Szombaton határozottan erős szélben 3 futam került lebonyolításra a kreuz-raum-raum-kreuz-hátszél-kreuz-hátszél-félszél befutó pályán. Az erős szél nem jelentett egyenletes szelet is egyben, így érteni-érezni kellett a körülményeket. Az ment jól, akinek gyors volt a szoftvere és remek manőverekre volt képes, hiszen fordulókból és haulzolásokból nem volt hiány a 3 körös pályán, a folyamatosan változó körülmények között. Agárdot ismeritek milyen, na ezt kell most hárommal megszorozva elképzelni. A finnesek esti beszélgetése (Tono-Gézu) arra jutott, hogy nem értik pontosan mi történt pontosan a versenypályán......Ennyit a körülményekről.

A rajt, a különböző szakaszok és a cél is szépen volt kitűzve, Hegedűs Léna csapata remek munkát végzett.

Ahogy utaltam rá, Bódy-Koleszár hétvégre volt ez. Remek rajtok, remek taktika, összeszokott mozdulatok, 100 %-os teljesítmény. Gmeiner Pisti tudott ellenük egy kört vezetni a 12-ből, mi kb 2 szakaszt mentünk előttük, és mások sem voltak e téren eredményesebbek. Gratulálunk Nekik.

Gmeiner-Kő stabil vitorlázással 2. helyen végzett.

Devecseri család jó formában érkezett, két második hellyel és egy utolsó futamban mutatott szép védekezéssel letaszítottak minket a dobogóról, sőt, Mohos Gabiék utolsó futamban bemutatott hajrájával pontegyenlőséggel Tőlük kikapva egészen az 5. helyig csúsztunk, Gabiék pedig a negyedik helyen végeztek.

De nézzük meg mi történt a futamokban. Óriási fekete esőfelhők uralták a légkört, aminek állandó szívó-fújó hatása tette a szokásos agárdi körülményeket orfűivé. De lehetett a körülményeket tervezni, kalkulálni csak ez keveseknek jött össze stabilan. A pálya két széle volt a szelesebb, középen ritkán volt huzamosabb ideig stabil és erős szél. Egyszóval szélre kellett vitorlázni, ami Koriéknak nagyon feküdt. A mezőny eleje-közepe-vége a befutóig erősen széthúzódott, de mindenki megtalálhatta a maga ellenfelét.

Nagy meglepetés volt számomra, hogy több nagyszeles páros sem tudta felvenni a küzdelmet Koléékkel, pedig nem egyszer fújt a szél 20 csomó felett, sőt szombaton inkább csak felette fújt.

Vasárnapra csendesedtek a körülmények és kiegyenlítettebbé vált a mezőny az első körökben. Tajti Imiék a Tuss vitorláikkal meggyőző sebességet mutattak kreuzban. Piszok gyorsak voltak. Az élmezőny második felében késhegyig menő harcok voltak állandó pozícióváltásokkal. A pöffös, csíkokban érkező szélnek tudható be, hogy egy hátszél alatt akár 5 pontot is le lehetett dolgozni.

Tehát a dobogós helyezéseket a szerencse döntötte el? Sajnos nem. Erősorrend alakult ki, ahol a technikailag erősebb formát mutató csapatok állhattak a dobogó különböző fokaira.

Ez egy szubjektív beszámoló volt, amit nem kell készpénznek venni.

Gratula a dobogósoknak, illetve a szombati utolsó futamban kintmaradt 6 egységnek.