Az indulók száma rekordot döntött, 66 hajó haladt át a rajtvonalon péntek reggel. Esős, csendes szeles versenyre készült a mezőny, ennek ellenére a rajt előtt egy órával elállt az eső, és egy kellemes 8 csomós szél várta a versenyzőket.
Ez a szél aztán csak erősödött folyamatosan, repültek a hajók Almádi felé. A keleti medencét az első hajó már délre maga mögött hagyta. Ekkor a Tantál vezetett, nem sokkal mögötte a Code8 és az Orpheus. Erős hátszélben ekkor 12-15 csomóval vágtattak a hajók. Nem csoda, hogy négy óta előtt vette a keszthelyi bóját az első 3 hajó, ekkor Code8, Déli szél, Fazék volt a sorrend. A verseny ekkor a genakker úsztatások és a hosszas halászások rekordját is megdöntötte, sokan a hajó és a kormányos határait feszegették, de nagyon jól haladtak.
A visszaút Tihany felé egytakkos kreuz-félszél volt még mindig friss, erős szélben. A szokásos déli part -északi part választás is fontos volt, és a félszeles menet is átrendezte az sorrendet, izgalmassá téve ezt a szakaszt is.
A versenyt a 70-es cirkáló Orpheus nyerte meg, Herkó Dezső kormányzásával, ő épp a sötétedés vége felé, este 9 óra után haladt át a tihanyi célvonalon. Őt követte a Maritime, Abrózy Györggyel és a Narvál, Makai Gáborral. De ezután szűk egy óra alatt befutott az első 21 hajó szép sorban.
Az éjszaka sem csökkent a szél, sőt hajnalban egy erősebb 50-60 km/órás ráfújás tette próbára a versenyzőket. Az utolsó hajó, az Álmodó, Kamarás Szilárd kormányzásával reggel 7-kor ért célba. Tavaly ezzel az időeredménnyel az abszolút 8. helyet érte volna el.
A verseny érdekessége, hogy alig volt kreuz szakasz az úton, a legjobb navigáló díját kapó Békés Miklós az Öreg fedélzetén csak 2 km-el többet tett meg a 170 km-es úton, mint az a légvonal kívánta volna.
Erős szeles, dolgos verseny lett a várakozásokkal szemben, a Balaton megint megmutatta sokszínű, meglepetésekre kész arcát. Minden befutó versenyző (összesen 61 hajó a 66 indulóból) bebizonyította, hogy ilyen erős szeles körülmények között is uralta hajóját, fáradtan, de büszkén vehették át a Finisher pólót az eredményhirdetésen.
Idén új kezdeményezésként Titán kategóriában, négykezesként is lehetett indulni a versenyen egy junior korú versenyzővel. Végül öt apa-fia, apa-lánya és egy senior-junior páros indult ebben a versenyben, amiben a Tranquilo nyert, Bakonyi Attila és Bakonyi Zsomborral a fedélzetén.
A verseny valóban nem jöhetett volna létre a Flexfleet szponzorunk nélkül. A nagyvonalú támogatás mellett felajánlott különdíjukat, egy Mazda MX5 kabrió egy hónapi használatát mindig az utolsó előtti befutó hajó kormányosa nyeri. Idén Bolla András, a Bolladik kapitánya ült bele a kikötői daru alatt várakozó autóba az eredményhirdetés után.
Forrás: Tihanyi Hajós Egylet