„Rozsdikám - van fogalmad, mi lesz, ha tényleg 700 induló lesz? Kell keresztben az egész tó a rajthoz" - mondta a minap Kő Pityu nekem, mikor lelkendezve egyeztettük a technikai részleteket. Nincs ebben semmi meglepő. Ha az ember áttekinti az elmúlt évek indulói létszámát, figyelembe veszi a tendenciákat, a liberák és a katamaránok elszántságát, a Balaton Regatta-sorozat lelkes kikötői hajósainak számát, már sejtheti, hogy van esély a 700-as induló-rekord elérésére. Ha pedig ez így lesz, akkor nincs mese, Zamárdiban is lesz rajtoló hajó.
Ezen okfejtésnek is köszönhető, hogy nemcsak a versenyzők kezdték meg a készülődést a hó leple alatt. A szervezők sem tétlenkednek, hiszen az idei a 42. T-Mobile Kékszalag Fesztivál és Nagydíj minden korábbinál komolyabb kihívások elé állítja a szervező-rendező csapatokat. A megszokott módon nézzünk pár tételt, ami körvonalazódni látszik.
Versenykiírás: Minden eddiginél korábban, már márciusban megjelenik a versenykiírás a kékszalag.hu oldalon annak érdekében, hogy az indulók alaposan felkészülhessenek. Kéretik majd lelkiismeretesen átolvasni, mert kiderül belőle, kik azok a „suhanó verdák", akik saját biztonságuk érdekében kísérő motorosról is kötelesek gondoskodni.
Ellenőrzések: Nincs mese, be kell látnunk, hogy élesedik a verseny, és sokan feszegetik a kiírás adta határokat. Ennek kordában tartása végett komoly előkészület zajlik a szervezői fronton is. Egyrészt kiemelt figyelmet kap a fények megléte és működtetése. Külön apparátus fogja a sötétben lopakodókat kipiszkálni a fekete árny oldaláról. Másrészt speciális eszközökkel próbálják meg a szervezők kiszűrni a nem megengedett segédeszközöket használókat. A korábbiaknál nagyobb számban kerülnek a versenyzőkhöz GPS-egységek, amelyek nemcsak a közvetítésben játszanak meghatározó szerepet, de az indokolatlan gyorsításokra is felhívják az illetékesek figyelmét. Előkészület alatt van egy éjjel is látó egység kialakítása, reméljük, anyagi lehetőségeink megengedik, hogy ne csak az egy motorosnyi macska legyen az eszköz a rendezők kezében az esti tiltott motorozások kiszűrésére. A csövön való áthaladást is kordában kell tartani, és nemcsak Keszthely felé, hanem a befutóra való közeledésnél is. Nem árulunk el titkot, ha leírjuk: ez is felkerült a megoldandó szervezői, rendezői feladatok listájára.
Pályajelek: Ezzel kapcsolatban két komoly feladatot kellett megoldani, reméljük, mindkettőt sikerrel tudjuk le. Az egyik a jelek megközelíthetősége, különös tekintettel Balatonkenesére, ahol még találkozhat egymással a kemény mag a rajt után. Ott egy speciális terelősor segít majd az ütközések elkerülésében, természetesen előtte egy versenyen ki is próbáljuk majd a módszertant. A másik kihívás a láthatóság, mely érinti a keszthelyi jelet, illetve a befutót is. Nos, a szokásokkal szakítva, nem egy hagyományos sárga villogóval oldjuk meg a kivilágítást, hanem a közúti közlekedésben már sikerrel vizsgázott, messziről is jól beazonosítható futó fénysor segíti a hajósokat a tájékozódásban.
Nevezés: Minden eddiginél korábban lehet majd megkezdeni a nevezéseket az interneten, természetesen kiegészítve ezzel a hagyományos lehetőségeket. Aki szeret a fővárosban vagy a verseny helyszínén nevezni, az megteheti, ám érdemes a VIHAR-rendszeren mielőbb feltölteni minden adatot, megsegítendő ezzel a rendezők munkáját és a nevezők pénztárcáját.
Díjkiosztó: A Kékszalag ma már nemcsak a legöregebb tókerülő Európában, de a legnagyobb induló-létszámot is produkálja. Így nem csoda, ha igazi tömegsportesemény-jelleget kezd ölteni. Hiszen segítségével nemcsak a laikusok ismerkedhetnek meg a sportág rejtelmeivel, de olyanok is vállalkoznak a tókerülésre, akik korábban csak a kikötőjük környékén túrázgattak. Az ő teljesítményüket is elismerve velük kezdődik majd a díjak kiosztása, melyet a Kékszalag-trófea elnyerője zár.
Bízom benne, hogy sikerül ismét méltó körülményeket teremteni a 42. T-Mobile Kékszalag Fesztivál és Nagydíj eseményeire.
fények a jeleknél világítás-ellenőrzés motorozás-ellenőrzés terelések rajteljárás versenykiírás
Rozsda