A megmérettetés október 22.-én szombaton kezdődött. Ahogy az esélylatolgatások is jósolták, a versenyt a száz lábas - figyelemreméltó adat, a hajó hossza több mint 30 méter - Maxi Yacht az Esimit Europa 2 (Maxi Racer, SLO 101) nyerte. Igor Simcic hajója - melyet többek között az orosz Gazprom támogat - 2 nap, 13 óra, 24 perc, 35 másodperc vitorlázás után elsőként haladt át a célvonalon. A csapat megismételte egy évvel ezelőtti sikerét, hiszen 2010-ben is ők nyerték a regattát, bár akkor pár órával hamarabb értek körbe. A hajó kormányosa nem kisebb név, mint a többszörös olimpiai érmes Jochen Schömann volt. 

 

A második helyen a Rán (JV72, GBR 7236) futott be. A pazar vitorlás tulajdonosa sem akárki, Niklas Zennstrom, hiszen ő az a szakember, akinek a neve gyakorlatilag egybeforrt a Kazaa és a Skype létrehozásával és felvirágoztatásával. Ők október 25-én 11 óra 10 perckor haladtak át a képzeletbeli célvonalon. Vitorlázott idejük 2 nap, 23 óra és 40 másodperc, 22 másodperc, amivel a korrigált idő szerint akár a végső sorrendben az első helyet is megszerezhetik, hiszen ne feledjük. A befutási sorrend mellett a verseny igazából az előnyszámok alapján a korrigált futási idővel adja ki a végső eredményt.   

 

Erre pályázott a harmadik helyen befutó Anders Soriano csapata is az Alegre (Mills 68, GBR 6880) fedélzetén.  A mai nap folyamán 16 óra 16 perckor végeztek a 606 tengeri mérföldes kaland teljesítésével. Ők három nap, 5 óra, 46 perc, 28 másodperces időt futottak. És csak az összehasonlítás kedvéért, ez a hajó is, ahogy a Rán 21 méteres.  

 

A negyedik helyen egy francia egység végzett a Med Spirit (Prototype, FRA 1575) majd 28 méteres hajójukkal. A hosszúság az egyik olyan tényező, mely jelentős mértékben kihat a vitorlások sebességére, így érdemes összehasonlítani, hogy Józsa Marci és csapata milyen komoly méretű hajók között vívja szinte emberfeletti küzdelmét a dobogóért. A francia egység 3 nap, 7 óra, 53 perc és 21 másodpercnyi időt szánt Szicilia megkerülésére.    

 

Az ötödik helyre egy Volvo 70-es hajó érkezett, az E1 (AUT 1876). Ők a táv utolsó harmadában szinte „lőtávolban" vitorláztak a Wild Joe előtt, ekkor vált igazán bosszantóvá a kezdeti három órás, illetve az előző éjszakai majd egy órás kényszerpihenő.

 

Az összetett hatodik helyre hozta be éjfél magasságában Józsa Márton és csapata hazánk szeme fényét a Wild Joe-t. Amennyiben a korrigált időszámítás és a szerencse is melléjük szegődik, akár a negyedik hely is az övék lehet a kategóriájukban. A 18 méteres vitorlás fedélzetén hazánk legjobbjait két nemzetközi szakember is segítette az eredményes közlekedésben. Bár nem mai srác, a 2002-ben épült Wild Joe a világ egyik leggyorsabb 60 lábas vitorlása, melyet a világhírű Reichel/Pugh tervezőpáros elképzelései alapján az ausztrál Azzura Marine hajógyárban építettek, s mely akkor mérföldkőként vonult be az offshore vitorlázás történetébe, mint az első dönthető keel-lel rendelkező versenyvitorlás. A Wild Joe fedélzetén hajózó legénység:  Józsa Márton, Kelemen Tamás, Bret Perry (AUS), Goszleth Marcell, D'Albini Andras, Ante Vanjaka (CRO), Hamrák Péter, Németh Áron, Magyary-Kossa Zsolt, Lukács Csaba, Adorján Csaba,  Aklan András, Király Zsolt, Galgóczi Tamás, Király Csaba és Pál István

 

Őket a hetedik helyen a sokáig páros verseny szimulációt játszó olasz egység a Berenice Bis (ITA 18989) követi, egy szerény, 25 méteres vitorlással.   

 

Nyolcadik helyen a Nikata (GBR 8200) hajózik. A közel 25 méteres jószág sokáig nyúzta Marcit és csapatát, de szerencsére idővel leszakadtak tőle is.  

 

A versenyt eddig három hajó kényszerült feladni, egy német, egy olasz és egy máltai egység. A rekord idén nem forgott veszélyben. A 47 óra 55 perc 3 másodperces győztes időt még 2007-ben futották meg George David 90 lábas Rumbler (USA) nevű hajójával. A díjkiosztó ünnepségre október 29. - én szombaton kerül sor Valettában a Mediterrán Konferencia Központban.

 INFO: www.wildjoesailing.com

FOTO:   Rolex - Kurt Arrigo, Tumbász Hédi