Az alapító-versenyigazgató Paul Hutton-Ashkenny szándéka az volt, hogy minden induló nemzet számára egyenlő feltételeket teremtsenek, így a sorozat rendezői biztosítják az RC44 mintájára épült tökéletesen egyforma hajókat, és a csapatok ellátásának minden költségét. 40 nemzet indul a világkupán. A magyarok november 14-én indulnak Las Palmasba, egyből a 16 között kezdenek, ugyanis a meglehetősen bonyolult versenyrendszer szerint előzetesen rangsorolják – a nemzeti csapatok tagjainak eredményei alapján – a nemzeteket, így mi Ausztriával, Bahreinnel, Finnországgal, Horvátországgal, Izraellel, Kanadával és Japánnal és az előző 32-es körből bekerülőkkel csatázunk a továbbjutásért. (Berecz Zsombor olimpiai ezüstérme és Majthényi Szabolcs tizennégy világbajnoki aranya minden bizonnyal nyomott a latban...)

Az első futamunkra (a tervek szerint) november 16-án 12.00-kor (hazai idő szerint 13.00-kor) kerül sor, a következő versenyünk november 17-én 13.30-kor, majd november 18-án 15.00-kor, és november 19-én 10.30-kor lesz. Ezen a négy napon – sorsolás alapján, de a legfrissebb hírek szerint ez még megváltozhat – Finnországgal és Tahitival versenyzünk, a négyes csoport utolsó tagja még bizonytalan. A csoportunkból – négy futam után - a két legjobb csapat kerül tovább. Ha továbbjutunk, egészen biztosan találkozunk a lengyelekkel és a brazilokkal november 21-24-ig (ők is előzetes rangsor alapján, közvetlenül erre a szintre kerülnek be a küzdelembe), és ha innen is továbbjutunk, akkor egészen biztosan a németekkel és a hollandokkal vetélkedhetünk november 27-30-ig (ők a negyeddöntők szintjén lépnek be – a mi águnkon).

Az elődöntőre december másodikán, a döntőre december 3-án kerül sor.

A verseny egyik nehézsége, hogy nagyon sok csapat először találkozik ezzel a hajóval, volt olyan nemzet, amely az első körében csak a rajt előtt 10 percet tudott „edzeni”, hiszen a hajók cseréje a vízen történik. A versenyrendszer kipróbálatlansága is felvethet még kérdéseket.

A magyar csapat nagy előnye – a versenyzők tudásán és tapasztalatán túl – az, hogy idehaza van RC44-es hajó, amellyel már többször vitorláztak, tehát nem teljesen ismeretlen a technika, a manőverek is begyakorlottan mennek. Tavaly Svájcban részt vett a csapat nagy része a Test eventen, és még plusz egy hetet is tudtak edzeni ezzel az RC44-hez nagyon hasonló, picit lebutítottabb, SSL47-nek nevezett versenygéppel.

Az eddigi spanyolországi futamok tanulmányozása is fontos előny, plusz információ lehet a mieinknek.

A versenyrendszer részletei az SSL honlapján megtalálhatók, részletes és igen professzionális hírszolgáltatással együtt: https://ssl-goldcup.com/

A futamok élőben követhetők a youtube csatornán itt: https://www.youtube.com/@Starsailors

Hajrá magyarok!

Martina Orsini felvétele Las Palmasban, néhány nappal ezelőtt, a 32-es döntő során készült.

visyla