Ebbe bele is zavarodtunk egy keveset, mert a kikötő szűk, a hajók szélesek, nem egyszerű megcserélgetni a hajókat a vízen. Nem mellékesen a Mi hajónknál egy "told előrébb 3 métert" manőver is 8 emberes feladat. Tehát minden mozdulat meg van tervezve.

 

  

- Nem kell említenem, hogy minden hajó használódik. Így a Vodafone Buda - Cash (Principessa is). Gross fal csere. Most. Jött az utasítás. Árbocra fel, fix pont kiköt, vége le. No és ekkor ki kellett hajózni, mert oda is kell érni. Így aztán maradt a vízen szerelés vonta közben. Persze a kapkodás közben szerencsétlen módon a kötél rossz végét fogtam meg, vittem fel, így akinek nincs a fejében lesz a lábában, tartja a mondás. 2x másztam.

Megvolt a fejmosás. Gyerünk a rajtvonalra. 

Szekcionált rajtvonalunk volt, így relatív biztonságban tudtunk elrajtolni és a déli parton hamar meglógni a mezőnytől.

Badacsonyig nem is volt komolyabb feladat mintsem egyenesben tartani a hajót és hiba nélkül "Race módban" megdönteni a tavalyi 2 óra10 perces rohanásunkat. Ezen sikerült is 1-2 perccel javítanunk.

Badacsonynál (pont mint a szalagon) találtunk valami hatalmas akadályt a mederben, mert akkorát koppantunk, mintha egy kamionnal ütköztünk volna.

Nincs mit tenni haladás van, Tovább tovább.

A szigligeti csücsökről tudtuk, bekavarja a szelet. No de ennyire.. :-)

Volt ott hullámvasút a javából. Ahogy Pom-Pom mondaná a fa tetejéről: Fel és le. Fel és le.

Ebben a szélben a keszthelyi katamarán (Huncat) igen komoly előnyben volt annak ellenére hogy mögöttünk volt jó 1000 méterrel.

Végül is a befutási sorrend nem változott, kb 10 perc előnnyel értünk be előttük.

Hamar kikötés, gyors vacsora, szabad foglalkozás, 10 kor fekvés.

 

Vasárnap.

A kikötő ami befogadott minket a lehető legbeljebb volt a nádasban. Így induláskor a Libás előtt vezetett az utunk.

A mélység 2 m. a hajó merülése 2,51. Emiatt a lehető leglassabban oldalra billentve igyekeztünk a nyomvonalat belekarcolni a mederbe. Sajnos ennek a nyoma meg is látszódott a schwertünkön. No de ami fogadott a kikötő szájában.. Az nem volt semmi. 

Aki csak élt és hajó volt a feneke alatt, az elindult kifelé. Mint a megbolondult hangyaboj. Ami nem is lenne baj. De mégis – befelé kicsit békésebb volt, az üres kikötőben.

Jobban izgultunk mint amikor 20 csomó felett siklatunk épp. Ráncoltuk a homlokunkat sűrűn. 

Szerencsére karambolok és komolyabb nehézségek árán sikerült kiszabadulnunk a rengeteg hajó fogságából.

Kifutottunk és jött a következő meglepetés. A kiírás szerint a részünkre elkülönített rajtszakasz a rajtvonal déli szakaszán van. A valóságban az északin. Gyors fejtörés, kérdezősködés, majd taktikai értekezlet a megváltozott körülményekről.

A motorosunknak itt is segédkeznie kellett. A kiírás megváltozása miatt sok hajó (mi sem) volt biztos hogy melyik oldalról rajtolhat.

Gyors rajt, majd élesen és stabilan a bója felé. Hamar felélesedett a Sponsi is mellénk. Ők teli grossal, 130 as genoával mélységből siklattak mögöttünk.

Mi reff 1 kisfockkal haladtunk.

Arra építettünk, hogy ha kiérünk a takarásból, fel kell élesedni, és erősödni fog a szél. 

Így is lett. Ők besokaltak a túlvitorlázottságtól, Mi felgyorsultunk az alulvitorlázotságunkból.

Az első bója után mintha fenékbe rúgtak volna. 19 csomó felett haladtunk fockkal, raumban. Erre húztuk rá a nagy-genakkerünket. 

Itt egy kis hímző szakkört is tartottunk, mert levételnél elszakadt a fock első éle. 

A befutó? Hihetetlenül erős, éles menet volt.

 

Hétfő

A reggeli kikötői zűrzavar ismét stresszelt minket, de már felkészülten 2 főt előreküldtünk, hogy szóljon időben: nem tudunk manőverezni, türelmet kérünk.

Kaptunk.

A rajtnál lehetett tudni hogy el fog fogyni a szél. Ennek megfelelően már a kis szeles beállítással kezdtünk. 

Végül is a fonyódi befutóra hamar odaértünk, de nem könnyedén. Küzdés volt az utolsó és azt azt követő percekben.

A befutásnál Rozsda közölte nincs vonta, kizárólag széllel mehetünk Füredre. Edzés van. És készülés.

Így is lett.

Tehát ez is egy hosszú és tartalmas hétvége volt. Elfáradtunk. Sokat tanultunk. Sokat nevettünk. És készült sok szép kép.

Gratulálunk a biztonságban beérkezőknek és a győzteseknek!

Ui: Ne szemetelj, Óvd a Balatont! 

Jó szelet. Boti

 

Kapcsolódó linkek: 

 

Pénzes Botond