07.12., 9:15 - Szutor F.

A szerverzők kérik a versenyzőket, hogy ellenőrizzék a befutási listán az adott hajó osztálybesorolását. Ha eltérést észlelnek, jelezzék azt a rendezőség felé.

Ma este 18:00-tól 46. Kékszalag díjátó a VinCE Balaton – a Kisfaludy színpadán!

07. 11.,  19:00 - Szutor F.

Valamivel 17-óra előtt végeg ért a 46. Kékszalag vitorlásverseny. A végeredmények listája ITT frissül a feldolgozásnak megfelelően.

Abszolút első három helyezett:

1. Fifty - Fifty 

2. NATURAQUA

3. BLACK JACK

Minden résztvevőnek gratulálunk a kitratásért!

Ajánljuk figyelmetekbe Klipper György felvételét Badacsony környékéről:

 

07. 11.,  10:00

Sűrű és nehéz éjszakán van túl a Kékszalag mezőnye. Óriási széllökésekkel és esővel kellett megvívni a még versenyben lévő hajók kapitányainak és legénységének.

Komolyabb személyi sérülés nem történt, 50-60 hajó adta fel a versenyt. Értesülésünk szerint reggel 8 óráig közel 400 hajó ért célt.

Kitartást a még vízen lévő versenyzőknek!

További információ az éjszaka eseményeiről ITT érhető el.

A mai időjárás előrejelzés ITT található.

07.10., 23:20 - Őry B.

Rövid bejelentkezés a Széltolóról: "23:15-kor sikeresen befutottunk, Füred előtt 30 csomó fölötti szelünk volt." Gratulálunk a csapatnak a kitartó küzdelemért! A kép a hajó közösségi oldaláról származik.

07.10., 22:55 - Őry B.

A Sirály beszámolója: "Feladtuk. Értelmetlen volt. Küzdősporttá változott. Masszív 6-os szél, szakadó eső, hideg. Ez a Sirállyal már fetrengős, és vizes. A hajó tiszta víz, sajnos belülről is, fenékdeszkáig. A matracokból pedig csorog a víz. Szigligeti öböltől, meg estére 7-8-as szelet ígértek, továbbra is szakadó esővel, erős zivatar tevékenységgel. Szóval értelmetlen volt folytatni. Este 6-kor Badacsony elől visszafordultunk. Már parton vagyunk Földváron. Azért jó volt! Főleg a reggel (Füredre eljutni) és a kora délután (Kenesétől - Révfülöpig még élvezhető volt)."

Sajnáljuk. Gratulálunk a csapatnak, derekasan küzdött, amíg lehetett. A képen a sirály, indulás előtt.

07.10., 22:05 - Őry B.

A verseny jelenleg is zajlik. A vízen lévők nyilván már jócskán elfáradva, bőrig ázva húzzák még úgy a 14. órában tovább és tovább, egészen, amíg be nem futnak - sportszellemben, kitartással. A szurkolók, barátok, érdeklődők pedig  a képernyőkre tapadva várják a legfrissebb híreket, a legutolsó eredményeket folyamatosan és pontosan, amíg a kedvenc hajójuk be nem fut, amíg az osztályból nincs meg mindenki, vagy hát amíg a család nyugovóra nem tér. Az 522 hajó hatalmas számú legénységéből a túlnyomó rész még mindig vízen van. Számtalan segítő áll készültségben, hogy ha baj van gyorsan ott teremhessenek, szervezők, rendezők, eredményszámlálók, kísérőhajók, vízimentők és még sokan mások minden pillanatban szolgálatot teljesítenek. Van, aki váltótársakkal, van aki folyamatosan, egyvégtében. Nos, a Kékszalag hivatalos online tudósítója az utóbbiak közé tartozik. Ez nem focimeccs és itt nagyban eltérnek a körülmények és a feltételek egy ahhoz hasonló szintű sportközvetítéstől. Megértéssel és belátással vagyes türelemmel érdemes hát a hivatalos hírfolyamot követni. Megeshet, hogy nem pont valós időben, de minden ki fog derülni.

A Porthole "Nappali" tudósítójaként megköszönöm azoknak a közreműködését, akik képeket küldtek, hírt adtak magukról, vagy az általuk kísért versenyben lévő hajóról. Szeretném kiemelni név szerint Szentandrási-Szabó Attilát (a Sirály kormányosa), Lehoczky Ádámot (a Széltoló kormányosa) és Pénzes Attilát (a Fogatlan kísérőmotorosának vezetője), valamint természetesen a Porthole kötelékébe tartozó Postás kormányosát, Szutor Ferencet. Itt jegyzem meg, hogy Beló mellett hatékony és derűs volt dolgozni a BYC társalgóban.

