A Konnektor nevű WIA 345-ös augusztus 23-án vágott neki, hogy lefektessen egy új alapidőt elektromos hajtású hajók számára. A cél nem csupán a rekord, hiszen sokak számára az sem egyértelmű, hogy a villanyhajók képesek-e egyáltalán ilyen hosszú út megtételére, és ha igen, milyen sebességet érhetnek el? Nos, a sztenderd akkukészlettel szerelt Konnektor 8 óra és 51 perc alatt ért át a BFYC-ből a Keszthelyi Főnix kikötőbe. Az enyhe, 2-3 csomós ellenszélben 9,7 km/órás (5,1 csomós) GPS-szel mért átlagsebességet produkált a 86 km-es távon. Ezzel a tempóval dobogón végzett volna a K-K szólón is, ami azt jelzi, hogy az e-hajók ma már valódi alternatívát kínálnak, felvéve a versenyt a vitorlásokkal is. Ha azt is számoljuk, hogy az elfogyasztott energia ára csupán 1600 Ft volt, akkor pedig a gazdaságosságához sem fér kétség.
A minap pedig a spontán erősszeles tesztelés tapasztalatai is megérkeztek.
A Keszthely-Balatonkenese visszaút rekordkísérlet egy kicsit másképp sült el, mint terveztük. Csopak magasságában kezdődött a fuvallat, egyre erősödő délkeleti szél formájában. A WIA345 jó ideig állta a sarat az oldalszélben, tartottuk az irányt Kenese felé, de mikor már minden mozdítható egy rakáson volt, és oldalról kezdtek átcsapni a hullámok a billegő hajón, szembe fordítottuk a hajót a széllel Szabadi Sóstó irányába. Így elviselhető volt a menet, bár 38 csomót mutatott a műszer (eredő sebesség). A hajó magasított orrán keresztül csak egy-egy hullám tudott átfröccsenni.
Partközelben átfordultunk Kenese irányába, háromnegyed-hátszél ellen birkóztunk a kormánnyal, de sikerült tartani az irányt. A kikötő bejáratán úgy húztunk be, mint sprinter a célszalagon, koppanásig nyomott gázkarral. A fiúk már vártak, kikötöttünk. 0-0 töltés maradt. Szerencsére út közben takarékosan jöttünk, így 30% maradt a vihar kezdetéig, de kellett is. A rekordjavítás a következő útra marad. A hajót, bár nem terveztük, így sikerült viharban is kipróbálni.
Szegi József