Miközben a vasárnapi futam után fáradtan, de feldobódva próbáltunk kikrajcolni, megkezdtük a verseny tapasztalatainak összegzését. A legfőbb tanulság, hogy hiába a szépen felújított hajó, ha nincs meg a kellő rutin. A mozdulatok tudatos elemzése és gyakorlása nélkül nem lehet eredményesen helytállni. A versenyben nem egyszer kerültünk borulásközeli helyzetbe, amire egyáltalán nem voltunk felkészülve. Mondom is a társamnak, hogy nem lenne rossz legalább egyszer felborítani a hajót, hogy tisztába legyünk a teendőkkel. Már most látszik, hogy helytelen az öltözetünk, hiszen a sok réteg ruha csak addig meleg, amíg száraz, az úszásban biztosan nem segít. A schwertről is hiányzik a lehúzó gumi, ami megakadályozná a lap beesését, lehetetlenné téve a felállítást. Valahol itt tartottam az okoskodásban, amikor alulról kaptunk egy ménykű nagy pöfföt, a hajó durván bebillent lúvba, én rögvest a vízben találtam magam, schott a kézben. A hajó visszaáll, de vízből nehéz ráengedni, így buccs, már fekszik is-  szerencsére lee-be dőlve. Lassan süllyed az árboc, de jó, hogy benn maradt a shott a klemmben, a vitorla lassítja a merülést. A schwert szépen kiáll, még elérem, megtartom, hogy a széljelző ne érjen iszapot. Társamat, aki még nem élt át ilyett, elküldöm az orrba csimpaszkodni, és drukkolok, hogy addíg ne álljon fel a hajó, amíg szélbe nem áll, mert a klemmelt shott biztosan visszadönti. Szép lassan emelkedik, feláll és szerencsémre lobog, így sikerül benyúlnom, hogy kiakaszthassam a schottot. Kis adrenalinbomba segítségével valahogy bemászok, nyitom a tükrön az ablakokat, besegítem a manchaft-nőt és óvatosan elindítom a teli fürdőkád szerű hajót, hogy a nyílásokon keresztül a víz ki tudjon folyni. Mázlink van, nincs nagy nyomás, de annyi bőven, hogy a vízet kiszivassuk, és újból felvegyük a normál hajózási pozíciót.

Pár perc múlva befutunk az arácsi kikötőbe, ahol kalandunkra már csak a sok vizes ruha és az árboc csúcsára akadt méretes hínár emlékeztet.

Borulásgyakorlat?

Megvolt!

Az esemény FB képgalériája itt tekinthető meg.