Jó élmény volt, hogy a fiúk odaadták egy kicsit a "verdát" (értsd: a Porthole elektronikus felületeit), hogy menjek vele egy kört.

07.10., 19:57 - Őry B.

Az elmúlt 3 órában a közösségi oldalunkon folyt a közvetítés, mert olyan sűrűek voltak az események, bejelentkezések, hogy technikailag ott egyszerűbb volt megoldani a folyamatos híráramot. Összegezve az eddig befutottakat: 1. Fifty-fifty 16:13:57, 2. Naturaqua 16:38:05, 3. Black Jack 17:05:41, 4. RSM DTM, 5. Gemini, 6. Fogatlan, 7. Huncat, 8. Raffica

07.10., 16:35 - Őry B.

Amíg várjuk a második helyezett célba érését, nézzünk rá, hol tartanak a klasszikus hajók. Közülük az első az Anna, utána Capella, majd a Sirocco Badacsony környékén.

07.10., 16:13 - Őry B.

Befutóóó! Történelmi pillanat. A Fifty-Fifty megdöntötte a Kékszalag rekordját (másodszorra). Gratulálunk! 

07.10., 15:50 - Őry B.

A Fifty-Fifty már a csőben, a parton befutó láz kezdődik, úgy fest, 8 óra alatt fogja megkerülni a tavat. A második a Naturaqua (amit nem látunk a nyomkövetőn már jó ideje), Szárszó és Akali között tart, jelenleg harmadik a Black Jack, negyedik a Gemini, 5. a repülő RSM DTM.

07.10., 15:40 - Őry B.

Füreden már elkezdődött némi nyüzsgés a fogadó hajókon, mivel a Fifty-Fifty már a csőhöz közeledik.

07.10., 15:30 - Őry B.

A Bati nevű katamarán (Raffica SE) a keszthelyi öbölben feladni kényszerült a versenyt technikai probléma miatt (lee kocsi hiba). A mezőnyt pedig eső áztatja.

07.10., 15:00 - Őry B.

Az egytestű hajók még messze vannak Keszthely előtt, mialatt akéttestűek élmezőnye már visszafelé rohan átlagos 15 csomós sebességgel. A mezőny közepén is erős a küzdelem.  A Széltoló fedélzetéről jelentik (képen): "Őszödnél tartunk, 22 csomós szélben körülöttünk fetrengenek a hajók, mi levettük a spinnakert, grósszal és génuával haladunk futtatottan a déli parthoz közelebb, mert innen várhatóak a frissülések, így élesen tarthatunk Keszthelyre. Sokan választották még ugyanezt a stratégiát. Előttünk eső zónát látunk, a csapatunk vízhatlant húz."

07.10., 14:36 - Őry B.

Az RSM DTM a vízből kiemelkedve szélvészként repül a felerősödött szélben 23 csomóval. Tehát bár 10 csomóval gyorsabb, mint a Fifty-Fifty, mégis míg a P50-es már vette Keszthelyt és visszafelé irányban Badacsonynál tart, addig a GC32-es repülő vitorlás a györöki csücsköt hagyta el a 4. bója felé közeledve. (fotó Pénzes A.)

07.10., 13:10 - Őry B.

Ezekben a perekben éri el a Fifty-Fifty Keszthelyt. Ha így haladnak 18 óra körül be is érhetnek a célba. Mögöttük a gyorsabb kéttestűek: Naturaqua, Black Jack, Gemini. Az egytestűeket pedig a Raffica vezeti fel.

07.10., 13:45 - Őry B.

Most futott be a hír a Fogatlan nevű katamarán kísérőmotorosából, hogy a nyugati medencébe átérve elsőfokú viharjelzés van életben. A GC32 típusú katamarán kiemelkedett a vízből köszönhetően annak, hogy megerősödött a szél. Mögötte a Principessa, majd a Raffica is száguld, a Fogatlan nevű katamarán előtt. A sorban következő a Sponsi, akiknek a genakkere elszakadt, és az Infinity ment át a csövön. Tőlük messzebb, lemaradva jön a mezőny többi része.

07.10., 13:30 - Őry B.

A siófoki pályajelnél eddig 200 hajó haladt át. A terelő kapuhoz fel kell élesedniük a hajóknak. Ehhez a bőszéllel jövő hajóknak le kellett venni a spinnakert vagy a genakkert, ami néhol technikai nehézséget okoz (vitorla a vízben, túldőlő hajó, stb.).

