Bocs, de vitorlázás ez még?
2024. June 29.
Vitorlás versenycsapatnak tekinthető-e egy olyan társaság, amelyiknek a fele nem tud vitorlázni?
Weöres Szabolcs megvalósította nagy tervét: a magyar hajós a New York-Vendée viadalon begyűjtötte a Vendée Globe-on való induláshoz még szükséges mérföldeket, ezzel eldőlt, hogy ott lesz a szóló földkerülő vitorlásverseny novemberi rajtjánál!
Mondhattam volna interdiszciplinális vitorlázatot, de a vitorlagyártók teljesítményének rangsorolása inkább hit, mint tudományos megalapozottság kérdése.
Ha egy hajón 6 gyártó, illetve varroda termékeivel találkozunk, akkor ne keressünk márkahű elkötelezettséget, de az sem biztos, hogy a kavalkád valamiféle kaotikus megközelítés eredménye.
A gyenge szélben futott Optimist versenyen a serdülő korú versenyzők domináltak, az összetett első három helyét elhozták, a legjobb magyar az ötödik helyen végzett. Hat ország 98 versenyzője szállt vízre Földvár előtt, a versenyt nemzetközi edzőtábor előzte meg.
Versenyzés, túrázás, charterezés esetleg csupán egy hajó tulajdonlásának öröme. Ez lenne a vitorlázás? Hogy lehet ebbe bekerülni? Ez tényleg egy súlyosan zárt világ?
A csehországi Lipnói tavon taroltak a magyar „9er” vitorlázók. Az olimpiai 49er osztályban Szabó Roni Oszkár és Pais-Hank Olivér (EGIS) Európa-bajnoki hatodikok! A 29er szkiffek Európa-kupa versenyén a Csekovszky Mór - Zarándy Martin páros (Spartacus) első lett!
A Szövetségi Kapitányok irányításával létrehozott “friday league” sorozatban a legtehetségesebb hazai utánpótlás vitorlázók vesznek részt, meghívásos alapon. A Magyar Vitorlás Szövetség által finanszírozott programban, egy új hajótípussal kezdtek el dolgozni.
Május 30-án hét ország közel hetven egységének részvételével megkezdődött Balatonmáriafürdőn az O’pen Skiff Európa Kupa.
Vasárnapra csökkent a szél ereje, így mind az öt kiírt futamra sor került.
Kevés bénítóbb esemény történhet velünk, mint egy váratlan, kivédhetetlen hajótűz. Kigyulladhat a saját hajónk, de a szomszéd lángjaitól sem vagyunk védettek. Ahhoz, hogy tisztában legyünk a valós veszélyekkel, érdemes egy kicsit komolyabban elmélyülni a témában. A tudatlanság könnyen magabiztossá tehet, talán ez a legnagyobb veszély.
4 nemzet 11 szkiffje közül lett első a május 26-án végetért versenyen a be light!, a Spartacus csapata. Több mint biztató ez az eredmény a július 1-5 között sorrakerülő Garda-tavi Európa bajnokság előtt.