A következő interjú a Telefonica kormányosával készült.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során?
IM: Sok szép pillanat akadt. Nem nevezném viccesnek őket, de jók voltak. Sok örömvitorlázásban volt részünk, nekem viszont rossz a memóriám, így nem igazán tudok visszaemlékezni mókás dolgokra.
T: Mi a legjobb a versenyben?
IM: Amikor embert próbáló körülmények között vitorláztunk. A Déli-óceán volt a legjobb.
T: Legkellemetlenebb pont?
IM: Sok minden van, amit nem szeretünk a versenyben. Két nyílttengeri szakasz között a szervezők nehézkesek.
T: A hajó iPod-jának legjátszottabb száma?
IM: A Big Balls az AC/DC-től. A srácok azt szeretik leginkább énekelni.
T: Ki a csapat legidegesítőbb tagja - és miért?
IM: Nem tudom, erre nehéz válaszolni - hiszen mindenki másmilyen. Talán Diego Fructuoso, a médiásunk az, akire a legtöbbször dühösek vagyunk. Nehéz helyzetben van, mert általában ő készíti el nekünk az ennivalót, és rendszeresen kér minket olyan dolgok elvégzésére, amihez semmi kedvünk. Valószínűleg a legjobb és a legrosszabb pillanatok hozzzá kötődnek.
T: Mit szeretsz legkevésbé csinálni a hajón?
IM: Hülyét kapok tőle, hogy nem tudok se aludni egy jót, se zuhanyozni.
T: Hogyan pihensz a fedélzeten?
IM: Csak az alvás segít. Ha nem alszom, akkor mindig csinálok valamit: állok a kormámynál vagy a navigációs pultot bújom. Csak alvás közben kapcsolok ki.
T: Milyen szakaszon szeretnél leginkább versenyezni a VOR-on?
IM: Mindannyian azért vagyunk itt, mert ez a verseny lemegy délre. Ha nem így lenne, akár a Copa del Rey-en is indulhatnánk. Igazán szeretem a Volvo-ban, hogy a Déli-óceánon (is) halad.
T: Mi a legjobb a Volvo70-es hajókban?
IM: Megvan bennük az egyensúly a sebesség és a biztonság között, még viharos körülmények között is. És széles tartományban jók.
T: Legkellemesebb meglepetés?
IM: Több is volt, és rendszerint a sikereinkhez kötődtek. Sokan vagyunk spanyolok a hajón, és amit tényleg a legjobbnak nevezhetek, még tavaly októberben történt: a baszk terroristák letették a fegyvert és véget ért az erőszak. Az csoda volt.
T: Az eddigi legviccesebb pillanat a verseny során? FC: Amikor Sharjah-ból indulva elsőként futottunk be Abu Dhabi-ban. Első győzelmünk volt, nevetésre késztetett mindannyiunkat.
2001-ben kezdtem vitorlázni a Balatonon és mára ez számomra életformává vált. Legnagyobb örömömre nem csak én, de az egész család imádja ezt a vízi életet, ami nekünk nem elsősorban sport, hanem inkább kikapcsolódás, feltöltődés, turizmus, kultúra, társasági élet és még sorolhatnám mi minden!
Lehet megfejthetetlen titok, rettegéssel kevert vágyálom vagy soha el nem érhető kihívás, de szinte minden vitorlázó előbb-utóbb valamilyen formában megismerkedik a Horn-fok misztériumával.
A Camper szkipperét még március közepén kérdezte az újságíró. Ekkor a mezőny Auckland-ben pihente ki a negyedik szakaszt, és készítette fel magát az ötödikre.
Ha október akkor Alba Regia kishajós évzáró ám ezúttal Agárd helyett Tihanyban. A Velencei-tó jelenlegi vízállása elég drámai így Sipi mesterünk egy tóval odébb, a Balatonra költöztette az Építők Kupát mondhatni a lehető legjobb időpontban.
A hétvégén lezajlott a 2025-ös Szüreti Regatta – Hegyi Dénes Emlékverseny, amely idén is méltó lezárása volt a balatoni túravitorlásszezonnak. Bár mindkét nap kissé hűvös idő fogadta a mezőnyt, a szél kedvezően fújt – egyenletesen, nem túl erősen –, így ideális körülményeket teremtett a versenyzéshez. A hajók gyorsan teljesítették a távokat, és a néhány technikai problémával küzdő egység kivételével minden induló befutott mindkét napon.
Kettős magyar siker született a 2025-ös L30-as világbajnokságon Sanremóban: az összetett versenyben a Tranquilo, a Corinthian kategóriában pedig a Happy Merida Team szerezte meg a világbajnoki címet.
A Velencei-tó helyett Tihanyban zárta a kishajós mezőny a ranglistaversenyek idei sorozatát az Építők Kupa. Az Alba Regia SC versenyéhez idén sem volt elég víz a Velencei-tóban. A rajthoz álló négy osztály 6 kitűnő, friss szeles, jobbára napsütéses futamot teljesített, a győztesek meggyőző előnnyel nyertek.