A kikötőbezárás tényét mostanra minden hajótulajdonos elfogadta. Már igen kevesen hisznek a "csodában".

A hajók bedaruzását a Bavaria képviselet és több hely vállalkozó felváltva végzi, hiszen a kikötő tulajdonosa beengedi a különböző darusautókat a területre. Ugyanakkor március 31-ig el kell hagynia a kikötőt az összes hajónak. Ez az a dátum, amikor lejárnak az elvileg érvényes szerződések is, vagyis Április 1-től a kikötő tulajdonosai jogosan követelhetnek plusz tárolási díjat a hajókért és a tárolókocsikért. Ez utóbbiak elvitelére a daruzás után egy héten keresztül van lehetőség értesüléseink szerint. A hét lejártával ezért is tárolási díjat szedhet a tulajdonos. Vigyázat, ha a tárolókocsit nem annak tulajdonosa hozza el, meghatalmazást kell adnia a szállítást végző személynek. Máskülönben a portán nem engedik ki hajótároló eszközt.

A bedaruzott hajókat felszerelik a tulajdonosaik, és szinte kivétel nélkül rögtön útra is kelnek velük az új helyükre. Sokan választották a déli part szomszédos kikötőit, Balatonszemest, Balatonboglárt. Vasárnap még 30-40 hajó várta, hogy újra természetes közegébe kerüljön a kényszerű parti telelés után. 

Nem tudni mi lesz a kikötő, és a hozzá kapcsolódó szálloda illetve apartmanházak sorsa. Minden esetre figyelemmel kísérjük, és beszámolunk a fejleményekről.

 

További képek a galériában.

Szutor Ferenc