A Robbe&Berking Classic által az eredeti rajzokből készült hajó teljes hossza 71 láb, vízvonala 54 láb.
Bocs, de vitorlázás ez még?
2024. June 29.
Vitorlás versenycsapatnak tekinthető-e egy olyan társaság, amelyiknek a fele nem tud vitorlázni?
Elkészült az Anker 434. Az első 12 méteres, ami fából készült az elmúlt 50 évben. A hajót eredetileg Johan Anker tervezte 1939-ben, de a háború kitörése miatt a No.434 nem került megépítésre.
A Robbe&Berking Classic által az eredeti rajzokből készült hajó teljes hossza 71 láb, vízvonala 54 láb.
A 22 eddig megrendezett TBS (MOL) Balatonkerülő Szóló versenyek nagy részén elindultam, és mondhatom, hogy közeli, sportbaráti viszonyba kerültem Fa Nándorral. Nándi pár hónappal idősebb nálam, sok mindenben azonosan gondolkodunk, a teljesítménye egyedülálló szerintem; különösen az tetszik, hogy mindig végigviszi a dolgait.
Ünnep, ha a Balatonra „új” fa cirkáló érkezik, most ez ismét megtörtént. Kis törlesztés az egyre növekvő adósságból. Önmagában is megállásra késztető látványosság vitorlás hajó közúti szállítása, különösen, ha klasszikust látunk tréleren. Ez még a Balaton környékén sem mindennapos látvány. Az izgalom múlt pénteken vette tetőpontját, amikor az Északi-tengerről egyenesen Balatonfüredre, a Balatonfüredi Yacht Club udvarára, földrajzilag éppen a magyar hajógyártás szülőhelyére begördült a vontatmány.
Facebook oldalamon, a My Sailing Logbook-on, immár nagyjából két éve követhették az érdeklődők egy kis vitorlás építésének munkáit, így joggal merülhetett fel bennük a kérdés: „Mi épül itt egyátalán?”. Akkor jöttem rá, ideje lenne ezt a kérdést megválaszolnom…
Ötödik hete szeli a hullámokat a Vendée Globe idei mezőnye, köztük Fa Nándor a Spirit of Hungary fedélzetén. Az idén november elején elrajtolt földkerülő, az IMOCA 60-asok kifejezetten izgalmas csatáját ígéri, melyre fokozott figyelemmel tekint a vitorlás társadalom. Az amúgy is rendkívüli megmérettetést és kihívást eddigi története alatt is a számtalan dráma és teljesítmény tette különleges legendává, melyet idén a technikai újítások tovább fokoznak.
Fúj az északnyugati, mint a disznó! Reffelt nagyvitorlával, laposra tépett orrvitorlával préselünk Badacsony felé. Szépen távolodik mögöttünk Balatonboglár. Jó pár hajóval indultunk jóformán egyszerre, ugyanezzel az úticéllal. Páran gyorsabbak nálunk, mi viszont élesebbek vagyunk. Folyik a vágta rendesen.
Fő, hogy fúj. Méghozzá rendesen. Ahogy az illik, amennyiben kéthetes túrára indulunk. Célunk elérni Keszthelyt, szeretett tavunk legtávolabbi pontját. Repül a hajónk gyári alapvitorlázattal, ugyanis a génua egyrészt sok lenne, másrészt nem tudnánk ilyen élesen préselni. Így viszont képesek vagyunk tartani az irányt, egyenesen Ábrahámhegy felé.
Július 14-én a Kékszalag Portban közösen bocsátottuk útjára a Magyar Olimpiai Csapatot.
Dr. Majoross Péter gyászmiséjét augusztus 21-én (szerdán) 18 órakor tartják az alsóörsi Boldog Gizella Királyné templomban. Búcsúztatása aznap, szűk családi körben a Balatonon lesz.
2024. June 29.
Vitorlás versenycsapatnak tekinthető-e egy olyan társaság, amelyiknek a fele nem tud vitorlázni?
2024. June 15.
Kicsit megkésve indult be a szezon vagy inkább én indultam bele későn a szezonba. Érdekes visszagondolni hogy pár éve március elején ott to
...2020. October 30.