Hazánkat ezúttal egyetlen páros, Sallai Gábor  és Perjés Bálint képviselték, akik munkáját Kelemen Tamás segítette a helyszínen. 

Az első nap szél hiány miatt nem sikerült a vízre szállás, majd azt követőn 8 selejtező és 5 döntő futamot sikerült teljesíteniük a versenyzőknek az egy hetes viadal során. Fiainktól ezúttal elpártolt a szerencse, noha az első futamon a  14., majd azt követően a 16. helyen értek  célba, mellyel a 32. helyen álltak az összesített listán, ám ekkor következett a fekete leves. A célba érést követő szúrópróbaszerű felmérési ellenőrzésnél a felmérő úgy ítélte meg, hogy Gabóék vitorlája pár milliméterrel a megengedettnél feljebb van húzva, ezért óvást nyújtottak be a fiúk ellen, majd a következő napon kormánylapjuk tört félbe, amiért kénytelenek voltak két újabb futamot kihagyni. Három futamtól pedig egyetlen versenyen sem lehet megszabadulni, így a selejtezőn végén csak az ezüst csoportba kvalifikálták magukat, ahol végezetül a 42. helyen zárták a versenyt.

470 Eb, Isztambul



Szeptember 6-án, a legjobb tíz egység számára megrendezett medal race futammal zárult a regatta, mely a férfiak és nők versenyében is igen komoly csatát sejtetett. A fiúknál az első hat helyezett kettőst csupán öt pont választotta el egymástól, így minden az utolsó napon dőlt el. Az erős, forgolódó szélben a görög Panagiotis MANTIS - Pavlos KAGIALIS kettős vitorlázott a legeredményesebben, s szerezte meg a futamgyőzelmet, mely egyben az Európa - bajnoki címet is eredményezte számukra. Az izraeli Gideon Kliger - Eran Sela páros állhatott fel a dobogó második fokára, míg az előző napon még élen álló angol Luke Patience - Stuart Bithell duónak meg kellett elégednie a bronzéremmel.

A nők versenyében 10 pontos előnnyel állt rajthoz a francia Emmanuelle ROL és Hélène DEFRANCE , s a medal race futamon megszerzett harmadik helyezésükkel meg is tartották előnyüket, s szerezték meg az aranyérmet az olasz Giulia Conti és Giovanna Micol, valamint  honfitársaik,  Ingrid PETITJEAN és Nadege DOUROUX előtt.


Az Európa-bajnokság alatt került első ízben bemutatásra az új, kompozit anyagból készült 470-es vitorla, - a mai napig a mezőny csak dakron vitorlázatot használhat - melyet a versenyzők és az érdeklődők is tüzetesebben szemügyre vehettek. Az új, Technora vitorlákat a japán North Sails fejlesztett ki, mellyel a 470-es hajóosztály modernizálását szeretné elérni az osztályszövetség, hogy a hajóosztály továbbra is fel tudja venni a versenyt az újabb fejlesztésű, modernebb hajóosztályokkal szemben a 2016-os Olimpia indulási jogáért vívott harcban. A vitorlák modernizálása csupán az első állomás. Fejlesztés alatt áll egy újabb, két részes árboc is, mely prototípusa már szintén elkészült, -  tesztelését a SuperSpars gyár végzi - s mellyel a versenyzők felszerelésének szállítási költségét is kívánják a fejlesztők redukálni, hiszen így a hajó és az árboc is bele férhetne egy 20 lábas konténerbe. Ezen felül új svert és kormány tesztelése is folyik, ám magán a hajótesten nem kívánnak változtatást eszközölni az 

Eszes Bernadett