Pénteken „teljes napot” vállalt a csopaki kalóz EB mezőnye, azaz mindhárom tervezett futamot sikerült megrendeznie a Sipos Péter vezette rendező csapatnak. Az előző délutáni viharból maradt déli-délnyugati szelet a prognózisok egész napra kitartónak jelezték, így a terv szerinti 10 órakor el is ment az ötödik futam rajtja 200 fokra kitűzött pályán 10 csomós szélben. A nagyjából vízközépre elhelyezett pálya azonban megtréfálta a rendezőket, a szél ugyanis mintegy 70 fokot fordult jobbra, így a második cirkáló szakaszban a „már jól bejáratott” November lobogó, azaz a futam félbe szakítása következett.
A versenyterületen már jól láthatóan izmosodott a tihanyi szorosból érkező délnyugati szél, de még nem tudott teljesen az északnyugatiasodó áramlás fölé kerekedni, így a rendezőhajó bő másfél kilométerrel délebbre költözött, majd kábé ugyanennyivel közelebbre is helyezkedett a tihanyi csőhöz.
Ezt követően a szél „beállt” 220 és 240 fok közé, így kis változtatásokkal zsinórban futott három futamot a mezőny a 8 és 15 csomó közötti erősségű szélben. Az ötödik – a napi első – futamban még szükséges volt a futamon belül módosítani a cirkáló pályajelet, a további futamok már változtatás nélkül futottak – illetve a kapu precíz elhelyezésével korrigálta a rendező a szélirány apróbb változásait.
A napi utolsó futamra 15 csomó fölé is frissült a szél, ennek néhány egység már komoly kárát látta, több hajónak borulást is túl kellett élnie.
Annak ellenére, hogy a befejezett ötödik futamot a HUN-21 egység nyerte, a péntek a németek napja volt a péntek, volt olyan bójakerülés, ahol az első öt helyen német egység fordult. A GER-18 csapat két futamot is megnyert, s ezzel az összetett lista elejére ugrott. A nap kezdetéig vezető magyar Sallai-Payr egység – egy harmadik, egy ötödik és egy tizedik hellyel - a második helyen folytathatja az EB-t.
A részletes eredményeket itt lehet nézni.