Gondoltuk, ha az America's Cupra készülő BMW Oracle és a Sail Innovation csapatnak megfelelt edzőhajónak, akkor nekünk is tökéletesen jó lesz.

Akkor még csak nem is sejtettük, hogy ez a hajótípus szerelem lesz egy életre.
Tekintettel arra, hogy a hajó legénysége 2 fő, az edzéseken egymást váltogatva hasítottuk a habokat. Rubik (Vándor Róbert) rendre felavatott mindenkit, hamar megtapasztaltuk, hogy mire képes az F18 Wild Cat. Pillanatok alatt egyértelművé vált, mit kell bírnia a legénységnek a vízen. Igyekeztünk az F18 katamarán szövetség által rendezett versenyeken is elindulni, hogy ne csak edzéseken feszegessük önmagunk és a hajó határait. Volt olyan verseny, amit akkora bukással zártunk, hogy a Balaton az árboc csattanásától visszhangzott Kenesétől Keszthelyig. De, részt vettünk olyan versenyen is, ahol a dobogós harmadik helyen futottunk be. Megszállottak lettünk, egy vadmacska megszállottjai.

Ekkor már minden olyan szóra felkaptuk a fejünket, ami az F18-as katamaránozással volt kapcsolatos, pláne, amikor a 2011-es világbajnokság került szóba. Alig akartuk elhinni, hogy ekkora mázlisták vagyunk. Alig kezdtünk bele a katamaránozásba, máris az ölünkbe hullik egy óriási élménnyel bíró verseny, hiszen 2011. július elején Magyarország ad otthont az F18 világbajnokságnak!


A fizikális tréning mellett mentálisan is igyekszünk a maximumot nyújtani. Sűrű e-mail levélváltások során barátokra találtunk a nemzetközi F18-as klubokban is, - ennek volt köszönhető nyár végi Garda tavi edzőtáborozásunk - majd így derült fény arra, hogy Alex Udin szeretné eladni a 2010-es világbajnokságot nyert Hobie Wild Cat-jét. Felcsillant a szemünk. Alex vitorlakészítéssel foglalkozik Franciaországban,  a hajó 2010-ben kifejezetten a világbajnokságra készült, ahol a legjobb eredményt sikerült vele elérnie.
Azt már hallottuk, hogy sok 'meglepetést' rejt a gép, sokat tuningolták, számos apró változtatást eszközöltek rajta. Gondoltunk egy merészet és írtunk Alexnek, hogy érdekelne minket a hajó, hiszen ezzel olyan technikához juthatunk hozzá, ami profik által fejlesztett és tesztelt.

Rövid egyeztetés után virtuálisan egymás tenyerébe csaptunk. A bajnokhajó egy utolsó karib-tengeri versenyéről januárban Franciaország nyugati partjánál fekvő Rouen kikötőjébe érkezett. Itt vehettük át a katamaránt Alextől. A haza szállítást Rubik vállalta magára, közbeiktatva egy rokoni látogatást Párizsban. Unokatestvére Lenkei Zsolt, a kite surfnek hódol vízen és havon egyaránt. Eredményességéről álljon itt annyi, hogy a 2010-ben a namíbiai Lüderitz Speed Challenge kite surf gyorsasági versenyen megdöntötte az addigi magyar sebességi rekordot. A hivatalos rekordtáv 500 méterén 43,65 csomós (80,85 km/h) átlagsebességet sikerült elérnie, a legjobb csúcssebessége pedig 46,03 csomó (85,25 km/h) volt. A vele készült interjú a windsurfing.hu-n olvasható.

Az F18-as január végén, fél Európán keresztül végre megérkezett Balatonfűzfőre. Nagyon várjuk a tavaszt, amikor először fogunk az új hajóval vízre szállni, és megkezdhetjük felkészülésünket a minden eddiginél több izgalmat és sportos küzdelmet hozó 2011-es szezonra.

Kalocsai Zsolt -One d'Or Catamaran Sailing Club
www.onedorcat.com

Kalocsai Zsolt