Amikor közvetlenül a verseny előtt kiderült, hogy a Balaton-átúszást elhalasztják az erős szélre és kiszámíthatatlan időjárásra hivatkozva, úgy tűnt, a tervezett hat futam megvalósítása reális cél. Az előrejelzésekből azonban szombatra csak a kiszámíthatatlan időjárás maradt, így bár reggel harsogó szélben hagyták el a kikötőt az egységek, az első rajt után a szél fokozatos gyengülése miatt a futamot érvénytelenítették. Egy rövid vízen töltött időt parti halasztás követett. A délután megélénkülő szél ismét bizakodásra adott okot, de mivel a meteorológiai szolgálat dél felől nagyméretű zivatarcella érkezését jósolta, a versenynapot a rendezők lelőtték. A forgolódó, de élénk szélben parton ülő versenyzők csalódottságát a 18 órakor kezdődő fogadás és a kicsi, de annál barátságos kikötőben kialakuló jó hangulat enyhítette.
Vasárnap borús égre, csepergő esőre, és kellemes enyhe szélre érkeztek a versenyzők a kikötőbe. Bár a 10 órakor rajtoló első futamot az átvonuló esőfelhők megnehezítették, a nap hátralévő részében a béta pályán kettő, az alfa pályán négy futamot tudtak lebonyolítani a rendezők. A sokszor esőben, felélénkülő, majd ismét gyengülő szélben rendezett futamok, bár próbára tették a csapatokat, mégis érvényes futamokkal és fair versennyel zárult az idei kupa.
Az eredményhirdetésen a szervezők nagy örömére ismét megtelt a kikötő. A szervezők tradicionálisan a One Design osztályok mellett minden hajóosztály számára nyitottá teszik az Egis Kupát, így a két pályán összesen nyolc rajtcsoportban indultak a hajók, melyeket kilenc értékelési kategóriában díjaztak.
A díjátadón az érmek és kupák mellett a győztes sportolók értékes Rooster ajándékoknak is örülhettek.
Az alfa pályán a 70-es cirkálók között a Pannónia nyert, Jordán Balázs, Bujdosó Ferenc, Bujdosó Mátyás, Kenesei József,Jakab Zsolt, Hiczfelder Attila, Zsidek Imre, Szakolczai Soma összeállításban.
Az Egis Se vitorlás szakosztálya a csopaki telephely 50 éves fennállásának alkalmából a legnépesebb klasszikus osztály első helyezettjét az Egis SE vitorlás szakosztályának és a csopaki Egis kikötő alapítójáról, az Egis (korábban EGyT) egykori gazdasági igazgatójáról elnevezett, Dr. Zányi Jenő emlékkupával is díjazta.

Az Asso 99 osztályban a Picaboval Majtényi Szabolcs és csapata Faragó Gábor, Mészáros Ákos, Szaniszló Péter, Futó István, Tenke Botond diadalmaskodott, míg a NAU Ten osztályban a 007 hozta el az első díjat Gyuricza Péter kormányos mellett Bauer Péter, Baráth Gábor, Gyarmati Mátyás, Ploveczki Tamás, Kecskeméti László, Kovalszky Gergely örülhettek a sikernek.
Az alfa pálya utolsó csoportja a Yarstick I. csoport volt, melyben az aranyérem és az EGIS Kupa az Il Cattivo legénységéhez, Bali Istvánhoz, Nagy Gáborhoz, Somogyi Lóránthoz és Fehér Borókához került.A béta pályán az L30 OD osztályban a Tranquillo győzött, Bakonyi Attila Gábor, Lukáts Csaba, Vadnai Benjamin, Fehérvári Levente, Házkötő György összeállításban. A 8m OD hajók versenyét az Octopus nyerte Scholtz Imréval a kormánynál és Duka László, Szemesi Árpád, Erdős Bálint Sándor, Erdős Vilmos legénységgel.

A verseny legnépesebb osztálya az Sudár Sport volt nyolc egységgel, így a Bluebánat és fedélzetén Hainzmann Ákos és Dancs Antal nem csak az első díjat, hanem a Lám Dezső emlékkupát is begyűjtötték. A Yarstick kettő csoportban az Équilibre fiúk Slezák András, Havas Norbert, Magyar János, Tóth Gyula Dávid, Barna Péter nyakába került az aranyérem, míg a Dolphin osztályt a Headhunter, Horvai Jenő, Bogáncs Tímea, Egressy Gábor, Kovács Gábor, Mód Péter nyerték.A 2024-es futam nélkül zárult verseny után 2025-ben futamoknak is örülhettek a résztvevők. Jövőre ismét vár mindenkit az EGIS SE és a csopaki kikötő, bízzunk benne, hogy immár két teljes versenynappal.
A versenyt támogatták: Egis Gyógyszergyár Zrt., Kozma Épületgépészet Kft, Vasép Villanyszerelő Kft., BP ETALON Kft. , MONAUTIX , Petrányi Pincészet.
( Fotó: Bathó Nándi)