07.10., 12:40 - Őry B.

Az egytestűek élmezőnye is közelít már a harmadik bójához. A Raffica, Principessa, Capella, Infinity, és a Sponsor Wanted közelít Tihanyhoz. (fotó Pénzes A.)

07.10., 11:54 - Őry B.

Az élő közvetítésben a Kenesére kihúzott Katamadárt pakolják el.  "Elszakadt a forstag tartó két fő kötél közül a jobb oldali, kiesett a kitámasztó rúd és kicsit meg is repedt, ezt nem tudtuk visszaszerelni. A javítás zajlik, estére kész lesz a hajó." A legényésggel minden rendben.

07.10., 11:45 - Őry B.


A GPS jeladók tanúsága szerint a teljes mezőny java elérte már a Kenesei bóját.

07.10., 11:30 - Őry B.

Némileg gyengült a szél, az élmezőny: Fifty-Fifty már a Tihanyi-szorosnál, a Naturaqua Siófokot hagyta el, nyomukban a Black Jack. 

07.10., 11:00 - Őry B.

18 csomóval rohan a Fifty-Fifty, így már a siófoki bóját is vette. Szinte dupla olyan sebességgel fog tudni haladni, mint Kenese irányába cirkálva. Az egytestűek Kenesénél tartanak. a sorrend: Avatar, Capella, Raffica.

07.10., 09:30 - Őry B.

A friss szélben a Fifty-Fifty már tudta is venni a kenesei bóját elsőnek. Másodiknak rá pár percre a Naturaqua is sikeresen kerülte az első bóját. A harmadik helyen a Gemini és a Black Jack csatázik.

07.10., 09:45 - Őry B.

A Balaton márpediglen tiszta! "Forralás nélkül is iható!" - kiáltotta oda Glattfelder Béla, belgazdasági államtitkár (a képen feltűrt ingújjban), mielőtt egy jó pohár, közvetlenül a Balatonból vödörrel felhúzott vizet fogyasztott el jó ízzel a Szigliget nevű hajó fedélzetén.

07.10., 09:03 - Őry B.

Lufikat fel! A mellrák elleni küzdelmet jelképező rózsaszín légömböket enged a levegőbe a mezőny.

07.10., 09:00 - Őry B

Rajt! Megindult az 522 hajó a kenesei bója felé, ezzel kezdetét vette a 46. Kékszalag. A mezőny nagy része a rajtvonal É-i végéről rugaszkodott neki az ÉK-i szélben. A partról gyönyörű látvány a sűrű mezőny még így is, hogy nem volt szükség a színes hátszélvitorlákra - vélekednek a laikus nézelődők. Kellemes cirkálást mindenkinek!

07.10., 08:45 - Őry B

Az utolsó negyed órában már izzik a levegő, érezhető a versenyláz, mindenki a vízen, keresi a legjobb pozíciót a rajtvonalon. A parton és a sétahajókon sok érdeklődő követi az eseményeket.

07.10., 06:00 - Őry Bea

Jó reggelt mindenkinek! Sportos ébredezés után, három óra múlva, 9:00-kor rajtol a nyolcvanadik évfordulóját ünneplő, 46. Kékszalag Audi Nagydíj. 522 hajó adta le az érvényes nevezését, ennyien állnak rajtvonalhoz.

07.09., 20:30 - Őry Bea

Zajlik a nevezés, egyre többen futnak be a Magyar Vitorlás Szövetség telephelyén felállított hatalmas sátorba. Bár a sorok tömöttek első ránézésre, a várakozási idő mégsem hosszú (átlag 7 perc) - különösen, ha minden kötelező papír a helyén van, vagy esetleg már elektronikusan megtörtént a nevezés. Ma 22:00 óráig lehet nevezni, holnap már nem.

07.09., 14:45 - Szutor F.

Az OMSZ előrejelzése szerint nem lesz sima menet az idei Kékszalag. Szinte végig erős, olykor viharos szélre kell számítani, jelentős mennyiségű csapadékkal. Az előrejelzés ITT olvasható.

Vigyázzatok magatokra!

07.09., 14:40 - Szutor F.

A tavalyi évhez hasonlóan idén is használható a PHI - TrakcerService. Egy Androidos alkalmazás segítségével könnyen és gyorsan követhető lesz a hajótok az interneten! A szolgáltatás telejsen díjmentes!

Az élő közvetítéshez az ANGL alkalmazást tudjátok használni.