A következő interjú a Telefonica kormányosával készült.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során?
IM: Sok szép pillanat akadt. Nem nevezném viccesnek őket, de jók voltak. Sok örömvitorlázásban volt részünk, nekem viszont rossz a memóriám, így nem igazán tudok visszaemlékezni mókás dolgokra.
T: Mi a legjobb a versenyben?
IM: Amikor embert próbáló körülmények között vitorláztunk. A Déli-óceán volt a legjobb.
T: Legkellemetlenebb pont?
IM: Sok minden van, amit nem szeretünk a versenyben. Két nyílttengeri szakasz között a szervezők nehézkesek.
T: A hajó iPod-jának legjátszottabb száma?
IM: A Big Balls az AC/DC-től. A srácok azt szeretik leginkább énekelni.
T: Ki a csapat legidegesítőbb tagja - és miért?
IM: Nem tudom, erre nehéz válaszolni - hiszen mindenki másmilyen. Talán Diego Fructuoso, a médiásunk az, akire a legtöbbször dühösek vagyunk. Nehéz helyzetben van, mert általában ő készíti el nekünk az ennivalót, és rendszeresen kér minket olyan dolgok elvégzésére, amihez semmi kedvünk. Valószínűleg a legjobb és a legrosszabb pillanatok hozzzá kötődnek.
T: Mit szeretsz legkevésbé csinálni a hajón?
IM: Hülyét kapok tőle, hogy nem tudok se aludni egy jót, se zuhanyozni.
T: Hogyan pihensz a fedélzeten?
IM: Csak az alvás segít. Ha nem alszom, akkor mindig csinálok valamit: állok a kormámynál vagy a navigációs pultot bújom. Csak alvás közben kapcsolok ki.
T: Milyen szakaszon szeretnél leginkább versenyezni a VOR-on?
IM: Mindannyian azért vagyunk itt, mert ez a verseny lemegy délre. Ha nem így lenne, akár a Copa del Rey-en is indulhatnánk. Igazán szeretem a Volvo-ban, hogy a Déli-óceánon (is) halad.
T: Mi a legjobb a Volvo70-es hajókban?
IM: Megvan bennük az egyensúly a sebesség és a biztonság között, még viharos körülmények között is. És széles tartományban jók.
T: Legkellemesebb meglepetés?
IM: Több is volt, és rendszerint a sikereinkhez kötődtek. Sokan vagyunk spanyolok a hajón, és amit tényleg a legjobbnak nevezhetek, még tavaly októberben történt: a baszk terroristák letették a fegyvert és véget ért az erőszak. Az csoda volt.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során? FC: Amikor Sharjah-ból indulva elsőként futottunk be Abu Dhabi-ban. Első győzelmünk volt, nevetésre késztetett mindannyiunkat.
2001-ben kezdtem vitorlázni a Balatonon és mára ez számomra életformává vált. Legnagyobb örömömre nem csak én, de az egész család imádja ezt a vízi életet, ami nekünk nem elsősorban sport, hanem inkább kikapcsolódás, feltöltődés, turizmus, kultúra, társasági élet és még sorolhatnám mi minden!
Lehet megfejthetetlen titok, rettegéssel kevert vágyálom vagy soha el nem érhető kihívás, de szinte minden vitorlázó előbb-utóbb valamilyen formában megismerkedik a Horn-fok misztériumával.
A Camper szkipperét még március közepén kérdezte az újságíró. Ekkor a mezőny Auckland-ben pihente ki a negyedik szakaszt, és készítette fel magát az ötödikre.
Végre megkezdhette a versenyzést Ay Luca és Ay Blanka (THE) lány 420 hajóosztályban kedden, az ifjúsági világbajnokság második napján, Vilamourában, ahol két futamot rendeztek a 20-25 csomós, part felől fújó északnyugati szélben, másfél-két méteres hullámzásban.
Az ILCA hajóosztályok részére az idei évben 6 db Ranglista verseny megrendezését sikerült megszervezni és ezen felül zajlott az Országos Bajnokság Balatonfüreden.
A Sudár Regatta az egyik legnépszerűbb vitorlás hajó a Balatonon. A nyolc méter hosszú test ideális a Balatonra, erős és gyenge szélben is jó vitorlázó tulajdonságokkal rendelkezik, ráadásul 2-3 fővel kényelmesen megvitorlázható. Izgalmasak, szorosak a versenyek, hiszen One Design hajóosztály vagyunk. Tizenhárom egység vett részt idén legalább egy (hivatalos) versenyen, a legtöbben, tíz hajó a Kékszalagon.
A tavalyi év kihagyása után Enikő és a sors különös összjátékának köszönhetően visszatértem a Kalózos vérkeringésbe. Ennek egyik érdekes sörfoltja volt a Lipnoi EB, mely után körvonalazódott bennünk egy prágai/pilseni kirándulás lehetősége. Erre észszerű lehetőség adódott a potsdami mikulás regattáról visszafelé, tehát máris csak az odafelé út problémáival és a hajó német versenyre való alkalmasságának elérésével kellett foglalkozni. Eggyel kevesebb réteg a frissen csiszolt decken (Thomasznak külön köszönet, ex M16), sötét éjszakába nyúló szerelések és a kis hajó máris útra kész.