Két éve június elején daruztuk ki a csupasz testet Fűzfőn, hogy rohamtempóban elkészüljünk vele az év versenyére! Tavaly a Bankár kupán hajtottuk háromba az árbocot, nem kis feladat elé állítva lelkes csapatunkat!

Hogy eme sorozat ne szakadjon meg, idén Lellén a nagyvitorlánknak adtuk meg a kegyelemdöfést egy erősszeles halzolással!

A király új ruhája Angliából érkezett az utolsó pillanatban.

Sokat nem tudtunk vele tréningezni, még kevesebbet be- és kireffelni! Ez később a versenyen végzetes hibának bizonyult!

A rajtnál nem kockáztatva középről az északi part felé nyitottunk, hogy milyen jól, azt csak később észleltük.

A nagymenők nem rohantak el csak úgy egyszerűen nekünk! Sajnos a szél gyengülésével északon ragadtunk és nehezen tisztáztuk ki magunkat Kenesén.

Onnan viszont egy örömvitorlázás kezdődött! Fej-fej mellett meccseztünk az Avatarral Siófokig, majd egy kicsit megszökött tőlünk! Érződött, hogy sokkal nagyobb a repertoárja vitorlák terén!

Viszont vigasztalódtunk a sok kicsúszott hajó visszaszedésével! A nyugati medencébe bliszterrel vágtáztunk be és csak egy rövidet igazítottunk délre! Így ismét pariba kerülve siklattunk a frissülő raumos szélben kissé az Avatar felett. A markáns északnyugatit Révfülöp után kaptuk meg, de kettes reffel és kis fockkal simán verettünk tovább.

A szigligetiben aztán lekerült a fock is, de az Öreglány nem lassított: félelmetes siklással csúsztunk a Capella mellé!

A keszthelyi öböl aztán adta önmagát: kireff, majd bereff és kezdődtek a gondok...

Sajnos a grószkocsik vagy szétestek, vagy megszorultak. Visszaérve a szigligetibe bedudált amitől tartottunk! A kocsikat egy árbocra húzott csapattag kalapálta le, közben a kis fock élkötele leszakadt.. nincs tovább...

Nem mondhatnánk, hogy innen felgyorsultak volna a dolgok. Legfeljebb csak a két kidobott horgony ellenére is komoly tempóban szántó hajótól gyöngyözött a homlokom..

Szerencsére időben jött a felmentő sereg és kilenc körül már a fonyódi kikötőben ringatózott Garda. Hálás köszönet segítőinknek, hiszen most már tudjuk: nekik ez csak a műszak kezdete volt!