steinacher.
Ricciardo is megosztotta saját élményeit: „Azt hiszem, az extrém vitorlázás a legtalálóbb kifejezés. Sosem csináltam még hasonlót, pláne nem ekkora járművel” – mesélte az ausztrál. „A hajók lenyűgözők – már csak a méreteik és magasságuk is nagyobb volt, mint amire számítottam. Roman és Hans Peter pedig nagyon jó fejek. A csörlőn töltöttem a legtöbb időt, és állítólag majdnem felborultunk, de annyira biztonságban éreztem magam, hogy észre se vettem!”
 
„Közel 35 csomóval száguldoztunk a hajóinkkal, de nem tehetünk róla, mi már csak ilyenek vagyunk” – vallotta be Steinacher. „Max és én vezettük a mezőnyt, de a célvonal mindig mozgásban volt. Biztos voltam benne, hogy mi lettünk az elsők.” Hagara és Ricciardo azonban másképp látták az eseményeket: „Nagyon szoros volt az utolsó pár méter, azt hittük, hogy mi nyertünk, ezért örömünkben beugrottunk a vízbe.”
 
A kikötő fiatal kertészének, a Forma 1 rajongó Bálintnak nagy álma vált valóra: nem csak hogy élőben láthatta kedvenc pilótáit, de még egy közös fényképpel is megörökítették a pillanatot. „Szuper volt találkozni Maxxel és Daniellel! A Red Bull a kedvenc F1 csapatom. Nagyon jó fejek voltak a fiúk, nagyon jó volt ez az egész!” – mondta Bálint.

A napot Ricciardo és Verstappen az Alsóörs Marina éttermének híresen ízletes parmezános grillcsirkéjével koronázta meg, majd visszautaztak Budapestre, hogy felkészüljenek a következő F1 futamra.

Roman Hagara-ról, és Hans Peter Steinacherről
Roman Hagara és Hans Peter Steinacher Ausztria két legsikeresebb nyári sportolója, akik már két olimpiai aranyat (Sydney és Athén) és számtalan világbajnokságot nyertek. Ők az egyedüli osztrák sportolók, akik részt vettek az America’s Cup World Series-en. Annak érdekében, hogy támogassák a sportág fejlesztését, a vitorlások következő generációját nevelik a Red Bull Sailing Team-et vezetve az Extreme Sailing Series-en, valamint vállalták a Red Bull Foiling Generation és a Red Bull Youth America’s Cup sportigazgatói állását.

Fotó: Bertalan Ádám