A valódi tehetség, az igazán kreatív tervező nem egyfajta bevált formát ismételget, ha kell, ha nem. Sam Manuard pedig nem egy hajóval sikert arató tervező, hanem már bizonyítottan sokoldalú szakember. Különösen, mivel ezúttal, ebben a hajóban együttműködött egy másik nagy alkotóval, a stílusteremtő Lorenzo Argentóval, akinek elegáns hajóit világszerte elismerik, az első százlábas Wallygatortől a Nautor 76-oson át a B36 daysailerekig.

A Beneteau First 36-os a kategóriájában kiemelkedően könnyű összsúlyának, optimalizált formájának és kiegyensúlyozottságának köszönhetően több csomóval gyorsabb sebességre képes a konkurens modelleknél. Manuard és Argento Beneteau First 36-osa nem attól lesz gyorsabb, mert versenyzőformát ölt, hanem a versenyhajókon szerzett tapasztalatokat okosan, hatékonyan, komplex módon alkalmazza a hajó teljes konstrukciójában. Ha úgy tetszik, elegánsan elrejtve.

De akkor, amellett, hogy a hajó hátsó felének lapos formájából láthatóan siklásra, bő szeles tempóra képes vitorlás, miből látszik a kikötőben, hogy különleges sebességre termett? Mi az árulkodó különbség? Az árbócának hosszanti pozíciója.

A versenyhajók árbóca a túravitorlásokhoz képest sokkal hátrébb van. Természetesen a tőkesúlyuk is, csak az a vízen állva nem látszik. Ám az árbóc pozíciója mindig árulkodó. A gyors és könnyed hajón a súlypont hátrébb kerül, hogy bő szeles sikláskor a hajó orra könnyedén kiemelkedjen – már közepes szélerőnél is –, és ne túrja vizet, ne legyen hajlamos előrebukva az orrát a hullám alá tolva megtorpanni és veszélyes helyzetbe keveredni. Egy gyorsan és könnyedén vitorlázó, jól gyorsuló vitorlás nem tör ki az erősödésekben, hanem kézben tartható. Tehát nemcsak élvezetesebb a First 36-ossal hajózni, de sokkal biztonságosabb is, mint egy hagyományos, nehezebb, elavultabb konstrukciójú túrahajóval.

Ha a kikötőben – összehasonlítva a szomszédokkal – oldalról megnézzük a Beneteau First 36-os rudazatát, az árbóc nagy távolságát a forstagtól, a hajó orrától, akkor szembeszökő a különbség. És ugyanilyen feltűnő lesz kinn a vízen a sebességkülönbség is.