„Az volt a célunk, hogy a program résztvevői a saját hajóosztályukon kívül tapasztaljanak mást, újat is. Egy ilyen három személyes hajóban, mint a Flaar 18-as, lehet fejleszteni a kommunikációt, a munkamegosztást, és azzal hogy mindenki kikerült a saját hajóosztályából, a saját komfortzónájából, ez egyfajta közösségépítést, összecsiszolódást is jelent. A Flaar 18-as egy remek vitorlás, a mi igényeink azonban mások voltak, mint az átlagos hajóvásárlóé, ezért ezekhez a hajókhoz hosszabb árbócot építtettünk, az ehhez való vitorlákat pályázat alapján a Hunsails készítette. A veretezést is átterveztük, itt a legénységen belüli munkamegosztás arányosítása volt a cél. Jó versenyhajók születtek, és nem utolsósorban szépek is” – mondta Berecz Zsombor szövetségi kapitány.
Amíg tartott az iskola, két hetente, nyáron pedig hetente rendeztek péntekenként négy futamos versenyt a modifikált Flaar 18-as versenyhajókkal. Összesen negyven futamra került sor október 5-ig, ezek közül a csapatok legjobb húsz versenye alapján alakult ki a selejtező sorozat végeredménye. És innen a legjobb hét csapat került az október 19-én kezdődő, a végső sorrendet eldöntő sorozatba.
Ez a versenyrendszer önmagában is érdekes, a cél az volt, hogy négy egyforma hajóval a hét legjobb csapat számára izgalmas és igazságos, pörgős versenyt lehessen rendezni egyetlen hétvégén.
Ez a záróverseny kvalifikációs-, elődöntő- és döntő futamokból áll majd.
A liga versenyek október 5-i állomása után a versenysorozat első helyezett egysége automatikusan kvalifikál a döntő futamokba. Ez az egység nem indul a kvalifikációs és elődöntő futamokon.
A liga versenyek október 5-i állomása után a versenysorozat második és harmadik helyezett egységei automatikusan kvalifikálnak az elődöntő futamokba. Ezek az egységek nem indulnak a kvalifikációs futamokon.
A további négy csapat a kvalifikációs futamokkal kezdi a versenyt.
Négy kvalifikációs futam kerül megrendezésre, melynek összesített eredménye alapján az első két helyezett egység jut tovább az elődöntő futamokba. A kvalifikációs sorozat összetett eredményei alapján a 3. és 4. helyezett egységek kiesnek a versenysorozat további részéből és az összetett 6. és 7. helyezettként kerülnek értékelésre.
Az elődöntő négy futamból áll, és a kvalifikációs futamokban szerzett pontok nem számítanak bele az elődöntő futamok összetett eredményébe. Az elődöntő futamokat követően az összesített eredmény alapján az első három helyezett egység továbbjut a döntő futamokba, míg a negyedik egység kiesik a verseny további részéből és az összetett 5. helyen kerül értékelésre.
A döntő futamok győztese az az egység, aki három döntő futamot megnyert. A további helyezések az addig levitorlázott döntő futamok összetett eredménye alapján alakulnak ki. A kvalifikációs és elődöntőben szerzett pontok nem számítanak bele a döntő futamok végeredményébe.
A döntő előtt a következő az állás tehát:
Kiemeltek:
1. Rácz Mihály, Bite Pál, Csalló Levente
2. Litkey Janka, Kovács Áron, Pőcze Annamária
3. Schiffert Péter, Lévay Levente, Szathmáry Bence
A selejtező futam résztvevői:
Ay Luca, Ay Blanka, Nagy Liza
Borda Levente, Tóth Attila, Héder Benedek
Kovács Boldizsár, Kovács Bendegúz, Vándor Botond
Lackó Sára, Zombor Zóra, Pintér Kristóf
A verseny különlegessége, hogy a CarNet csoport, az ország egyik legnagyobb, magántulajdonban lévő gépjármű kereskedelemmel és befektetésekkel foglalkozó vállalkozása jóvoltából pénzdíjas. Az első helyezett csapat félmillió forintot, a második háromszázezret, a harmadik kétszázezret vihet haza – a kupák és az érmek mellé.