Intelligens tervezés
Az Oceanis 37.1 profilja elegáns, belsejében pedig olyan nagyvonalú a térkínálat, mint egy 40 lábas hajóban. Kifejezetten tágas a szalon, ami elsősorban a korábbi modelleken már látott külső „törésvonal” érdeme: annak köszönhetően a vízvonal alatti rész keskeny marad (fokozza a teljesítményt és a stabilitást), míg a vízvonal felett növeli a rendelkezésre álló teret. A szalon berendezését finoman eltolták balra, így az étkezőasztalt könnyedén ülheti körül akár hat ember is a kényelmes kanapén, míg a konyha a jobb falra került, a kettő között pedig elegendő hely maradt az orrkabinba vezető útnak.
Ebbe a bizonyos orrkabinba megérkezve lélegzetelállító kilátás tárul elénk a hajótest két oldalába épített nagyméretű ablaknyílásokon keresztül. Alapértelmezésben a franciaágy középen helyezkedik el, ám a két fürdőszobás kivitelben ez megváltozik: a jobb oldali falra simul rá. A kényelem mindenképp maximális, és nincs ez másképp a tatnál sem, a standard verzióban egy, kérésre két hátsó kabinban sem lehet ok a panaszra, sőt! Előbbi megoldásnál ráadásul gigantikus, remekül kihasználható tárolóhelyiséget találunk a fürdő mögött – ehhez kívülről és belülről is hozzáférünk.
A nagyvonalú térkínálat a bő háromméteres kokpitban is megvan, mind a központi asztalnál, mind a fürdőplatformnál. Ráadásul a horgonyra állást követően, a kormányosi üléseket felemelve széles „sétányt” kapunk a fürdőplatform és a kokpit közé.
Korszerű túravitorlás
A munkatér meglehetősen letisztult, nincs hátsó merevítő (backstag) – ez a megoldás már az Oceanis 30.1 és a 34.1 esetében is bevált -, az árbóc magas (a betekerhető nagyvitorla opció), és kiváló teljesítményt vetít előre. Tervezéskor fontos szempont volt a könnyű kezelhetőség, ezért alap kivitelben a fock önváltós, míg a sportosabb haladásra vágyók választhatják a First Line verziót, amihez megnövelt méretű (square top) nagyvitorla és a focknál 22%-kal nagyobb génua tartozik. Szintén az egyszerű kezelhetőség megőrzése érdekében vezették hátra az intenzíven használt köteleket a kormányállásokig, míg a felhúzók maradtak a kabinlejáró mellett. Az összes műszer - beleértve a 7 hüvelykes chartplottert is - a jobb oldali kormánykonzolon található.
Fenntartható és stílusos
A külső vízszintes felületek borítására az Afrikából származó, a tíkfa nagyszerű alternatíváját jelentő Iroko-t használják, a Beneteau által tökéletesített Iro-Deck rendszerben: minden egyes csík több laminált rétegből áll, garantálva az egységes színt, a kiváló fenntarthatóságot, és kizárva a repedések kockázatát, amelyek a tömörfa fedélzeteknél gyakoriak.
Az Oceanis 37.1 kiválóan megfelel a kor kihívásainak, és ez a motor teljesítményében is megmutatkozik. Tavi hajózáshoz rendelhető elektromos motorral (a rendszer 12 kW-os podot és 10 kWh-s akkumulátort foglal magában), amivel 5 csomós sebességgel 2 órán át lehet haladni két töltés között - mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül és teljes csendben.