ReMi egy Dragonfly 28 Sport típusú kajütös túratrimarán teljesítményében bízva vágtunk neki a távnak.

Vérmes reményeinket táplálta a beérkező front stabilnak ígérkező ÉNY-i szele és a hajó azon tulajdonsága, hogy stabilan képes 10 csomó feletti sebességre. A meglévő rekord legyőzéséhez még egy jó futó, és 4óra 10percen belüli korrigálatlan idő, tehát a 40 tengeri mérföldes táv 10 csomó feletti átlagsebessége kellett.

Szombaton 9:17-kor pecsételték a kenesei MÁV időt, futás indulás friss 4-es szélben egy óra múlva már át is értünk a csövön és bágyadt 2-es max 3-as szél Badacsonyig, 6-8 csomós „vánszorgással". A Szigligeti öbölben már fütyül, de kevés a boldogsághoz 14:07 kor érünk Keszthelyre 40 perccel lekésve a „csatlakozást". Sebaj a szél keményedik indulás vissza! MÁV pecsétel, futunk, ha 18:30-ra beérünk Kenesére akkor megvan a rekord. A Keszthelyi öbölből teljes taklival, reacherrel söprünk ki, a csücsöknél ráfordulunk az irányra, fockra váltunk, és lereffelünk egyet, majd a másodikra is rákényszerülünk, mert ez már a Szigligeti öböl. Szélerő stabilan 30 csomó felett, és képtelenek vagyunk Badacsony alá ejteni, mert az alsó lábunk lefúr a kereszttartó fékez, a kormány meg nem éri el a vizet!

RekordkísérletA Szigligeti hegy takarásában a hullámmentes vízen végül csak leerőltetjük valahogy, és a nád mellett horgászcövekeket kerülgetve kibújunk Badacsony takarásából. Alig használtunk el egy órát mégsem vagyunk boldogok, mert a szél tovább erősödik 40 csomó felett dupla reffel, lobogó vászonnal még a Révfülöpi kiszögellés alá sem tudunk beejteni. Lekapjuk a groszt, így tudunk irányra menni de csak 7-9 csomóval ami nem rossz de kevés a rekordhoz. Valamennyit felhúzunk a vitorlából, de a hátsó élet nem tudjuk feszíteni emiatt nem sokat ér, de így azért 10-12 csomóval tudunk haladni a jó irányba.

Ha kicsit gyengül rántjuk fel, ha bedurvul le, nagyon szenvedősen de beérünk a csőbe 17:30ra! Ha irányba tudnánk 12 csomós átlagot menni, akkor sikerülhet (reggel ugyanezt a szakaszt kisebb szélben 14-16 csomóval nyomtuk le). Alsóörs vonaláig bírjuk az irányt, a sebesség is rendben amikor a szél megint elszabadul és számunkra a lobogtatós életmentő üzemmód marad az egyetlen alternatíva, természetesen rossz irányba, fel az Északi partra.

Okos enged. Lekapjuk a groszt, ráejtünk az irányra, hogy 19:00 kor kiköthessünk Kenesén, 30 perccel kikésve a vágyott limitet.

Végül is kevesebb mint 10 óra alatt körbevitorláztuk a Balatont, jól kifáradtunk, eláztunk, kifagytunk, de azzal vigasztaltuk magunkat, hogy legalább az árvaszunyogok támadását sikerült elkerülnünk.

RA csapat:

Bacsó Béla kapitány és fő futó
Litkey Csaba kormány
Gádorfalvi Károly foredeck
Gerő András GPS
Szabó Gusztáv hangadó

A fotókat Rákoskerti László www.latszoszokep.hu készítette

További képek ITT.

Belső és külső kamerás videók az X-Trame filmstudió jóvoltából később.

Gerő András