A Korzika északi részén és a Genovai öböl Portofino - La Spezia közötti szakaszán csütörtökön átcsúszó mediterrán ciklon pusztításának képsorai és a meteo előjelzése ellenére Füreden nem jött el az armageddon, sőt majdhogynem Bajnokot sem lehetett hirdetni, hisz a Bajnoksághoz négy érvényes futam kellett, és még vasárnap 11 óra körül is úgy nézett ki, lehetetlen futamot rendezni.
A szombat reggel erősen borult, tömött zárt felhőzettel, esővel kezdődött. Az világos volt, hogy amíg esik nem fog kialakulni versenyzésre alkalmas szél. A mezőny a délután várható (előjelzett) eseményekre lett felkészítve, úgy is, hogy akár ese 19 óráig is a vízen leszünk.
A felhős időnként esős szombat délelőtt nem alakult ki versenyzésre alkalmas időjárás. Kora délután az első lehetőségre mozdultunk, ahogy kissé szakadozni kezdett a felhőzet, keletről elindult némi légmozgás. Tudtuk, hogy nem ez a várt és jelzett irány, de egy órát azzal is nyerünk, ha elé megyünk a dolgoknak! Még keletről hullámzott, de viszonylag hamar kialakult a stabilnak tűnő, 340 és 10 között játszó 6-9 csomós új irány. A mezőny részéről egy példás és fegyelmezett rajt, után szépen mindkét oldalra nyitottak a hajók, a tervezett időre vették a kreutz bólyát és a hátszeles szakasz is jól nézett ki, majd a pálya alsó harmadában lévő mezőnyt elérte egy szélforduló. .... Ahogy kell, fent a pályát gyorsan módosítjuk jobbra, alul pedig mindezt bejelezzük, a mezőny eleje pedig már veszi is alul a kaput. A szél néhány perc alatt a felére csökken és további 30°-ot fordul, már 60-ról fúj, csupán 3-4 kts erősséggel, további 1 percen belül már csak 1-2 kts a szél ereje, majd 0-1 kts. Esélytelen. November ("sakktábla") lobogót húzunk, a futamot érvényteleníteni kell.
A vízen halasztunk, kitartunk, bízunk benne, elhisszük, hogy bármely pillanatban újra felépülhet valami, hiszen a különböző site-ok olyan szépen mutatják, mérik, hogy fúj felettünk az északi. Nagyon kéne értékelhető futam, ezt mindenki tudja, A csapat döntő többsége is megérti, türelmesen várakozik - elvégre nekik csináljuk!  Az is egyértelmű, ha partra megyünk, már nehéz lesz a késő délután újra összeszedni a csapatot, visszahozni  a mezőnyt. Több mint egy óra várakozás után Zamárdi felől úgy tűnik jöhet valami. Elébe megyünk, méregetjük, de csupán 1-2 kts, már a tervezett versenyterületünket is eléri, terjed, de sajnos nem erősödik, sőt a kreutzbója tervezett helye környékén már foltosodik, műszereink vevő egységei pedig egyre többször az erejét sem tudják értékelni. Szombatra befejeztük! Az új jelzés AP, alatt az Alfa és összeszedjük a mezőnyt. Mire szárazra kerülnek a hajók az ARTESZ zenekar már hangol, lassan készen áll az esti zenés-táncos összejövetelre és megjön a balatoni monszun előszele is. A remek vacsorát és az ARTESZ zenekar  zenés összejövetelét az eső sem tudta elmosni, de mindenki elázott - elvégre vízisport!
Vasárnap a tervezett korai kezdés, elmarad 21-22 kts a szél teteje, mindez egy 18-19 csomós alapra. A délelőtt folyamán a felhősödés először kissé csökkenti a szélerősséget, így a 320 - 10° lközött legyező, 10-12 kts alapra, már csak néhány 15 kts körzeli lórúgás érkezik, így a mezőny kimegy a vízre. A rajteljárás még 11-13 kts közötti szélben zajlik, a pálya tengelye 350°. A rajt után néhány perc elteltével egy kis lavór, és máris 280 az irány.
Balatonfüred és Csopak előtti vízterületen több helyen is próbálkozunk a pálya kitűzésével, de lassan be kell látnunk, a szél körbefúj minket, majd. Az erősségben és az irányban óriási különbségek (volt olyan is, hogy a 17 csomós északiból, 2 perc leforgása alatt lett 3-7 csomós déli). Dél körül némi légmozgás kezd épülni, iránya is stabilnak mutatkozik és már a 3 kts-ra is rámogzdulunk. A szél hamar épül, 310-350° között legyez a rajteljáráskor már 10-12 kts, később 15 csomós befújások, de 67 csomó alá nem megy. Így lényegében két érvényes középszeles futamot is sikerül rendezni.

Végeredmény négy futam után
Felnőttek
1. Mayer Tivadar - Balla Mayer Petra ASE (7 pont)
2. Nagy Róbert - Mészáros Miklós ASE (13 pont)
3. Vass Ádám - Simkó Zsolt ARSC (14 pont)

JUNIOROK
1. és a 2022. év Kalóz Junior Magyar Bajnok
Kovács-Buna Botond - Simonyi Levente MVM (7 pont)
2. Simonyi Kristóf - Póké Benedek Zoltán MVM (7 pont)
3. Hirschler Rebeka SÉP - Némethh Virág YCTBJ (11 pont)