A versenysorozat különböző futamai alatt mindenki megtalálhatta a számítását. A kevesebb helyismerettel vagy versenytapasztalattal rendelkezők, szervezett és biztonságos keretek között ismerhettek meg egy újabb vízterületet, kóstolhattak bele a túraversenyzés világába. A vízen tapasztaltabb társaikat követve, másolva leshettek el hajókezelési technikákat, amelyeket a verseny után a parton, a fehér asztal mellett jó hangulatban folytathattak. A gyakorlottabb csapatok késhegyre menő csatákban, küzdhettek a dobogós helyezésekért.

Több mint 150 hajó vett részt az idei kupasorozaton, minden hajó emelte a verseny színvonalát. Itt is szeretném minden versenyző csapatnak, benevezett egységnek megköszönni az idei évi részvételt! A sportszerű versenyzést, és nem utolsó sorban, hogy vigyáztatok egymásra, néhány kisebb koccanáson kívül jelentősebb havaria, személyi sérülés nem történt!

Mind az öt helyszínen, a gyenge szél ellenére is, minden alkalommal nagy pályákat lehetett vitorlázni, olykor 7-8 vízen töltött órán keresztül. Kitartottatok, küzdöttetek, befutottatok, megcsináltátok! Nyilván azoknak az egységeknek, akik ezeket a távokat csak az alapvitorlákkal nyomták le lényegesen nehezebb dolguk volt. Szakmai szempontból mindenképpen az egyik legértékesebb futamnak, a nyár közepén, a Kékszalag előtti Szemesi forduló mondható. Több mint 20 NM (közel 40 km) volt a táv, ezzel a Kékszalag utáni három leghosszabb túraverseny egyike lett 2019-ben a Balatonszemesi forduló.

 

Az idei évben YS.III kategóriában több mint negyven hajó vett részt a versenysorozaton. Az öreg rozmár ….  helyett, az „öreg hajó, még jó és gyors hajó” szleng jellemzi a csoportot. A régebbi Rebell, hajógyári Balaton 25, Balaton 19, Sportina 680 típushajókkal is szép eredményeket lehetett elérni, a dobogón lehetett végezni. Ebben a csoportban láthattuk a legtöbb innovatívan tuningolt, kreatív, olykor 30 évnél is idősebb hajókat, amik többször végeztek az élen. A végső győzelmet is egy ilyen hajó szerezte meg a YS.III osztályban.

A YS.II csoport volt a legnépesebb, a szezon folyamán 65 egység versengett a helyezésekért. A csoportban minden versenyen nagy volt a tülekedés a dobogóra. A 10 méter körüli francia, német gyári túrahajók mellett a lengyel Focus 750 Performance, valamint a hazai gyártású Regina, Sudár Regatta, Dolfin hajók bármelyike beleszólhatott még a végső sorrendbe is. Végül a győzelmet egy német típushajó, a Bavaria 32 Cruiser, szerezte meg.

A leggyorsabb hajók kategóriájában, a YS.I csoportban, 45 hajó vett részt az idei versenysorozaton. Nyilván azoknak a csapatoknak, akik több futamon vettek részt, több esélyük volt az összetett versenyben. A 11 méter OD és az X-33 Racing Cruiser mellé egy Scholtz22 -es is felfért a dobogóra, de ebben a csoportban is akár Nautic, Sholtz 32, Luka 30 OD, Elliot 770 OD, 8 m OD típus is esélyes lehetett volna a végső győzelemre. Az is nyilvánvaló, hogy az erősebb szélben, 15 kts felett a 40 láb körüli Cruiserek is feléledtek volna, és a futamok, valamint az összesített eredmények is máskép alakulnak.

 

A futamok szerencsés résztvevői és természetesen a dobogón végzett csapatok értékes nyereményeket kaptak a szervező BAHART és a verseny támogatói jóvoltából. A versenysorozat összesített győztesei és dobogós helyezettjei természetesen a szokásos kikötőhelyi díjkedvezményeket is megkapták, a következő évre.

A 2020-as szezonra a verseny szervezői további újítások bevezetésével szeretnének a rendezvény színvonalát és a verseny értékét, népszerűségét növelni.

A részletes eredmények a www.bahartregatta.hu honlapon.