A következő interjú a Telefonica kormányosával készült.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során?
IM: Sok szép pillanat akadt. Nem nevezném viccesnek őket, de jók voltak. Sok örömvitorlázásban volt részünk, nekem viszont rossz a memóriám, így nem igazán tudok visszaemlékezni mókás dolgokra.
T: Mi a legjobb a versenyben?
IM: Amikor embert próbáló körülmények között vitorláztunk. A Déli-óceán volt a legjobb.
T: Legkellemetlenebb pont?
IM: Sok minden van, amit nem szeretünk a versenyben. Két nyílttengeri szakasz között a szervezők nehézkesek.
T: A hajó iPod-jának legjátszottabb száma?
IM: A Big Balls az AC/DC-től. A srácok azt szeretik leginkább énekelni.
T: Ki a csapat legidegesítőbb tagja - és miért?
IM: Nem tudom, erre nehéz válaszolni - hiszen mindenki másmilyen. Talán Diego Fructuoso, a médiásunk az, akire a legtöbbször dühösek vagyunk. Nehéz helyzetben van, mert általában ő készíti el nekünk az ennivalót, és rendszeresen kér minket olyan dolgok elvégzésére, amihez semmi kedvünk. Valószínűleg a legjobb és a legrosszabb pillanatok hozzzá kötődnek.
T: Mit szeretsz legkevésbé csinálni a hajón?
IM: Hülyét kapok tőle, hogy nem tudok se aludni egy jót, se zuhanyozni.
T: Hogyan pihensz a fedélzeten?
IM: Csak az alvás segít. Ha nem alszom, akkor mindig csinálok valamit: állok a kormámynál vagy a navigációs pultot bújom. Csak alvás közben kapcsolok ki.
T: Milyen szakaszon szeretnél leginkább versenyezni a VOR-on?
IM: Mindannyian azért vagyunk itt, mert ez a verseny lemegy délre. Ha nem így lenne, akár a Copa del Rey-en is indulhatnánk. Igazán szeretem a Volvo-ban, hogy a Déli-óceánon (is) halad.
T: Mi a legjobb a Volvo70-es hajókban?
IM: Megvan bennük az egyensúly a sebesség és a biztonság között, még viharos körülmények között is. És széles tartományban jók.
T: Legkellemesebb meglepetés?
IM: Több is volt, és rendszerint a sikereinkhez kötődtek. Sokan vagyunk spanyolok a hajón, és amit tényleg a legjobbnak nevezhetek, még tavaly októberben történt: a baszk terroristák letették a fegyvert és véget ért az erőszak. Az csoda volt.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során? FC: Amikor Sharjah-ból indulva elsőként futottunk be Abu Dhabi-ban. Első győzelmünk volt, nevetésre késztetett mindannyiunkat.
2001-ben kezdtem vitorlázni a Balatonon és mára ez számomra életformává vált. Legnagyobb örömömre nem csak én, de az egész család imádja ezt a vízi életet, ami nekünk nem elsősorban sport, hanem inkább kikapcsolódás, feltöltődés, turizmus, kultúra, társasági élet és még sorolhatnám mi minden!
Lehet megfejthetetlen titok, rettegéssel kevert vágyálom vagy soha el nem érhető kihívás, de szinte minden vitorlázó előbb-utóbb valamilyen formában megismerkedik a Horn-fok misztériumával.
A Camper szkipperét még március közepén kérdezte az újságíró. Ekkor a mezőny Auckland-ben pihente ki a negyedik szakaszt, és készítette fel magát az ötödikre.
Idén 34. alkalommal kerül megrendezésre a vidám idénybúcsúztató a „budakalászi Riviérán”, azaz az Omszk park taván. Sorsolt Optimistekkel zajlik a verseny, amelyet a Spartacus sztárosa, Forintos Robi talált ki, és szervez meg minden évben.
A legjobb helyen végzett magyar egység a 13. lett a Nacra 15 osztály világbajnokságán Barcelonában. A végig vezető belga hajó a döntő futamokban sem hibázott, így döntő fölénnyel nyerték a világbajnoki címet.
Első alkalommal, hagyományteremtő jelleggel tartott Évadzáró túraversennyel egybekötött szezonzárót a Kékszalag PORT kikötő. A délelőtti regattára több, mint félszáz egység gyűlt össze, a délutánra pedig a családias, baráti hangulat lett úrrá a kikötőn.
A Fehér Boróka-Fehér Szonja kettős (Alsóörsi Marina Vitorlás Klub) éves teljesítménye alapján a női kategória második helyén, az abszolútban a 12. helyen végzett. Ötödik lett a Csekovszky Mór - Zarándy Martin páros (Spartacus VE), 9. Lange Péter és Lange Richárd (Alsóörsi Marina Vitorlás Klub), 43. Petheő Panni és Badar Botond (BYC), ők a mixed kategóriában tizedikek lettek. 2024-ben 13 versenyből állt a sorozat, melynek utolsó, döntő fordulója a Garda tavon zárult október 27-én. Összesen 250 induló vett részt a sorozatban, minden egységnek a négy legjobb eredménye alapján számították ki az éves sorrendet, úgy, hogy a Garda tavi idényzáró eredményét nem lehetett kiejteni. Az Euro Cup remek magyar eredményei azt jelzik, hogy komoly szkiffes utánpótlás nevelés folyik idehaza, van háttere a 49er FX és 49er olimpiai hajóosztályokba való továbblépésnek.