CsillagtúraGondolom mindenkit az éjszakai-reggeli futás érdekel. Azért ejtenék pár szót stratégiai elképzelésünkről, melyet az kora reggeli időjós csatornák infója alapján terveztünk: déli parton nincs szélmozgás, valamit csak az északi parton, kereshetünk, no meg éjjel valami front érkezik északról.

Tehát Füredről rajtolunk, a útvonalunk a következő : Füred-Almádi-Révfülöp-közben egy dupla pont Zánkánál, visszafelé még elérjük a duplázót és le Alsóörs majd Füred, pontszerzés és befutó vasárnap reggel 9-kor Füreden.

Ehelyett miután kifutottunk a rajtra, csodás frissülő keleti kínálta a Siófoki bejelentkezés lehetőségét. Kupaktanács döntése nem követjük a tömeget, ki ezt az irányt választotta, marad az alap taktika!

CsKellemes frissülőszélben, igaz cirkálva értünk Alsóörshöz, itt a szél teljesen leállt és az egész napos fürdőzés-semmittevés után valahogy felszenvedtük magunkat Almádiba, majd éjfél körül Tihanyhoz, majd irány a villogó! Éjjel 1 óra előtt pár perccel bekapcsolták a viharjelzést, amit kivételesen már nagyon vártunk, nem csak a szélcsend miatt, hanem a megszámlálhatatlan mennyiségű árvaszúnyog-csípő szúnyog miatt is. Azonnal reffeltünk , mindent lekötöttünk, úgy éreztük felkészülten várjuk a vihar lecsapását.

A viharos szél percek alatt megérkezett, a villogót 1.44-kor már 3-as reffel és normál fockkal vettük, ami azért hamar lekéredzkedett. Innen irány Révfülöp, orkán erejű befújásokkal letéptünk Révfülöpre, itt 2.28-kor bejelentkeztünk, a kikötő előtt fordultunk volna, amikor kibomlott a reffünk (kapkodó lekötés eredménye), vitorla le, majd lidérces körülmények között sikerült szerelvényt igazítani.

A szerintem alap 6-os, pöffös szélben, mivel csak hárman voltunk, a csak harmadik próbálkozásra sikerült felhúzni a vitorlát..

Ekkor már tudtuk, hogy a 03.00 óráig kint levő dupla pontosztó motorost már nem érjük el, a tervünk ekkor már csak a annyi volt, hogy épségben visszaérjünk a keleti medencébe és pontokat gyűjthessünk, amennyit még tudunk, no meg a túlélés! Révfülöptől Fövenyesig az északin a part alatt haladtunk, mert itt kisebbek voltak a bent kb. 1,5 méteres hullámok.

Maradt a 3-as reff. Akali magasságában, megérkezett a jégeső és a orkán szerű befújásokkal olyan nyomás, amit Balatonon még nem éltünk át, nem tudtuk, hogy a hajó hogy viseli, mennyit bír el. A vitorlát ennek ellenére nem engedtük lobogni, nem is szakadt el , kibírta.

CsFöldvár magasságában, eszünkbe jutott a kiállás lehetősége, nagyon úgy tűnt csendesedni nem fog, sőt! Egy földvári kikötés is komoly veszélyeket sejtetett. Így jobb, ha a csövön minél hamarabb átérünk, hátha jobb világ vár ránk a keleti medencében. A nagy menetben láttunk egy pár lehorgonyzott Csillagtúrán résztvevő hajót. A csőben kicsit megpihenhettünk, ami megnyugtatott, ekkor kb reggel 5.00 óra lehetett, a csőből kiérve akkora hullámokat kaptunk, amit én még a Balatonon nem láttam. Tervünk az volt, hogy futtatva élesen Alsóörsig, vissza Füred pontgyűjtés, Alsóörs majd Füred befutó. Az erős hullámzásban, a hullámok csak dobálták a hajót szinte egy helyben, csak a a fockroller kis kiengedésével lehetett irányt tartani. ( tehát egy vihar fockot mindenféleképp be kell szereznünk)

Eddigre minden erőnk elfogyott. A befutó 9.00 órakor volt, a mezőnyből kb 35 futott be.

Eredmény: utólag észrevett elszakadt alba, 2 óra szúnyogtalanító deck mosás, adrenalintúltengés még egész vasárnap, Díjátadás, a kitartás meghozta a sikert : YSI. 3. hely. Gratulálunk a többi Csillagtúra résztvevőnek, helyezettnek.

Köszönjük a hajónak, hogy kibírta, hogy mindhárman kibírtuk és megcsináltuk. Mert tényleg megcsináltuk, minden szélsőségével együtt.

 

Cservenka Tina

Elliott960 Cseri32

 

 

 

Cservenka Tina