Az összetett versenyt 6 futam alapján a Soponyai Géza vezette Vabeko Team nyerte nagy fölénnyel Jordán Balázsék (Brightly) és Sáfián Lászlóék (Főni Sailing Team) előtt. 
A Nautic hajókat építő Soponyai annak ellenére is biztos első lett, hogy az utolsó futamon korai rajtot vétett, így az aznapi eredményük érvénytelen lett. 
A versenyen először elnyerhető Dr. Jordán Károly Vándordíjat, amely az eddig megrendezett tizenkét Sail-ing Business Cup versenyek eredményeinek összesítése alapján legjobb csapatot illeti, a Brightly vihette haza. 
 
 
 
Az Adrián szokatlanul szeszélyes, gyakran felhős, esős időjárásban lefutott futamok egyike különlegesség volt. A versenyt – és az őszi tengeri nagyhajós bajnokságokat is – rendező Sail-ing Kft. a nagy hagyományokkal bíró, Balatonon népszerű Csillagtúra szabályait a tengerre adaptálva pontgyűjtő navigációs futamot hirdetett a második versenynapra. Az ötlet az Adrián is jól vizsgázott, és apró módosításokkal jövőre is a verseny szerves része lesz.
 
 
 
A hétfői első versenynap volt a legkeményebb próbatétel, amelyen a csapatok 25-30 csomós szélben teljesítettek egy 18 tengeri mérföldes, szigetek között kanyargó pályát Biograttól a Murter-szigeti Hramináig.

Kedden szinte szélcsendben kezdődött a Csillagtúra, amelyen húsz, szigetekkel jelölt navigációs pont között vitorlázva szabadon gyűjthették a pontokat a csapatok kilenc órán át. Bár a szokásos napsütéssel ezúttal is adós maradt az Adria, a szél feltámadt és a hajók bejárhatták a gyönyörű szigetvilágot. Az egyedi ötlettel a célvonal megnyitása előtt negyedórával rajtoló, bónuszpontokkal csábító, ám az egész napi versenyzés eredményének elvesztését is rejtő plusz pontszerzési esélyt az esti leálló szélben több hajó is megkockáztatta. Közülük többen pórul jártak, és az előre megadott időpontban akár méterekkel az orruk előtt „zárult” a célvonal...
 
 
 
Szerdán is hosszú napja volt a versenyzőknek. Középes erejű szélben két 18-20 tengeri mérföldes pálya teljesítése után Zlarin-szigetére érkezett a mezőny.
Csütörtökön némi motorozás után a Kakan-szigettől a Murter északi végéig tartó hosszú széllel szembe cirkálással végződő 20 mérföldes pályán 15-25 csomós északi-északnyugati szélben ismét szoros, kiélezett versenyre került sor. 
Pénteken már ismét a biogradi marinából kihajózva várta szelet a mezőny, amely aztán délutánra meg is jelent, és végre ragyogó napsütésben, frissülő szélben a biograd előtti szigetek között egy bő kétórás futammmal záródott a regatta. 

A Snewisport közreműködése révén a 12. Sail-ing Businass Cup futamain a hajók mozgását, a verseny alakulását a beépített GPS-nyomkövetők segítségével az interneten élőben is figyelhették az érdeklődők. A hajók nyomvonala archívumból visszanézhető a www.snewisport.hu honlapon. 
 
 
 
Az Adriatic Challange versenyen használt 2011-12-es gyártmányú egyforma Bavaria 40S típusú hajói – kisebb, ám könnyen javítható hibáikkal együtt – elnyerték a versenyzők tetszését, így várhatóan 2015-ben április 25. és május 2. között a 13. Sail-ing Business Cupon ezek a nyolcszemélyes vitorlások lesznek a versenyeszközök. 

Ruják István