A Robbe&Berking Classic által az eredeti rajzokből készült hajó teljes hossza 71 láb, vízvonala 54 láb.







Elkészült az Anker 434. Az első 12 méteres, ami fából készült az elmúlt 50 évben. A hajót eredetileg Johan Anker tervezte 1939-ben, de a háború kitörése miatt a No.434 nem került megépítésre.
A Robbe&Berking Classic által az eredeti rajzokből készült hajó teljes hossza 71 láb, vízvonala 54 láb.







A 22 eddig megrendezett TBS (MOL) Balatonkerülő Szóló versenyek nagy részén elindultam, és mondhatom, hogy közeli, sportbaráti viszonyba kerültem Fa Nándorral. Nándi pár hónappal idősebb nálam, sok mindenben azonosan gondolkodunk, a teljesítménye egyedülálló szerintem; különösen az tetszik, hogy mindig végigviszi a dolgait.
Ünnep, ha a Balatonra „új” fa cirkáló érkezik, most ez ismét megtörtént. Kis törlesztés az egyre növekvő adósságból. Önmagában is megállásra késztető látványosság vitorlás hajó közúti szállítása, különösen, ha klasszikust látunk tréleren. Ez még a Balaton környékén sem mindennapos látvány. Az izgalom múlt pénteken vette tetőpontját, amikor az Északi-tengerről egyenesen Balatonfüredre, a Balatonfüredi Yacht Club udvarára, földrajzilag éppen a magyar hajógyártás szülőhelyére begördült a vontatmány.
Facebook oldalamon, a My Sailing Logbook-on, immár nagyjából két éve követhették az érdeklődők egy kis vitorlás építésének munkáit, így joggal merülhetett fel bennük a kérdés: „Mi épül itt egyátalán?”. Akkor jöttem rá, ideje lenne ezt a kérdést megválaszolnom…
Ötödik hete szeli a hullámokat a Vendée Globe idei mezőnye, köztük Fa Nándor a Spirit of Hungary fedélzetén. Az idén november elején elrajtolt földkerülő, az IMOCA 60-asok kifejezetten izgalmas csatáját ígéri, melyre fokozott figyelemmel tekint a vitorlás társadalom. Az amúgy is rendkívüli megmérettetést és kihívást eddigi története alatt is a számtalan dráma és teljesítmény tette különleges legendává, melyet idén a technikai újítások tovább fokoznak.
El bizony. Tragikus hirtelenséggel. Terveztünk még két túrát augusztus végére és szeptemberre. Mindkettő meghiúsult. Hajónk műszaki hiba következtében mozgásképtelenné vált. A javítás egy hónapig tartott. Amikorra végre elkészült, a keleti medencébe indultunk volna. Az időjárás viszont kitolt velünk. Majd minden napra front, eső, veszett keleties szél jutott. Éjszakánkén pedig jeges hideg.
Elég idétlen meseszerű címet adtam legújabb történetemnek, de ha azt írom, hogy miként próbáltam konvertálni egy B&G széljeladó jeleit a meglévő ST 60-as Raymarine műszercsaládba, akkor nem hinném, hogy bárkit is olvasásra ösztönöznék.
Ha a Balaton Boat Show immáron 30. alkalommal is azzal büszkélkedhet, hogy az egyetlen vízpartra települt hajós kiállítás, akkor igen nehéz autentikus beszámolót írnom, mivel ez alkalommal kiállítóként, egy parkolóban felvert sátorból követhettem az eseményeket.
A World Sailing Academy több témakörben ad mindenki számára elérhető oktatást és bizonyítványt is ad a sikeres teljesítőknek.
2025. October 12.
A múlt hét talán legmegrázóbb vitorlás híre az volt, hogy Charlie Dalin utólag elárulta: gyomorrákkal küzdve csinálta végig a Vendée Globe-o
...2025. October 6.
Régi vágyam teljesült az Orfűi Vitorlás Napok versennyel ami kishajós berkekben ikonikus rendezvénynek számít és az álmom csak részben -azaz
...2020. October 30.