A Robbe&Berking Classic által az eredeti rajzokből készült hajó teljes hossza 71 láb, vízvonala 54 láb.







Elkészült az Anker 434. Az első 12 méteres, ami fából készült az elmúlt 50 évben. A hajót eredetileg Johan Anker tervezte 1939-ben, de a háború kitörése miatt a No.434 nem került megépítésre.
A Robbe&Berking Classic által az eredeti rajzokből készült hajó teljes hossza 71 láb, vízvonala 54 láb.







A 22 eddig megrendezett TBS (MOL) Balatonkerülő Szóló versenyek nagy részén elindultam, és mondhatom, hogy közeli, sportbaráti viszonyba kerültem Fa Nándorral. Nándi pár hónappal idősebb nálam, sok mindenben azonosan gondolkodunk, a teljesítménye egyedülálló szerintem; különösen az tetszik, hogy mindig végigviszi a dolgait.
Ünnep, ha a Balatonra „új” fa cirkáló érkezik, most ez ismét megtörtént. Kis törlesztés az egyre növekvő adósságból. Önmagában is megállásra késztető látványosság vitorlás hajó közúti szállítása, különösen, ha klasszikust látunk tréleren. Ez még a Balaton környékén sem mindennapos látvány. Az izgalom múlt pénteken vette tetőpontját, amikor az Északi-tengerről egyenesen Balatonfüredre, a Balatonfüredi Yacht Club udvarára, földrajzilag éppen a magyar hajógyártás szülőhelyére begördült a vontatmány.
Facebook oldalamon, a My Sailing Logbook-on, immár nagyjából két éve követhették az érdeklődők egy kis vitorlás építésének munkáit, így joggal merülhetett fel bennük a kérdés: „Mi épül itt egyátalán?”. Akkor jöttem rá, ideje lenne ezt a kérdést megválaszolnom…
Ötödik hete szeli a hullámokat a Vendée Globe idei mezőnye, köztük Fa Nándor a Spirit of Hungary fedélzetén. Az idén november elején elrajtolt földkerülő, az IMOCA 60-asok kifejezetten izgalmas csatáját ígéri, melyre fokozott figyelemmel tekint a vitorlás társadalom. Az amúgy is rendkívüli megmérettetést és kihívást eddigi története alatt is a számtalan dráma és teljesítmény tette különleges legendává, melyet idén a technikai újítások tovább fokoznak.
Mármint a Balaton. Lehet itt eső, hideg…stb. hatvanhat – hatvanhét centis vízszint jelölés fölé nem csúszik a vízmérce. Szép számmal követik egymást az újságcikkek, kongatják a vészharangot, trombitálják a riadót, szülik az összeesküvés elméleteket. Ideje megnyugtatni a kedélyeket, megvizsgálni, hogy mekkora a gyalázat, illetve számba venni azt, milyen lehetőségek mutatkoznak a bajok mérséklésére, uram bocsáss, elkerülésére. Mindezt úgy, hogy kizárólag a szakemberek, illetve az erre hivatott intézmények által készített dokumentumokat tekintjük kiindulási alapul.
Évről évre, egyre többen döntenek arról, hogy nem veszik ki a hajót, nem teszik partra. Erre a kikötők is bátorítják a bérlőket, mert így elkerülhetik a kiemelés, tisztítás, téliesítés, tárolás, az algavédelem felújítása egyidejű, szinte megoldhatatlan logisztikai nehézségeit. De vajon a hajó nem sínyli meg az elmaradt gondoskodást?
Felmérői képzést szervezett a Magyar Vitorlás Szövetség, a Kékszalag Portban mintegy 40 aspiráns ismerkedett meg a felmérő „szakma” alapjaival.
Lezárult a 2025-ös Év Vitorlázója és Év Ifjúsági Vitorlázója díjak jelölési szakasza. A Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) tagszervezeteinek javaslatai alapján összeállt a lista, hogy kik azok a sportolók, akik kiemelkedő idei teljesítményükkel esélyesek a rangos címek elnyerésére. A következő lépés a szavazás, amelyben az érvényes versenyengedéllyel rendelkező sportolók és az MVSZ Elnöksége dönt a végső győztesekről.
2025. October 30.
Úgy tűnik, hogy a 2008-as pekingi olimpiára bevezetett, csak a legjobb 10 hajó számára rendezett, duplapontos, nem kiejthető éremfutam már n
...2025. November 8.
És elérkezett, megszakadt az idei Balatoni balszerencse illetve balfaszság sorozatom ráadásul egy olyan vitorlázással ami az utóbbi évek egy
...2020. October 30.