Pályáját Paulovits Dénessel közösen kezdte, együtt hozták létre a Cirkáló Bt.-t, amely a kilencvenes évek derekán vált ismertté és elismertté a balatoni hajóépítés világában. Közös műhelyük, a gyúrói telephelyen 1995 és 2002 között több híres balatoni cirkáló és one design hajó készült – köztük a legendás Pauger 70-esek is. Gerlóczy és Paulovits együttműködése során megszületett az a minőségi szemlélet, amely alapvetően formálta a hazai hajóépítés jövőjét.
2002-ben útjaik elváltak, Paulovits a karbonárboc-gyártás és a szénszálas technológia irányába mozdult tovább, míg Gerlóczy Péter a hagyományos hajóépítési értékeket és a balatoni igényeket szem előtt tartva fejlesztette tovább saját vállalkozását.
A Gerlo Boat műhely – ami több évtized alatt a balatoni hajóépítés szimbólumává vált – nem csak üzem volt, hanem közösségi tér, találkozóhely, vitafórum és inspirációs forrás. Hajótestek mellett barátságok, generációk közti tudásátadások is formálódtak falai között. Gerlóczy Péter mestersége, szemlélete és igényessége máig mérce a magyar hajóépítésben.
Kiemelkedő szerepe volt a 8m One Design hajók magyarországi elterjesztésében, gyártásában és osztályszintű megerősítésében, emellett nemcsak gyártóként, hanem közösségszervezőként, tanácsadóként és példaképként is jelen volt a hazai vitorlázásban.
Szakértelme, elhivatottsága és segítőkészsége maradandó nyomot hagyott mindazokban, akik ismerték, dolgoztak vele, vagy csak egyszer is látták őt a műhelyben, egy hajógerinc fölé hajolva.
A magyar hajóépítés Gerlóczy Péterrel nemcsak egy mestert, hanem egy korszakot is elveszített.
Nyugodj békében! Jó szelet az égi vizeken, Gerló!