A hajóról tudni kell, hogy kabinja nincsen, csak egy egész pici tároló a külmotornak illetve néminemű étel italnak, tehát pont nem hosszú túra versenyekre lett tervezve. Ennek ellenére mi imádjuk, mert ahogy Sandokan barátunk mondja: egy Skiff élményét adja a tőkesúly biztonságával. Hét közben már óránként bújtam az időjárás előrejelzést, remélvén, hogy számunkra kedvező körülmények fogadnak majd bennünket a hétvégén. Emellett persze a csapattal már útvonal tervekben is gondolkodtunk, amikor már körvonalazódni látszott a hétvégi időjárás. Sandokan Excel táblában gyűjtötte ki a kikötők távolságát, illetve pont/km arányokat, hogy minél jobb útvonal sorrendet tudjuk összerakni.

Mivel a hajót szombat reggel tudtuk csak vízre rakni a hajógyári kikötőben, így logikusan Füredről álltunk neki a versenynek. 8:20 körül elpötyögtünk motorral a Füredi mólóig és vártuk a rajt pillanatát. Tipikus balatoni szokás szerint a rajtra teljesen elállt a szél, így szépen lassan megindultunk Siófok irányába, amikor szerencsére pár percen belül gyönyörű szél terjedt le a tihanyi cső irányából. Top genuaval gyönyörű 7-8 csomós sebességgel robogtunk Siófok felé, szinte el se hittük, olyan jól ment a hajó (ez az érzés az egész csapatban többször visszajött a verseny folyamán). Siófokot 10:24- kor vettük, amikor már elsőfokú viharjelzés volt méretes hullámok kíséretében. Elgondolkoztunk hogy Alsóörs felé genackert húzunk, de gyorsan elvetettük, mivel túl éles lett volna a menet. Forduló után még a genuát is le kellett szedni így fockkal folytattuk Alsóörsig. 11:09-kor vettük az alsóörsi jelet, és a jó szélre hivatkozva nem egyből mentünk Földvárra, hanem útba ejtettük Füredet pár extra pontért. Füreden 12:09-kor és Földváron 13:15-kor voltunk.

Alsóörs felé vettük az irányt, így tudtuk legjobban kihasználni a hajó adottságát bőszélben genackereztünk néha bele-belekóstolva a 11-12 csomóba. Mindig elcsodálkozunk, mennyire nem esik a hajó nehezére ez a tempó. Felejthetetlen szakasz volt Alsóörsig, mindannyiunknak fülig ért a szája ebben a picit több mint egy órában. Közben a Füred OD illetve melges 24, 11m OD mezőny mellett elsiklattunk es a 420 VB pályáit kerülgettük. 14:33-kor Alsóörsnél jelentkezünk, genacker le, fock fel, irány újra Siófok fél szélben, 15:18 kor már fordultunk is vissza Almádiba, hogy onnan indítsuk a duplázós hosszú menetet. Almádi felé magunk előtt láttuk a Suttogót illetve még Siófok előtt a Restlesst, de őket hamar szem elől vesztettük. 16:37-kor Almádinál voltunk, de a szél gyengülni kezdett, viszont legalább kevésbé a Tihanyi csőből fújt, inkább az északi part felől. Tihany felé szolid optimizmussal nyugtáztuk addigi teljesítményünket, és mivel tudtuk, hogy bőven van időnk a Csillagpontig, így sima fockkal 6-7 csomóval csurogtunk Tihany felé. Közben frissítettük magunkat étellel itallal, talán még egy sör is felszisszent a cső után. A csövön átérve a szél tovább gyengült és nyugatiasodott, így telibe kellett krajcolni a csillagpont irányába. Több fordulót beiktatva 4 csomó körüli sebességgel haladtunk a pont felé, ahol a lemenő nap fényeiben láttuk, hogy páran már horgonyon várják a 21:00 órát. 20:55-kor érkeztünk a vonalhoz és 21:00-kor mint egy pálya versenyen felélesedve rajtoltunk tovább, akkor még nem eldöntve, hogy biztonságit húzva Révfülöpig vagy kockáztatva Badacsonyig megyünk. Addig-addig filóztunk, hogy mi legyen, amig észrevettük, hogy túlmentünk Révfülöp vonalán… közben azt számoltuk, ha megcsináljuk a Badacsonyt és visszaérünk a csillag pontig 3:00 előtt, akkor 48 pontot nyerünk Révfülöphöz képest, de ha esetleg nem érjük el, akkor csak 8 pontot vesztünk. Így aztán folytattuk Badacsony fele, és erősödő szélben néha 7,5-8 csomóval félszeleztünk. Számomra az éjszakai ilyen fajta veretésnek nincs párja. Badacsonyt vettük 23:25-kor, gyors forduló, és irány vissza a csillagponthoz. A révfülöpi hegy vonalában óriási leállás és limány fogadott bennünket valahol víz középen, amiből úgy tűnt, soha nem jutunk ki, de egy órányi szenvedés és körülbelül 100 takk váltás után sikerült kikeverednünk és folytatni újra jó szélben már genuával egy takkos éles menetben a csillagpontig. Legnagyobb örömünkre 02:20-kor átmentünk a csillagpont vonalon.

Folytattuk utunkat a cső felé genuával, de már egy kicsit futtatottabb menetben. Kb 5 körül értünk át a csövön egyre gyengülő szélben, viszont csodás napfelkeltében. Gyenge félszélben folytattuk, és Almádihoz közeledve láttuk magunk előtt a Suttogót illetve Restlesst. Mivel nekünk már más opciónk nem volt, muszáj volt Almádiig elmenni, míg Restless a gyenge szélben nem bízva, visszafordult és Alsóörs felé vette az irányt. Szerencsére végül megjött a várt menetrendszerinti K-ÉK-i szél, így Almádit 07:35-kor vettük és genyóval megindultunk Füred felé. Kitartóan halzolgatva szépen fogtuk be az előttünk spinakkerező versenytársakat, időközben a legendás Kishamis is felbukkant Alsóörsnél. Ekkor már bizakodtunk abban, hogy nem lehetünk annyira rosszak, ha a Kishamis csak Alsóörsig jutott el reggel. A befutó előtt a genacker elégségének köszönhetően még pár versenytársunkat megfogtuk, és 9:31-kor befutottunk Füreden. Mivel alig találkoztunk versenytársakkal út közben, így nem tudtuk mennyire sikerült jól a verseny. Később össze számolva kiderült, 304 pontot szereztünk, és így abszolútban MEGNYERTÜK a 41. Csillagtúrát.

Boldogabbak nem is lehetnénk, nagyon nagy büszkeség a csapat minden tagja számára, hogy az egész verseny alatt bátran és magabiztosan vitorláztunk. A hajó szenzációs volt, ismét kifogástalanul bírta a strapát. Egy 20 lábas hajóval 1,5 Kékszalag távolságot mentünk 24 óra alatt, nálunk sokkal nagyobb hajókat megelőzve. Felejthetetlen élmény volt, köszönjük a szervezést és a versenytársaknak a versenyt. A csapat szenzációs volt, ezek után talán nem kell újabb 15 évig győzködnöm őket, hogy újra nekiálljunk a Csillagtúrának.