Öt nap alatt hét futamot sikerült megrendezni Csopakon a Procelero SE rendezésében zajlott kalóz Európa-bajnokságon. A hat nemzetet képviselő 76 rajtoló egység – közöttük 30 magyar kalóz – változatos szelekben futotta a versenyt, volt északi, keleti, déli, délnyugati, a szélerő pedig v csomótól 17 csomói változott a verseny során.
Parti halasztással indult az első versenynap, ráadásul amellett, hogy nem volt versenyzésre alkalmas szél, az eső is eleredt a nyitó kormányosi értekezlet idejére. A nap végére végül kettő futamot teljesített az európa-bajnoki flotta, az első svájci, a második német sikerrel végződött.
Az Európa-bajnokság második versenynapján - szerdán - szél hiányában elmaradtak a futamok. A rendezőség reggeltől délutánig folyamatosan monitorozta az idő- széljárást, de a nap folyamán végig alkalmatlannak találta a körülményeket ahhoz, hogy vízre "vezényelje" a mezőnyt és pályát tűzzön ki a versenyzők számára. Azaz parti halasztással ment el a nap.
Az első versenynap után élen álló három hajó legénysége azonban rádiótávirányítású vitorláshajó-modellek (RC) versenyében mérte össze erejét a kontinensbajnokságnak otthont adó Procelero kikötőjében.
Az Európa-bajnokság a harmadik versenynapon teljesített újabb két futammal érvényessé vált és – mint később kiderült – ki is alakult az első három helyet elfoglaló egységek köre. A rendezők az ötödik futamnak többször is nekifutottak, ám egyik próbálkozás során sem tartott ki a szél, A nap végére az első és második helyeket futó magyar Sallai Gábor-Payr Anna kettős vette át a vezetést, őket a német Thoroe-Berndt kettős és az ugyancsak német Billerbeck-Raithel csapat követték ekkor.
Az utolsó „aktív” versenynapon három, friss szélben lebonyolított futamot teljesített az EB mezőnye. Az előző délutáni viharból maradt déli-délnyugati szelet a prognózisok egész napra kitartónak jelezték, így is lett, egy félbe szakított próbálkozást követően a szél „beállt” 220 és 240 fok közé, így kis változtatásokkal zsinórban futott három futamot a mezőny a 8 és 15 csomó közötti erősségű szélben. A nap végére a két futamot is megnyerő német Billerbeck-Raithel egység vette át a vezetést Sallaiéktól, akik a második helyen folytathatták a versenyt. A nap utolsó futamára megerősödő szélben több egység is borulást szenvedett.
Később kiderült, a hét futam utáni sorrend az Európabajnokság végeredménye is lett, az utolsó napra már nem jutott futam, helyette bőséges csapadék áztatta a parton a mezőnyt. A rendezőség folyamatosan mérte a szelet a versenyterületen, de nem tudott pályatűzésre alkalmas szél kialakulni, így Sipos Péter versenyvezető nem sokkal dél után véget vetett az Európa-bajnokságnak.
Az EB-t így a német Frieder Billerbeck és Julius Raithel nyerte, mögöttük Sallai Gábor és Payr Anna, valamint az ugyancsak német Svenja Thoroe és Karsten Bredt végzett. Az első hatban a további helyeken a német Stefan Theuerkauf és Cora Theuerkauf, a magyar színekben versenyző Ian Ainslie és Weöres Márta, majd a szintén német Donald Lippert és Phyllis Lippert zárt. Érdekesség, hogy így a 2004-es athéni olimpián részt vevő magyar női 470-es egység mindkét tagja versenyzett és mindketten – külön egységek tagjaként – az első hatban végeztek a Kalóz EB-n.
Részletes eredmények IDE kattintva elérhetőek.