A következő interjú a Telefonica kormányosával készült.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során?
IM: Sok szép pillanat akadt. Nem nevezném viccesnek őket, de jók voltak. Sok örömvitorlázásban volt részünk, nekem viszont rossz a memóriám, így nem igazán tudok visszaemlékezni mókás dolgokra.
T: Mi a legjobb a versenyben?
IM: Amikor embert próbáló körülmények között vitorláztunk. A Déli-óceán volt a legjobb.
T: Legkellemetlenebb pont?
IM: Sok minden van, amit nem szeretünk a versenyben. Két nyílttengeri szakasz között a szervezők nehézkesek.
T: A hajó iPod-jának legjátszottabb száma?
IM: A Big Balls az AC/DC-től. A srácok azt szeretik leginkább énekelni.
T: Ki a csapat legidegesítőbb tagja - és miért?
IM: Nem tudom, erre nehéz válaszolni - hiszen mindenki másmilyen. Talán Diego Fructuoso, a médiásunk az, akire a legtöbbször dühösek vagyunk. Nehéz helyzetben van, mert általában ő készíti el nekünk az ennivalót, és rendszeresen kér minket olyan dolgok elvégzésére, amihez semmi kedvünk. Valószínűleg a legjobb és a legrosszabb pillanatok hozzzá kötődnek.
T: Mit szeretsz legkevésbé csinálni a hajón?
IM: Hülyét kapok tőle, hogy nem tudok se aludni egy jót, se zuhanyozni.
T: Hogyan pihensz a fedélzeten?
IM: Csak az alvás segít. Ha nem alszom, akkor mindig csinálok valamit: állok a kormámynál vagy a navigációs pultot bújom. Csak alvás közben kapcsolok ki.
T: Milyen szakaszon szeretnél leginkább versenyezni a VOR-on?
IM: Mindannyian azért vagyunk itt, mert ez a verseny lemegy délre. Ha nem így lenne, akár a Copa del Rey-en is indulhatnánk. Igazán szeretem a Volvo-ban, hogy a Déli-óceánon (is) halad.
T: Mi a legjobb a Volvo70-es hajókban?
IM: Megvan bennük az egyensúly a sebesség és a biztonság között, még viharos körülmények között is. És széles tartományban jók.
T: Legkellemesebb meglepetés?
IM: Több is volt, és rendszerint a sikereinkhez kötődtek. Sokan vagyunk spanyolok a hajón, és amit tényleg a legjobbnak nevezhetek, még tavaly októberben történt: a baszk terroristák letették a fegyvert és véget ért az erőszak. Az csoda volt.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során? FC: Amikor Sharjah-ból indulva elsőként futottunk be Abu Dhabi-ban. Első győzelmünk volt, nevetésre késztetett mindannyiunkat.
2001-ben kezdtem vitorlázni a Balatonon és mára ez számomra életformává vált. Legnagyobb örömömre nem csak én, de az egész család imádja ezt a vízi életet, ami nekünk nem elsősorban sport, hanem inkább kikapcsolódás, feltöltődés, turizmus, kultúra, társasági élet és még sorolhatnám mi minden!
Lehet megfejthetetlen titok, rettegéssel kevert vágyálom vagy soha el nem érhető kihívás, de szinte minden vitorlázó előbb-utóbb valamilyen formában megismerkedik a Horn-fok misztériumával.
A Camper szkipperét még március közepén kérdezte az újságíró. Ekkor a mezőny Auckland-ben pihente ki a negyedik szakaszt, és készítette fel magát az ötödikre.
Héder Benedek hatodik lett a 17 nemzet 58 hajóját számláló ILCA 6 mezőnyben. Az olimpiai 49er szkiffek között a felkészülésük közepén járó Szabó Roni Oszkár, Pais-Hank Olivér páros a 19. helyen végzett.
Nem lehet egy kalap alá venni a balatoni nagyhajózást, vannak túravitorlázók és vannak akik elsősorban a versenyzés iránt rajonganak, de már évekkel ezelőtt kiderült, az utóbbi csoporton belül sem egységesek a rendezéssel, a versenyekkel kapcsolatos elvárások.
A 2025. február 13-16. között megrendezett 29er Eurocup sorozat második versenyén, Valenciában, a magyar csapatok kiemelkedő teljesítményt nyújtottak. A 85 hajós nemzetközi mezőnyben Kis-Szölgyémi Soma és Juhász Samu ezüstérmet, míg Lange Péter és Lange Richárd bronzérmet szerzett az összetettben, a női kategóriában pedig Fehér Boróka és Fehér Szonja a második, Juhász Emília és Lacza Boróka pedig a harmadik helyen végzett. A magyar vitorlázók erős versenyzéssel, kiváló taktikával és kitartással méltóképpen képviselték hazánkat a rangos nemzetközi mezőnyben.
A 2025-ös Téli Előadássorozat keretében újabb szakmai anyag vált elérhetővé a vitorlázók számára. Ezúttal Pál Gaszton hátszéltaktikai tanulmánya nyújt betekintést az ILCA hajóosztály sajátosságaiba, különös tekintettel a mezőnytaktikára és a széltaktikára.