Ami a technikai vonatkozást illeti, nem akarom megosztani itt senkivel, mert erre vannak nálam illetékesebbek. Már leírta a véleményét Viszkei András, és Schleer Feri barátom, nagyon helyesen és szakszerűen, még ha van is velük kisebb nagyobb szakmai vitám, de hangsúlyozom, szakszerűen. Ezek mögött a vélemények mögött sok sok év fejlesztő munkája, tapasztalata, nem kis anyagi befektetés áll, amit a "szakmai szabályok" szerint követtek el, a megfelelő szakemberek bevonásával. ezért ezek a vélemények mértékadóak!
Nagyon remélem, hogy e kérdésben a lap megfogja szólaltatni Willisits Vilmost, sokunk Vili Bácsiját, akit nyugodtan nevezhetünk a villanymotorok pápájának, és majd Ő megmondja, hogy miért nem volt jó a kedves hozzászólónak a külmotorja meg még sok minden mást is. Mert amit erről a dologról tudni lehet, és érdemes azt Ő tudja.
Ugyancsak érdemes lenne megszólaltatni Stickl Robertet, mert a fene tudja miért, de Ő már odáig jutott ezzel a fránya külmotorral, hogy vízi síznek vele. Meg ne haragudjon a többi kiváló villany hajó építő, hogy most nem sorolom végig őket, de remélem veszik a lapot és megszólalnak, segítenek oszlatni a ködöt ami itt az elektromos hajtással kapcsolatban egyelőre terjeng.
Na most még pár szót az árakról! Mindenki ismeri a régi viccet: Kapitány a Gépésznek -mennyi?, Gépész - 40, Kapitány - mi 40? Gépész - MI MENNYI? Nos az árakat sokalló hozzászólók nagy valószínűség szerint Suzukival, vagy Opellel, vagy éppenséggel BMW-vel, talán még ennél is jobb autóval járnak. Vajon miért nem saját fabrikálású autót használnak, biztosan jobban jönnének ki anyagilag, Vagy nem? Állítom inkább nem!
De ezt nyilván így gondolják a Tisztelt hozzászólók is, mert meggyőződésem, hogy egyikük sem házilag fabrikált kocsival jár. Tessék mondani akkor miért lenne kivétel a hajó, akár vitorlás, akár robbanó motoros, akár villany motorral hajtott. Ha valaki egy Baváriát, vagy Beneteaut, de akár Scholtzot akar venni, bizony megfelelő mélységbe kell nyúlni a zsebébe. És így van ez rendjén, mert ezek mögött a nevek mögött minőség, megbízhatóság van, ennek a kifejlesztése rengeteg pénzbe kerül, és ezt bizony meg kell fizetni. A fentebb említett gyártók motorjai, hajói is azért kerülnek annyiba amennyibe kerülnek, mert ezt a megbízhatóságot, minőséget jelentik. Ezek ma már márkák! Nem olcsók, nem drágák, ennyit érnek, ennyiért adják. Mellesleg munkát adnak, mérnöknek és munkásnak, és fejlesztenek tovább a bevételből. Ismerem mindegyiküket, egyikük sem dőzsöl a javakban. Sajnos! Megérdemelnék!
Tehát rakjuk helyre a dolgokat, ki ki vegye ízlése, pénztárcája szerint amit akar, vagy tud. Szórakoztassa magát a sufniban a tuningolással, ossza meg ebbéli örömét velünk, de ne lépjen fel a nyilvánosság előtt mint szakértő. Mint írtam vannak Ők bőven érdemes, rájuk figyelni.
Remélem nincs harag! Mikor olvastam, én sem haragudtam, csak mérges voltam, de már az is elmúlt.
Jó hajózást mindenkinek, széllel, vagy villannyal, saját barkácsolttal, vagy méreg drága luxus jachttal, csak ne robbanó motorral legalább is a Balatonon ne.
- Kapcsolódó cikk: Pozitív energiák
Bódis Pista