Parti halasztással indult a Procelero Sportegyesület által rendezett kalóz Európa-bajnokság Csopakon, ráadásul amellett hogy nem volt versenyzésre alkalmas szél, az eső is eleredt a nyitó kormányosi értekezlet idejére. Sipos Péter, a verseny vezetője így a versenyzők tájékoztatását követően nem vezényelte vízre a mezőnyt, hiszen a meteorológiai előrejelzések dél előtt nem mutattak versenyzésre alkalmas körülményeket, nagyjából a jelzett időpontban azonban kiderült az ég és elindult délnyugati irányból  a szél, ami egyre frissebben fújt így a rendező csapat és a mezőny vízre szállt. A folyamatosan nagyokat lengő szélben először 230 fokra, majd 210 fokra tűzött pályán sem sikerült érvényes rajtot összehozni, mindkét eljárást halasztással kellett megszakítani a rendkívül sérülékeny időjárásban. Ekkor úgy festett, hogy a délnyugatihoz közelebbi irányból fújó, a tihanyi szorosból érkező szél tartós marad, ezért a rendezőség vízközéptől délre költözött, ám ebben a pozícióban még a rajteljárás megkezdéséig sem sikerült eljutni.

Egy újabb költözést követően végre beállni látszott az időközben 280-320 fokos sávba fordult szél, így sikerült – fekete zászlóval – érvényes rajtot vezényelni a mezőnynek. A 320 fokra helyezett pályán 7 és 12 csomó közötti szélben csaknem a célidőnek megfelelő idő alatt futott le az EB első érvényes futama, amelyet a SUI-537 egység magabiztos versenyzéssel nyert meg. A második helyen pedig a magyar színekben induló Ian Ainslie kormányozta egység érkezett a célba.

A Balatonfüred alatti északias szél továbbra is változékony irányból fújt, ereje némiképp gyengült, így a versenyrendező 200 méterrel rövidítette a pályatengelyt és enyhén balra módosította az előző futaméhoz képest. Ebben a futamban komoly német fölény alakult ki már az első cirkáló szakasz végén, ami az időközben jobbra módosított második krajc végére tovább erősödött, ekkor az első öt helyen német egységek kerülték a bóját és ezt a fölényt a befutóig meg is tudták tartani.

Küzdelmesen indult tehát az Európa-bajnokság mind a versenyzők, mind a rendezőség számára, a mezőny hozzávetőleg 6 órát töltött a vízen és bár ennyi idő alatt kevésnek tűnhet a két érvényes futam, ez a kép csalóka mert a rendkívül bonyolult körülmények között a rendezőség jó döntésekkel két fair menetet biztosított a 76 résztvevő egység számára.

Az összetett listát az első futamot megnyerő svájci páros vezeti, a legjobb magyar egység az 5. helyen álló Ian Ainslie-Weöres Márta, őket a 6. helyen követi a Litkey Farkas-Németh Enikő csapat.

EREDMÉNYEK IDE KATTINTVA ÉRHETŐK EL.