1956-ban érettségizett. A forradalom napjai bizonyára megérintették, mert a frissen felvett, tanulmányi versenyeken győztes fiatalembert két év után – politikai okokból – eltanácsolták az egyetemről. Betanított munkásként dolgozott, majd visszaküzdötte magát az egyetem esti tagozatára - ahol másfél év alatt levizsgázott a hátralévő három év anyagából. A diploma megszerzése után 16 évig a VILATI-nál dolgozott, majd társas vállalkozásokban tevékenykedett.

1996-ban ment nyugdíjba, majd tizenöt évig még sikeres vállalkozó volt.

Feleségével, a nála néhány évvel fiatalabb Barát Stefániával, az 1976. évi magyar bajnokságon ismerkedett meg, azóta éltek együtt. Eleinte külön, egymás ellen versenyeztek, majd 1999-ben ültek közös hajójukba, egy 55-ös cirkálóba. Nem is olyan rég, bőven a nyolcvan felé ballagva, sikeresen versenyeztek, Árpi kormányzott, Stefi mannschaftolt…

Zentai a természetet, és főleg a vizet szerető emberként, fiatal korától versenyszerűen vitorlázott a Balatonon. Első saját hajója egy Snipe volt, azt követte a Csobogó nevű 15-ös jolle, amelyen Pempővel – Szabó Imrével – versenyzett. Ez a kis hajó volt helyszíne Bujtor István első vitorlás filmjének, amit Harlekin és szerelmese címmel vetítettek a mozikban.

Dragonban Pempő mellett szerzett versenyzői rutint. Később, 1975-től az általa felújított és átépített Cinka Panna nevű 22-es cirkálóban jelentős sikereket tudhatott magáénak, a bajnoki dobogó legfelső fokára állhatott és további bajnoki helyezéseket ért el.

Nagy vágya, egy 40-es cirkáló építése volt, amiből az évek előrehaladtával – 60 éves korára – egy 55-ös cirkáló, a Stefánia lett. A hajót Garab Károly és Horváth Csaba Kapuváron építette, mahagóniból készült. Mind a tervezés, mind a kivitelezés dicséri az alkotókat (Garab–Horváth–Zentai), akik egy míves, erős és gyors, klasszikus cirkálóval gyarapították a Balatont. A hajó és kapitánya sikereit 15 év alatt megnyert közel száz kupa és számtalan érem igazolja.

Zentai Árpád alapító tagja a TVSK-nak, 1984-ben igazolt át felesége – Baráth Stefánia – egyesületéhez, az ÁFI SK-hoz.

Vidám, vagány vitorlázónak ismerték meg, akik közel álltak hozzá. Nem volt szobatudós típus. Makacsul küzdött a céljaiért, amíg azok meg nem valósultak. Ennek a legjobb példája a Stefánia cirkáló, ami hazai példa nélkül, az ő elképzelései szerint épült meg, ma is csak ez az egyetlen ilyen típus van a Balatonon.

Ha régebben néha láttam Árpit és Stefit a kikötőben, vagy a vízen, nyilvánvaló volt a köztük lévő harmónia. Azaz egy olyan szeretetkapcsolat, amely a földi búcsúval sem ér véget.

visyla