A következő interjú a Telefonica kormányosával készült.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során?
IM: Sok szép pillanat akadt. Nem nevezném viccesnek őket, de jók voltak. Sok örömvitorlázásban volt részünk, nekem viszont rossz a memóriám, így nem igazán tudok visszaemlékezni mókás dolgokra.
T: Mi a legjobb a versenyben?
IM: Amikor embert próbáló körülmények között vitorláztunk. A Déli-óceán volt a legjobb.
T: Legkellemetlenebb pont?
IM: Sok minden van, amit nem szeretünk a versenyben. Két nyílttengeri szakasz között a szervezők nehézkesek.
T: A hajó iPod-jának legjátszottabb száma?
IM: A Big Balls az AC/DC-től. A srácok azt szeretik leginkább énekelni.
T: Ki a csapat legidegesítőbb tagja - és miért?
IM: Nem tudom, erre nehéz válaszolni - hiszen mindenki másmilyen. Talán Diego Fructuoso, a médiásunk az, akire a legtöbbször dühösek vagyunk. Nehéz helyzetben van, mert általában ő készíti el nekünk az ennivalót, és rendszeresen kér minket olyan dolgok elvégzésére, amihez semmi kedvünk. Valószínűleg a legjobb és a legrosszabb pillanatok hozzzá kötődnek.
T: Mit szeretsz legkevésbé csinálni a hajón?
IM: Hülyét kapok tőle, hogy nem tudok se aludni egy jót, se zuhanyozni.
T: Hogyan pihensz a fedélzeten?
IM: Csak az alvás segít. Ha nem alszom, akkor mindig csinálok valamit: állok a kormámynál vagy a navigációs pultot bújom. Csak alvás közben kapcsolok ki.
T: Milyen szakaszon szeretnél leginkább versenyezni a VOR-on?
IM: Mindannyian azért vagyunk itt, mert ez a verseny lemegy délre. Ha nem így lenne, akár a Copa del Rey-en is indulhatnánk. Igazán szeretem a Volvo-ban, hogy a Déli-óceánon (is) halad.
T: Mi a legjobb a Volvo70-es hajókban?
IM: Megvan bennük az egyensúly a sebesség és a biztonság között, még viharos körülmények között is. És széles tartományban jók.
T: Legkellemesebb meglepetés?
IM: Több is volt, és rendszerint a sikereinkhez kötődtek. Sokan vagyunk spanyolok a hajón, és amit tényleg a legjobbnak nevezhetek, még tavaly októberben történt: a baszk terroristák letették a fegyvert és véget ért az erőszak. Az csoda volt.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során? FC: Amikor Sharjah-ból indulva elsőként futottunk be Abu Dhabi-ban. Első győzelmünk volt, nevetésre késztetett mindannyiunkat.
2001-ben kezdtem vitorlázni a Balatonon és mára ez számomra életformává vált. Legnagyobb örömömre nem csak én, de az egész család imádja ezt a vízi életet, ami nekünk nem elsősorban sport, hanem inkább kikapcsolódás, feltöltődés, turizmus, kultúra, társasági élet és még sorolhatnám mi minden!
Lehet megfejthetetlen titok, rettegéssel kevert vágyálom vagy soha el nem érhető kihívás, de szinte minden vitorlázó előbb-utóbb valamilyen formában megismerkedik a Horn-fok misztériumával.
A Camper szkipperét még március közepén kérdezte az újságíró. Ekkor a mezőny Auckland-ben pihente ki a negyedik szakaszt, és készítette fel magát az ötödikre.
Az ILCA mezőnyök számára három, a kalózosok számára kétnapos versenyen nagyon komoly kihívásokkal kellett szembenézni a Héjj Ádám vezette rendezőségnek. Bár látszatra volt szél, valójában azonban versenyzésre alkalmas körülmények csak a verseny kisebb részében adódtak, s ezeket a rövid időszakokat a rendező maximálisan ki is használta. Így jött össze minden osztály számára három-három futam, ami első blikkre kevésnek tűnik, de ezúttal ebben az időszakban nem volt reális lehetőség több menet megrendezésére.
Május 10-én és 11-én rendezte meg a Steering The Course női csapatversenyt az Alsóörsi Marina, társszervezőként a Magyar Vitorlás Szövetséggel és elmúlt években a női csapatversenyek megszervezésében nagy szerepet játszó Penge VSE-vel.
A tavalyi évben a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) csatlakozott a versenysorozatot szervező klubokhoz – KMPVSE, Kereked VSE, Spartacus Vitorlás Egylet és BYC – annak érdekében, hogy segítse a One Design Balaton Tour (ODBT) magas színvonalú lebonyolítását. Az együttműködés rendkívül sikeresnek bizonyult, így a 2025-ös évben még nagyobb lendülettel folytatódik a közös munka.
A világ-, és Európa-bajnok Érdi Mári (MVM) és az olimpiai negyedik helyezett Vadnai Jonatán (BYC) május 12-én, hétfőn kezdi meg a versenyzést Kína olimpiai vitorlásközpontjában. Hajóosztályuk, az egy személyes dingi, az olimpiai vitorlázás legnépesebb mezőnye, a női és a férfi kategóriákban itt zajlanak a legkeményebb csaták. Érdi Mári hajóosztályában, ILCA 6-ban 40 nemzet 99 versenyzője nevezett, Vadnai Jonatánnak az ILCA 7 mezőnyben 40 nemzet 138 vitorlázójával kell megküzdenie. A csingtaói világbajnokság egyben a Los Angelesig tartó új olimpiai ciklus legfontosabb nyitánya, olyan erőfelmérés, ahol az eddigi sztárok mellett megjelennek a trónkövetelők, azok a fiatal versenyzők, akik most kezdik meg a sikeres olimpiai szereplésig tartó fáradságos utat.