A konvoj
Szerdán délelőtt keltünk útra. Azt terveztük, hogy az egész napos utazás után maradjon egy rövid szusszanásra idő, mielőtt nekiállunk a hajószereléshez. Ez sajnos nem sikerült és reggel ötre értünk célba, de a korai óra ellenére azonnal nekiláttunk a teendőkhöz.
Valódi karavánt alkottunk, kötelékben haladt a motorost vontató szervizbusz, a árbocot vontató VIP kisbusz, a konvoj élén a hajót vontató kisbusz és a menetet pedig egy személyautó zárta. Ausztriában nagy látványosságnak számítottunk, többször megesett, hogy mellénk érve lelassítottak, sőt akadt aki a százas tempó mellett letekerte ablakát és telefonnal lefotózta az oldalára billentett hajót. Szó se róla, impozáns látvány a friss fényezézsű piros-ezüst hajótest.
Az egész nap és egész éjjel tartó utazás végére ismét megtáltosodott a csapat és a hajnali óra ellenére azonnal nekiállítunk a daruzásnak és hajószerelésnek. A konvoj öt órára érkezett az SNG kikötőjébe, és tíz óra után már a díszhelyen állt a hajó, árboccal és keretekkel. Miközben a serpák, azaz a legénység fiatalabb tagjai a hajót mosták és szerelték, addig a a szenior tagok berendezték a Raffica sátrat és elkészítették az ebédet. A jól megérdemelt ebéd után jött a várva várt szieszta.
A serpák és a hajó
Das Bunker
Elfoglaltuk szállásunkat. Pontosabban a ideiglenes szálláshelyként üzemelő légévédelmi atombunkert. Svájcban minden különálló ház építésekor kötelező egy óvóhelyet létrehozni, illetve ez kiváltható, a helyi közösségi óvóhelyen való bérelt férőhellyel. Csapatszállásnak kiválóan alkalmas, sőt egy picit feleleveníti az edzőtáborok hangulatát. Három szintes emeleteságyak, koedukált mosdó-zuhanyzó, ipari konyha ez mind szép, egyedül a harminc centi vastag vasbeton falak és a puszta kézzel alig mozgatható vasajtók szokatlanok.
Bol d'Or
Maga a verseny szombaton lesz, tíz órai rajttal. Sajnos az eddigi időjárás előrejelzések nem túl biztatóak és mind gyenge szelet ígér. Sőt délelőttre szélcsendet, kora-délutánra gyenge szelet délutánra és estére pedig átvonuló záporokra-zivatarokra lehet számítani. A gyenge szélben hosszúnak ígérkező körverseny igazi tétje nagy: az öt éven belül három győzelmet halmozó hajó megkapja az egyébként vándortrófeát. A Rafficának ez tavaly nem sikerült, ezért idén minden erőfeszítéssel azon vagyunk, hogy sikerüljön a bravúr. Ezzel történelmet írna Király Zsolt csapata és a verseny történetének első hajója lenne, amely kétszer is megszerzi a kupát. Előző tulajdonosaival a Raffica hajó már triplázott, három egymást követő évben (1997-98-99, ITA92 Raffica – M.Valerio).
A frissülő képgaléria itt tekinthető meg.